Школярів навчать культурі спілкування по мобільному телефону
Розробка освітньої програми з культури користування мобільним зв’язком стала результатом партнерства Міністерства освіти і науки України та національного мобільного оператора «Київстар» після підписання в липні 2007 року Меморандуму про співпрацю в рамках соціальної програми кампанії «Мобільна культура». Мета програми – виховання серед учнів культури спілкування по мобільному телефону в школі та за її межами.
В рамках співпраці майже 22 тисячі шкіл по всій Україні отримали спеціально розроблені методичні рекомендації для вчителів та наочні матеріали для дітей – яскраві плакати з культури користування мобільним телефоном. Ці навчальні посібники були впроваджені в процес позашкільного виховання учнів 5-7 класів. Тема культури користування мобільним телефоном включена до Національної програми виховання та розвитку дітей-2008 та є рекомендованою до розгляду на позашкільних заняттях. Відкриті уроки є частиною всеукраїнської освітньої програми та проводяться на основі розробленого методичного матеріалу.
Компанія «Київстар» запросила для участі у відкритих уроках відомих українських діячів культури та спорту, які власним прикладом покажуть дітям,спілкуватися з дітьми на тему культури користування мобільним телефоном, поєднуючи у собі не тільки роль педагогів,, насамперед, батьків, наскільки важливо поважати інтереси оточуючих та як дотримуватися норм мобільного етикету. 1 вересня а й будуть:
м. Київ – Сніжана ЄГОРОВА, відома телеведуча та актриса;
м. Одеса – Андрій ДОМАНСЬКИЙ, відомий телеведучий;
м. Дніпропетровськ – Максим НЕЛІПА, відомий телеведучий та шоу-мен;
м. Сімферополь — Катерина СЕРЕБРЯНСЬКА, відома гімнастка;
м. Львів – Володимир ЯКИМЕЦЬ, фронтмен гурту «Пікардійська Терція»;
м. Харків – Вадим ГАСАНОВ, радіоведучий «Європа Плюс»;
м. Донецьк – Андрій БУРЯК, дитячий письменник та продюсер.
Керівник департаменту із корпоративних зв’язків «Київстар» Жанна Ревнова:
«Київстар» прагне кращого майбутнього для кожного українця та нашої країни. Діти є найважливішим у нашому житті. Дуже важливо, щоб вони виросли всебічно розвиненими, вихованими та культурними людьми. Розуміння та застосування культурних норм користування мобільним зв’язком дозволить нашим дітям у дорослому житті знаходити взаєморозуміння у спілкуванні з людьми, а отже – сприятиме їхньому життєвому успіху та розвитку України».
Національний оператор мобільного зв’язку «Київстар» у рамках соціальної відповідальності за свій продукт вже четвертий рік поспіль реалізує програму «Мобільна культура». Основна мета програми – сформувати в українському суспільстві основні правила етичного спілкування по мобільному телефону.
В 2005 році розпочато програму «Мобільна культура». Перший крок спрямовано на формування коректного користування мобільним зв’язком у публічних місцях – театрах, кінотеатрах, музеях. Створено та продемонстровано у таких закладах по всій Україні серію популярних відео- та аудіо-роликів. Розміщено відповідну зовнішню соціальну рекламу.
В 2006 році компанією «Київстар» був реалізований проект «За кермом: мобільну безпеку ввімкнено!», який привернув увагу українського суспільства до проблеми підвищеної небезпеки на дорозі, що виникає внаслідок одночасного керування автомобілем і користування мобільним телефоном.
Також продовжено роботу з інформування громадськості щодо правил етичного користування мобільним зв’язком у публічних місцях – в першу чергу в закладах культури та у громадському транспорті. Розміщено зовнішню соціальну рекламу у громадському транспорті.
В 2007 році компанія «Київстар» ініціювала проведення «Засідання народної ініціативи», присвяченого громадському обговоренню практики дотримання етичних норм користування мобільним зв’язком, до якого долучилися відомі діячі української культури. В рамках проекту Інститутом соціології НАН України було проведене всеукраїнське соціологічне дослідження «Вплив мобільного зв’язку на поведінкові норми українського соціуму», яке підтвердило необхідність та актуальність широкого впровадження норм етичного спілкування в сучасному українському суспільстві.
Значну увагу компанія «Київстар» приділила ролі українських блогерів у процесі формування мобільної культури суспільства. В серпні 2007 року національний мобільний оператор провів серед блогерів всеукраїнський конкурс «Запропонуй своє правило мобільного етикету», що дозволило викликати хвилю дискусій у мережі Інтернет на тему культури спілкування по мобільному телефону. Рекомендації, запропоновані трьома блогерами-переможцями, увійшли до складеного переліку Правил мобільного етикету.
10 жовтня 2007 року до програми «Мобільна культура» долучився найбільший український авіаперевізник «АероСвіт». Основним завданням партнерства двох національних компаній стало привернення уваги громадськості до необхідності відмови від використання мобільного телефону під час перебування на борту літака. Кожен пасажир компанії «Аеросвіт» мав змогу додатково ознайомитися з «авіаційним» правилом мобільного етикету на квитках національного авіаперевізника, а також у бортовому журналі «Меридіан».
Особливу увагу в реалізації програми «Київстар» приділяє вихованню наймолодшого покоління, оскільки саме за ним майбутнє України. Саме тому був ініційований спільний проект із Міністерством освіти і науки України. В результаті – діти з 22 тисяч шкіл на заняттях із позакласного читання обговорюють правила етичного користування мобільним телефоном у громадських місцях на основі розробленого методичного матеріалу.
10 липня 2008 року компанія «Київстар» за підтримки Міністерства культури і туризму України розпочала новий етап розвитку програми «Мобільна культура». В 23 містах України стартувала широкомасштабна соціальна рекламна кампанія «Громадські місця – територія мобільної культури», основна мета якої – привернути увагу громадськості до необхідності дотримання правил користування мобільним телефоном у громадських місцях.