Що робити, якщо тебе підробили: покрокова інструкція дій
09 Окт 2020, 13:31

Що робити, якщо тебе підробили: покрокова інструкція дій

АСБІС-Україна — один із найбільших на українському ринку дистриб’юторів IT-продуктів та рішень, що налічує у своєму портфелі понад 50 міжнародних брендів. Тож закономірно, що з проблемою поставок контрафакту і несумлінними конкурентами ми стикаємося доволі часто. Тому розробили низку ефективних заходів боротьби з цим явищем.

З подібними ситуаціями постійно мають справу найрізноманітніші компанії, особливо, якщо їхній товар є популярним. Це – ринкові реалії. Саме тому хотілося би поділитися з колегами покроковою інструкцією протидії розповсюдженню контрафакту на базі накопиченого нами досвіду.

Як відповідальний бізнес, що піклується про споживачів і партнерів, ми повсякчас тримаємо руку на пульсі та оперативно реагуємо на випадки, які підривають довіру і завдають шкоди брендам, які ми офіційно представляємо в Україні. На сайті АСБІС-Україна завжди є корисна інформація про офіційні точки продажу, про продукцію, що поставляється, її ключові відмінності й характеристики. Ми постійно закликаємо споживачів бути пильними й купувати перевірений товар.

Але часом цих простих дій виявляється замало, щоб убезпечитися від несумлінної конкуренції та протидіяти великим обсягам поставок контрафакту на ринок. І тоді ми застосовуємо комплекс інших заходів.

Як нам вдається зупиняти розповсюдження контрафакту? Покрокова інструкція дій

1. Необхідно зібрати та проаналізувати інформацію.

Перше, що потрібно зробити — вивчити ситуацію на ринку: дослідити, хто завіз контрафактний товар, скільки його було завезено тощо. Тобто зібрати максимум інформації.

Коли відоме джерело та всі складові ланки поставок, потрібно провести чітку аналітичну роботу:

  • порівняти та знайти, чим відрізняється підробка від оригіналу;
  • оцінити ризики, які можуть виникнути для кінцевого споживача;
  • відповідально розробити алгоритм подальших дій.

2. Не замовчувати.

Важливо першими виразно озвучити проблему. Не варто боятися розповісти про неї всім зовнішнім та внутрішнім аудиторіям. Навпаки: потрібно акцентувати на тому, що проблема дійсно існує і привертати до неї увагу з наданням відповідних рекомендацій.

3. Розвивати власні медіаканали.

Для того, щоб була можливість говорити зі своєю аудиторією, в арсеналі повинні бути потужні та різноманітні власні медіаплатформи. Використовуйте сторінки в усіх соціальних мережах та сайти компанії, щоб донести інформацію до споживачів.

4. Розробити комунікаційну антикризову стратегію дій.

Спільно з фахівцями PR-відділу необхідно побудувати комунікаційну стратегію, ключові повідомлення та інструкції, щоб чітко та ясно донести основне повідомлення до цільової аудиторії. Адаптуйте комунікаційну стратегію під наявні канали комунікації як всередині компанії, так і назовні. Наприклад, наша внутрішня командна платформа — це Microsoft Teams, а зовнішні канали, які використовує АСБІС-Україна, — це сайт, сторінки на Facebook та Linkedin, додатково ми співпрацюємо з медіа на регулярній основі.

Інформація про появу контрафакту повинна бути опублікована спочатку на корпоративному сайті, щоб можна було в усіх комунікаціях робити офіційні посилання на першоджерело. Це — базовий принцип антикризової комунікації.

5. Будувати відносини та згуртовувати команду.

Злагоджена командна робота — запорука ефективності. Важливо, щоб всередині компанії була розвинена висока культура спільної роботи та взаємодії. Потрібно системно її вибудовувати, культивуючи ініціативність та відкритість.

Потужна командна робота допомагає розв’язати будь-які складні ситуації. Між співробітниками має панувати справжня довіра і взаємодопомога. Усі мають одностайно, чесно та своєчасно повідомляли про проблему, пропонували шляхи вирішення. А ще — не боятися брати відповідальність на себе.

У нас є команда, в якій співпрацюють представники різних ключових департаментів — юристи, продавці, логісти, маркетологи. Між усіма налагоджена швидка взаємодія та розподілення функцій.

Неможливо впоратися з проблемою поставок контрафакту:

  • без юридичної консультації, щоб отримати необхідні поради стосовно законних та ефективних шляхів опору протиправним діям;
  • без менеджерів із продажу, які працюють у тісній зв’язці з партнерами і безпосередньо надають їм інформацію щодо ситуації на ринку;
  • без фахівців із маркетингу та PR — із очевидних причин.

6. Тримати тісний зв’язок та перебувати в режимі інформаційного обміну з партнерами.

На цьому етапі дуже важлива чітка взаємодія з партнерами. Треба бути повсякчас на зв’язку, щоб оцінювати ризики, бачити загальну картину та вибудовувати стратегію дій. Партнер має бути вчасно проінформованим про все, що відбувається.

У нас із вендорами активно співпрацює департамент комерції, який входить до центральної команди.

7. Бути чесними та відкритими.

Інформація в компанії має розповсюджуватися відкрито на всіх етапах, щоб не виникало чуток через брак інформації. Якщо немає домислів усередині, то й вони не будуть виникати ззовні. Тоді з’являється можливість підготувати детальну комунікацію зі споживачами і не витрачати час на розвінчування міфів.

Коли всі попередні кроки зроблені, а злагоджені дії — відпрацьовані, наступним етапом стає залучення медіа. Потрібно забезпечити максимально тісне партнерство з усіма можливими ЗМІ та лідерами думок. Якщо мати реноме чесної та відкритої компанії, вони зазвичай легко йдуть на контакт, починають здійснювати підтримку і доносити інформацію до своїх аудиторій. Такі дії дозволяють охопити максимально широке коло споживачів, попередити про фальсифікат і як від нього вберегтися.

Замість висновків

Хочу наголосити: якщо раптом у вас виникла схожа проблема, пам’ятайте, що будь-яка ситуація — це можливість, а чесність, публічність і злагоджена командна робота з колегами, партнерами та аудиторією — головні компоненти успіху.

Кавер: Unsplash

Расскажите друзьям про новость