Квітневий моніторинг журналістської ініціативи «Не продаємося!»
08 Май 2008, 13:00

Квітневий моніторинг журналістської ініціативи «Не продаємося!»

У квітні найбільше теленовин замовив Черновецький, продала - Ера, начитав – Поліщук

Квітневий моніторинг журналістської ініціативи «Не продаємося!»

Леонід Чернівецький найчастіше фігурує у матеріалах, які були зроблені з порушеннями стандартів актуальності, значущості та збалансованості, але показані в основних випусках новин загальнонаціональних телеканалів протягом квітня.

 

Такими є висновки 4 незалежних експертів: Наталії Лигачової («Телекритика»), Вікторії Сюмар («Інститут масової інформації»), Тараса Шевченка («Інститут медіа-права») та Віталія Максимова («Дело»).

 

Експерти дійшли цих висновків за результатами моніторингу теленовин, що його проводить журналістська ініціатива «Не продаємося!», метою якої є викорінення замовних матеріалів на телебаченні.

 

З 42 матеріалів, де експерти одноголосно зафіксували явні порушення стандартів, 11 були показані в інтересах Леоніда Чернівецького та його спільників.

 

У чиїх інтересах показано матеріал*

Скільки було показано

Леонід Черновецький

11

Віктор Пилипишин

4

Олександр Турчинов

2

Андрій Деркач

2

Противники Юлії Тимошенко

2

Противники луцького мера

3

Житлобуд

2

Рівнеазот

2

Віталій Кличко

1

Василь Горбаль

1

Олег Тягнибок

1

Віра Ульянченко

1

Юрій Бойко

1

Анатолій Кінах

1

Партія регіонів

1

Єврофінанс ЛТД

1

Плесо

1

Дніпроенерго

1

Електроприлад

1

Сань Сун

1

Ostchem Holding

1

Лівий беріг

1

 

42

 

*Розшифровки усіх матеріалів Ви зможете прочитати на сайті «Телекритика».

«На жаль, збулися наші найгірші прогнози. Практично все, що було показано центральними телеканалами про вибори київського мера, було показано за гроші. Встановлено новий рекорд місяця за кількістю оплачених сюжетів», – сказала Сюмар.

 

«До того ж, по інформації «Телекритики», є корупція, яку не відбиває моніторинг. Платять не лише за те, щоб показували позитивні сюжети, а й за те, щоб не показували негативних. Ще одна послуга, яку пропонують телеканали – блокування інформації про конкурента», — додала Лігачова.

Найбільше сумнівних матеріалів було показано у «Підсумках» на Ері.

 

Новини

Кількість сумнівних матеріалів

Підсумки на Ері о 23:00

17

Факти на ICTV о 18:45

16

Вчасно на НТН о 19:00

3

Репортер на Новому о 19:00

5

Подробности на Інтері о 20:00

1

События на Україні о 20:00

0

ТСН на 1+1 о 19:30

0

Новини на Першому національному о 21:00

0

Час: важливо на 5 каналі о 21:20

0

Вікна на СТБ о 22:00

0

 

Серед ведучих найбільше сумнівних матеріалів подав до ефіру Руслан Поліщук з «Ери».

 

Ведучі

Кількість сумнівних матеріалів

Руслан Поліщук

11

Олена Фроляк

10

Віктор Сорока

6

Марина Мазурак

6

Катерина Нестеренко

3

Євген Міхін

3

Руслан Сенічкін

1

Андрій Макаренко

1

Володимир Павлюк

1

 

 

«Таке висвітлення виборів з великою вірогідністю вплине на волевиявлення виборців. Вже зараз можна сказати, що вибори не були чесними та демократичними», — зауважив Шевченко.

 

«Утворилося замкнуте коло: показують, тому що платять, а платять, тому що інакше не будуть показувати. Звісно, у цих умовах ні про які стандарти вже не йдеться – сюжети вражають недолугістю», — додав Максимов.

 

Кампанія проти замовних матеріалів «Не продаємося!» стартувала у листопаді 2007 року, коли кілька десятків телеведучих, редакторів та кореспондентів телеканалів зобов’язалися не подавати такі матеріали до ефіру.

 

«Не продаємося!» запровадила щоденний моніторинг основних випусків новин 10 загальнонаціональних каналів. Метою моніторингу є виявлення замовних матеріалів та оприлюднення інформації про замовників та виконавців.

 

Журналістська ініціатива «Не продаємося!».

Расскажите друзьям про новость

Новое видео