Ринок PR буде зростати на 10-30% — до 350-400 млн грн.
15 Мар 2018, 12:19
PR

Ринок PR буде зростати на 10-30% — до 350-400 млн грн.

За прогнозами експертів з піар, цього року ринок PR буде зростати на 10-30% — до 350-400 млн грн. За данними Управління апарату промислового розвитку об’єм ринку за 2017 рік — 325 млн.грн. Традиційним лідером за приростом виступить Digital. 

У 2018 році очікується, що рекламодавці продовжать нарощувати інвестиції в різні канали комунікації. Однак, динаміка зростання при цьому буде знижуватися. Попередніми роками ринок розвивався набагато швидше більшості товарних категорій і економіки України в цілому, оскільки продовжував відновлюватися після кризи та початку війни. З кожним наступним роком ефект відкладеного попиту знижується і зростання інвестицій буде все більше корелювати із загальними економічними реаліями. 

«У нас трохи інші прогнози по ринку. Не варто скидати з рахунків президентські вибори, які традиційно активізують ринок PR-послуг. Він разом з ринком paid media зросте в передвиборчий та виборчий період на 30%», — прогнозує співзасновник першої професійної платформи для журналістів та експертів Deadline Олександра Стельмахова

 Популярні інструменти 

Насправді, інструментів, якими агенції користуються в повсякденній роботі досить багато. Найчастіше використовують написання прес-релізів, анонсів, пост- матеріали, моніторинги ЗМІ та соцмерж з тієї або іншої тематики, робота з лідерами думок для співробітництва, організація заходів для журналістів, робота з корпоративними сайтами, робота в соціальних мережах (SMM). Щодо того, які компанії найчастіше звертаються і за якими послугами, то за словами піар-технолога Олександра Скрипченко, на першому місці все таки генерування ідеї бажаної PR-активності, оскільки у загальному вимірі штатні фахівці з комунікацій є більш операціоністами, ніж ідеологами. 

По суті, саме ідея є найдорожчим продуктом від унікальності і якості якого залежить чи буде комунікація сприйнята і ментально комфортна для цільових аудиторій, а отже, чи будуть її цілі досягнуті. Друге місце у списку інтересів замовників PR-послуг посідає технологія «як2, тобто step-by-step реалізація заданої PR-активності з досягненням запланованих проміжних і кінцевого KPI. І третє місце належить відбиттям інформаційних атак, оскільки ця справа вимагає не лише спеціалізованих знань, я і особливої професійної інтуїції, що не завжди є у ТОП-менеджерів і їх оточення. 

Хто звертається? Переважно роздрібні мережі, що торгують продуктами харчування та приватні заклади охорони здоров’я, оскільки в обох випадках мова йде про вплив на здоров’я споживача, що є ТОП-темою з точки зору репутаційних криз. Частішають запити від компаній, бізнес яких залежить від громадської думки, наприклад альтернативна енергетика або освіта закордоном. 

Нині ринок PR поступово трансформуєтся, зазначила керуючий партнер Arena/Media Expert, експерт зі страткому ГО «Інформаційна Безпека» Тетяна Попова. Він не стоїть на місці, а постійно нарощує обороти та змінюється реагуючи на сьогоденні обставини. Ще три роки тому мало хто співпрацював з лідерами думок, а тим більше просував через них свої послуги та товари. Це не викликало довіри у компаній, а тим більше у великих брендів, на сьогодні нативна комунікація через інфлюенсерів — один з популярних способів просування товарів та послуг. На думку Тетяни Попової, прибуток в сегменті однозначно не буде зменшуватися. Судячи з того, що в сферах в digital та співпраці з лідерами думок проглядається значний попит, сфера PR в цілому буде триматися більш менш на тому ж рівні. Можливо буде незначний прибуток завдяки цим сегментам. Чим вагоміше стає фактор громадської оцінки бізнесу — від його зовнішніх атрибутів до особистості його власника — тим популярніше стає професія піарника, оскільки його хліб — це коригування громадської думки в інтересах замовника або роботодавця. 

Однак, сьогодні запит на піарників на різних ринках поки інтуїтивний, адже в головах керівників досі побутує стереотип, що з піаром цілком впораються менеджер з реклами або маркетолог. Це омана, оскільки ці фахівці думають як побільше продати споживачу, а не як перетворити споживача на фана торгової марки. Піарник не шукає «золоті яйця», а народжує і виховує «золотоносну курку». Про трендованість та популярність професії можна судити з того, що майже кожна компанія, з будь-якої сфери має у своєму штаті піарника. А тому можна говорити про те, професія однозначно є запитуваною на ринку праці. 

Расскажите друзьям про новость