PR vs Corporate Communications. Як працюють корпоративні комунікації
02 Фев 2022, 13:21
PR

PR vs Corporate Communications. Як працюють корпоративні комунікації

Зі зростанням популярності професії піарника, просування особистого бренду та соціальної складової бізнесу роль фахівця з комунікацій стала ще важливішою, ніж раніше. Розбираємось на прикладі L’Oréal, як працюють корпоративні комунікації в компанії та чим вони відрізняються від PR-функції.

До сьогодні активно ведеться дискусія про те, чи є різниця між PR та Корпоративними комунікаціями. Маючи один інструментарій, спільні цілі в просуванні бренду, корпоративні комунікації все-таки набагато ширші. Це не лише вибудовування комунікації з першими амбасадорами компанії, співробітниками, медіа, громадськими організаціями, а й зі споживачами, клієнтами, партнерами, держсектором.

Дисклеймер: Компанії будують бізнес-процеси по-різному. Наповнення обов’язків PR функції та корпоративних комунікацій може відрізнятися в залежності від сфери та цілей діяльності. Експертна колонка відображає один з прикладів досвіду.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

PR – не лише про медіа рілейшнс

PR-фахівця сприймають як особистість, яка взаємодіє зі ЗМІ (райтинг, розсилання прес-релізів, фоллоу-ап). Але PR стрімко диджиталізувався і вже вийшов за рамки медіа рілейшнс.

Ви, напевно, читали нещодавній Eldeman Trust Barometer — довіра до державних інституцій та преси падає. В Україні б’юті споживач довіряє насамперед думці друзів, знайомих, якщо це категорія догляду за шкірою — зростає довіра до косметологів, і, безумовно, зі зростанням пенетрації соціальних мереж — інфлюенсерів. Не до всіх, але це вже інша історія 😊

Тому в нас давно функція PR трансформувалася в Advocacy & Community спеціаліста. Це про вибудовування human комунікації, демонструючи Trust & Expertise & Authenticity в епоху недовіри споживачів до реклами; про те, як потрапити у Favorites у новій фічі Instargam, яка тестується, формування ком’юніті 100% Love Brand. А також, тому що абмасадорами брендів можуть виступати і дерматологи, і майстри салонного бізнесу, і б’юті консультанти.

За кожним бізнес-департаментом (а у нас їх 4: масмаркет, люкс сегмент, активна «аптечна» косметика та професійна продукція, яка представлена в салонах краси) закріплюються окремі Advocacy-фахівці, які комунікують з пресою та інфлуенсерами, організовують івенти, запускають кампанії в ТікТок з маркетингом і відповідають за зовнішню представленість брендів, серед іншого і на вебсайтах ключових онлайн-ритейлерів. Ця функція тісно пов’язана з Диджитал департаментом, адже вага e-commerce Групи становить майже 30% від загальної виручки від реалізації. І мета — збільшити її частку до 50% до 2025 року.

Також є немедійні бренди, які не використовують стандартні канали для просування. Найчастіше це нішеві люкс бренди, як Kiehl’s, які вимагають особливого підходу в просуванні. У нас за це відповідає маркетинг у департаменті люкс.

Комунікації

У деяких компаніях за комунікації відповідає не PR, а відділ маркетингу. І це може бути через особливості оргструктури. Але річ не стільки в термінах, скільки в самій функції. Попри те, що PR та комунікації — доволі суміжні поняття, комунікації набагато ширші.

У L’Oréal комунікації (ми їх називаємо корпоративними) охоплюють взаємодію з усіма стейкхолдерами корпорації: внутрішні комунікації та залучення співробітників, вибудовування відносин  зі споживачами, клієнтами, партнерами, пресою, NGOs, бізнес-асоціаціями. А також відповідають за розвиток Beauty Tech напряму в Україні, взаємодію з акселераційними хабами, зі стартапами і реалізовують соціальні та екологічні ініціативи.

Sustainability vs CSR

Дедалі частіше в Україні ми чуємо про корпоративну соціальну відповідальність (CSR/КСВ). Бізнес без чіткої соціальної позиції має всі шанси програти конкурентам. Згідно з Gradus research 2021, українці вважають, що бізнес має сприяти добробуту суспільства, покращенню екології та відповідальному споживанню. Зміна клімату, раціональне поводження з відходами та боротьба з пластиком найбільше цікавлять українців в аспекті теми сталого розвитку. 

Але сталий розвиток набагато ширший, ніж КСВ: це й екологічна та соціальна складова серед іншого.

Дуже імпонує підхід Заходу, нова тенденція — наймати Impact-менеджерів, які трансформують усю бізнес-модель з урахуванням поваги до планети, надаючи допомогу потребуючим заради майбутнього нашої планети та соціуму.

У L’Oréal за запуск соціальних та екологічних ініціатив відповідають різні департаменти: Логістика за зниження викидів CO2, впровадження екологічного паперу для транспортування продуктів, пошук джерел зеленої енергії. Бренди — за еко- та соціальні ініціативи, наприклад, La Roche-Posay запустив фандрейзингову кампанію з фондом «Таблеточки»; Garnier, NYX Professional Makeup, Kiehl’s, Kerastase, L’Oréal Professionnel, La Roche-Posay — кампанії з сортування паковань після використання б’юті продуктів. А комунікації є сполучною ланкою в донесенні всієї інформації на зовнішній загал, комунікуючи як про бренди, так і про компанію загалом.

Public Affairs

Не варто недооцінювати роль корпоративних комунікацій у кооперації з бізнес-асоціаціями та держустановами. Як гравці на ринку ми впливаємо на зростання економіки в країні. З понад 100-річною історією, нових формул та паковань продуктів та виробничими потужностями на 5 континентах світу, з 4 000 співробітниками та 1 млрд євро інвестицій у R&I, ми активно ділимося нашим досвідом.

Crisis management

Маючи 20 брендів у локальному портфелі та 35 міжнародних брендів із десятками тисяч SKU, ми щодня отримуємо звернення від споживачів щодо властивостей та способу використання, ціни продуктів, giveaways у соціальних мережах тощо. Консультація щодо складників крему для обличчя чи відповідь на питання в дусі «чи пасуватиме мені суперстійка фіолетова помада?» — важливо чути споживача та обробляти усі звернення вчасно. Корпоративні комунікації також беруть участь у вирішенні кризових кейсів на певних етапах.

Тому ефективно, якщо за всі ці взаємопов’язані функції (Advocacy брендів, внутрішня комунікація, Sustainability, Public Affairs, тощо) відповідають різні співробітники у тісній кооперації з комунікаціями. Тоді це всеосяжна історія про «360 support», що наочно показує, наскільки різнобічною особистістю має бути комунікаційник і важливість наявності цього фахівця в структурі будь-якої компанії.

Расскажите друзьям про новость