Рекламний ринок зростатиме, але повільніше
Фінансово-економічна криза, свідками якої ми всі є сьогодні, внесла свої корективи і в наш, медійно-рекламний, бізнес. Перш за все, стало очевидним, що прогнозоване влітку зростання рекламних бюджетів у світі на 6,6% вже недосяжне. 2008 рік має закінчитися із зростанням лише на 4,3% (тут і надалі підрахунки в сьогоднішніх цінах).
Що стосується прогнозів на 2009 рік, то слід очікувати подальшого вповільнення темпів зростання – лише 4% проти 4,3% у 2008 році. Найменше зростання покажуть рекламні ринки розвинених країн – Північна Америка (0,9%, у США – взагалі 0,7%) та Західна Європа (2,6%). Найбільше ж зростання у 2009 році очікується саме в нашому регіоні, тобто в Центральній та Східній Європі, із сумарним показником 12,7%.
Темпи зростання рекламних бюджетів в основних медіа у відсотках в порівнянні з попереднім роком:
|
2006 v 05 |
2007 v 06 |
2008 v 07 |
2009 v 08 |
2010 v 09 |
Північна Америка |
5.3 |
2.7 |
1.8 |
0.9 |
3.9 |
в тому числі США |
5.2 |
2.5 |
1.6 |
0.7 |
3.8 |
Західна Європа |
5.6 |
5.7 |
1.6 |
2.6 |
4.3 |
Азіатсько-Тихоокеанський регіон |
6.7 |
7.6 |
6.6 |
5.2 |
6.8 |
Центральна та Східна Європа |
18.6 |
22.4 |
15.3 |
12.7 |
12.3 |
Латинська Америка |
14.9 |
16.3 |
10.0 |
9.7 |
9.5 |
Африка/Близький Схід/Інші країни світу |
26.8 |
22.9 |
8.1 |
11.6 |
15.2 |
У світі загалом |
7.3 |
6.9 |
4.3 |
4.0 |
6.1 |
Зміни торкнуться також десятки найбільших рекламних ринків світу. Хоч США у 2010 році так і залишатимуться недосяжними лідерами з рекламним оборотом у 190 млрд.дол., а за ними, як і зараз, йтиме Японія із 43 млрд., суттєво зміниться вигляд другої п’ятірки. Шосте місце у 2010 році має посісти Росія із рекламним бюджетом в 16 млрд.дол., а восьме – Бразилія (14 млрд.), витіснивши з топ-10 Іспанію та Австралію. Нагадаємо, що за результатами 2007 року ні Росії, ні Бразилії в десятці лідерів не було.
Топ-10 рекламних ринків у 2007 та 2010 рр.:
2007 |
2010 |
||
Країна |
Рекламний бюджет (млрд.дол.) |
Країна |
Рекламний бюджет (млрд.дол.) |
США |
179,251 |
США |
190,210 |
Японія |
41,017 |
Японія |
43,335 |
Німеччина |
25,758 |
Великобританія é |
28,691 |
Великобританія |
25,433 |
Німеччина ê |
27,145 |
Китай |
15,438 |
Китай |
22,922 |
Франція |
13,904 |
Росія é (new) |
16,110 |
Італія |
12,249 |
Франція ê |
14,315 |
Іспанія |
10,738 |
Бразилія é (new) |
14,161 |
Південна Корея |
9,967 |
Італія ê |
13,050 |
Австралія |
9,831 |
Південна Корея ê |
12,121 |
Що стосується розподілу бюджетів між медіа, то в усьому світі прогнозується поступовий перерозподіл фінансових потоків на користь Інтернету, який у 2010 році матиме частку 13,8% проти 10,2% цього року. Також прогнозується незначне зростання долі зовнішньої реклами – 6,8% у 2009 та 2010 роках проти 6,6% зараз. Газети втратять більше 2% у розподілі бюджетів (23,3% у 2010 проти 25,6% зараз). Інші медіа втратять десяті долі відсотків.
І насамкінець про зміни в поведінці споживача. ZenithOptimedia та Business Week провели дослідження в США та виявили, що найбільше люди будуть економити на предметах розкоші (56% скоротять бюджети на це), подорожах (50%) та розвагах (39%). Також названі найменш вразливі категорії – це товари повсякденного вжитку та одяг. Можемо зазначити, що такі результати є прогнозованими і навряд чи відрізнятимуться в інших країнах, в Україні зокрема. А з огляду на те, що у нас категорія FMCG посідає перше місце, наш рекламний ринок має пережити світову економічну кризу без значних потрясінь.
ZenithOptimedia – одне з найбільших медіа агентств у світі з мережею із 170 офісів у 65 країнах. В Україні працює з 1996 року, з 2006 входить у найбільшу в країні рекламну групу Publicis Groupe Ukraine. У київському офісі ZenithOptimedia працює більше 30 співробітників. Основними клієнтами агентства в Україні є: L’Oreal, Nestle, Toyota, LG, HP, Puma, USP, British Airways, Hyundai.