Оператори зовнішньої реклами піднімуть ціни
З вересня 2008 рок оператори зовнішньої реклами України піднімають ціни на розміщення рекламних сюжетів, мотивуючи це необхідністю забезпечити якість послуг в умовах медіаінфляції.
14 серпня 2008 року о 9.00 у конференц-залі «ЦДПМ» Спілка підприємств зовнішньої реклами спільно з Центром досліджень проблем міста оголосили про підсумки спільного аналітичного дослідження на тему: «Формування цін на ринку зовнішньої реклами України та прогноз медіаінфляції на кінець 2008 початок 2009 року».
Однією з основних проблем для розвитку ринку зовнішньої реклами України спілка визначила зростання витратної частини на виробництво, установку, утримання та обслуговування парку рекламоносіїв.
В середньому витрати на ці статті за останній рік збільшились на 40-45%. Суттєве збільшення собівартості послуг по розміщенню зовнішньої реклами представники СПЗР пояснюють наступними чинниками:
1. Підвищенням вартості обслуговування мережі. Так, з початку року більш ніж на 30% зросли ціни на бензин, електроенергію, метал, суттєво підвищилась заробітна плата обслуговуючого персоналу.
2. Зростанням місцевих тарифів за право тимчасового користування місцем для розміщення рекламних засобів. Тарифи зросли в середньому по Україні на 35-40%.
3. Загальними для економіки країни процесами, серед яких: зростання інфляції (за прогнозами КМУ до 15,3% у 2008 році); зростання індексу цін виробників промислової продукції (на 24,6%), втрата операторами ринку зовнішньої реклами до 10% доходів в наслідок ревальвацію гривні, зростання податків та неподаткових платежів.
Вартість послуг по розміщенню реклами на зовнішніх рекламоносіях на сьогодні включає тільки мінімальну маржу, а отже при подальшому бурхливому зростанні темпів інфляції існує загроза нанесення прямих збитків для операторів ринку. Важливо також відзначити, що щорічний ріст цін у сегменті зовнішньої реклами України протягом 2003-2007 років був одним з найнижчих у порівнянні з іншими медіа-носіями і не перебільшував 7-10%.
Оскільки оператори зовнішньої реклами отримують прибуток виключно від продажів площин для розміщення реклами, отримання додаткового прибутку для нівелювання критичного для бізнесу зростання витрат на обслуговування мережі можливе тільки шляхом підвищення цін. Ймовірна медіаінфляція, що здатна вирішити проблему, за підрахунками більшості експертів має скласти щонайменше 25-30%. Загалом, при темпах зростання цін в зовнішній рекламі на вищевказаному рівні, вони будуть повністю відповідати загальному рівню інфляції в країні, але залишаться найнижчими в порівнянні з усіма іншими медіаносіями.
У більшості вітчизняних та закордонних виробників товарів та послуг, які є основними споживачами послуг зовнішньої реклами, є розуміння необхідності адекватного підвищення тарифів з метою збереження якості послуг, а відповідно ефективності цього виду реклами. Не зважаючи на заборону з 2009 року на розміщення реклами тютюнових та алкогольних виробів на зовнішніх рекламоносіях, ринок збереже позитивну динаміку росту (прогноз на 2008 рік – 22%) завдяки зростанню активності інших рекламодавців.
Відповідно до прогнозів Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК) у 2008 році обсяг рекламно-комунікаційного ринку України складе близько 2,303 млрд. дол. Це на 25% більше ніж в 2007 році. В 2007 році ринок продемонстрував 34% росту, досягнувши 1,84 млрд. дол.
За інформацією Держкомстату України
§ В Україні в січні – червні 2008 року обсяг наданих рекламних послуг (в ринкових цінах) зріс на 82,2% до 4 млрд. 53,1 млн. гр. в порівнянні з аналогічним періодом 2007 року
§ В червні обсяг наданих рекламних послуг в ринкових цінах в Україні збільшився на 68,6%, в порівнянні з червнем 2007 року — до 749,1 млн. гривень.
§ Для порівняння в 2007 році обсяг наданих рекламних послуг (в ринкових цінах) зріс на 54,9%, в порівнянні з 2006 роком, — до 5 млрд. 197,5 млн. грн.
Спілка підприємств зовнішньої реклами
Центр досліджень проблем міста