21 Авг 2013, 08:32

MMRевизор: Ярына Ключковская с European Communication Summit

Останніми роками, слухаючи заїжджих експертів на PR-конференціях в Україні, я не припиняю дивуватися, чому вони розмовляють з нами, як, мабуть, місіонери колись розмовляли з африканськими дикунами.

MMRевизор: Ярына Ключковская с European Communication Summit

Останніми роками, слухаючи заїжджих експертів на PR-конференціях в Україні, я не припиняю дивуватися, чому вони розмовляють з нами, як, мабуть, місіонери колись розмовляли з африканськими дикунами. У всякому разі, українських спікерів мені цікавіше слухати, ніж багатьох іноземців.

 

І, тим не менше, очевидно, що теорія і практика PR в Європі багато в чому випереджають нас. Там робиться багато цікавих, прогресивних речей, про які гріх не дізнатися. У пошуках натхнення, нових знайомств та ідей у червні цього року я вирушила на щорічну зустріч європейських PR-директорів, яку організовує EACD — European Association of Communications Directors.

Програма звучала багатообіцяюче: два дні, 60 спікерів, широчезний спектр тем… Чесно кажучи, сподівання були дуже високі. Забігаючи наперед, скажу, що більшість із них таки виправдалася. Але й вартість немаленька: 960 євро для членів EACD, або 1100 євро для не-членів. З квитками і проживанням у готелі набігає чимало.

Власне самміту передувала інтерактивна сесія з управління кризами, яку проводила спеціалізована компанія C&A. Ішлося не про те, як писати holding statement чи готувати план кризових комунікацій, а про взаємодію різних груп стейкхолдерів у кризовій ситуації. Всіх учасників — близько 30 осіб — поділили на групи і наділили ролями. Далі ми зайшли у спеціальний онлайн-сервіс, в якому і відбувалася симуляція кризової ситуації. Жодних лекцій, ніякої теорії. Просто розігрували ситуацію, в якій кожен учасник мав чітко окреслене завдання і дуже обмежений обсяг інформації — зовсім як у реальному житті. Наприкінці встигли коротко обговорити враження і висновки — всі зійшлися на тому, що такі симуляції в наших компаніях краще допомогли б усім підготуватися до реальних криз.

Ну, а наступного дня почалася сама конференція. Формат був абсолютно традиційний: загальні сесії, окремі тематичні сесії на вибір, а ввечері — церемонія нагородження переможців European Communicator Award. До слова, було надзвичайно приємно почути зі сцени ім»я українки Вікторії Михно, керівника PR-департаменту Platinum Bank, яка була у шортлисті на отримання Young Communicator Award. А головну нагороду щороку вручають CEO, який продемонстрував найвищий ступінь участі та професіоналізму в комунікаціях. Цього року головним європейським комунікатором визнали Стівена Ілопа, СЕО Nokia, за його відверту комунікацію з працівниками про необхідність радикальних змін у компанії, зокрема — за його лист, який увійшов в історію компанії під назвою «the burning platform memo».

Повертаючись до наповнення конференції, одразу ж хочу зауважити, що найсильніша сторона програми виявилась водночас і найслабшою: одночасно у програмі відбувалося більше десяти секцій, воркшопів, інтерактивних сесій. З одного боку, чудово, що був такий широкий вибір. З іншого — обираючи одну з 12 чи 14 можливостей, я не могла позбутися відчуття, що втрачаю дуже багато цінного контенту. Адже вибір тем був просто шалений: стратегія комунікацій, управління змінами, кризові комунікації, внутрішні комунікації, онлайн, політичні комунікації, соціальна відповідальність, брендинг… Мені як PR-генералісту доводилося справді непросто: вузьким фахівцям із внутрішніх комунікацій чи цифрових комунікацій набагато легше було отримати максимальну користь із програми.

Продовження матеріалу читайте завтра.

 

Ярина Ключковська, директор з корпоративних коммуникацiй Group DF

Расскажите друзьям про новость

Новое видео