Конкурс YO! Directors Awards (YO!DA), який дає молодим режисерам можливість увійти на ринок виробництва реклами, налагодити контакт із брендами та зняти свій перший ролик для портфоліо, підвів підсумки – опубліковано шість готових рекламних роликів фіналістів конкурсу та оголошені переможці, яких обрало професійне журі.
Конкурс тривав протягом серпня-жовтня і проходив у кілька етапів.
На першому – учасники конкурсу мали надіслати ідеї рекламних роликів, розроблені на основі бріфів від реальних замовників реклами, партнерів конкурсу – Samsung, Non Stop, Palette, Domino`s Pizza, Schauma та Seth & Riley’s Garage.
На другому етапі з-поміж 356 заявок журі відібрало 12 півфіналіст(ок)ів, які пройшли навчальний менторський модуль у Kyiv Academy of Media Arts, а потім, на основі допрацьованих режисерських трітментів, було обрано 6 фіналіст(ок), які отримали грант у розмірі 2 500 доларів та повну технічну і організаційну підтримку від продакшн-партнерів конкурсу, і протягом останніх двох тижнів вересня зняли свої перші рекламні ролики.
Редакція MMR поспілкувалася з фіналістами і дізналася більше про процес зйомок та ідеї, закладені у їх ролики.
GRAND PRIX JURY PRIZE – приз 2 000 доларів
Режисер: Кирило Свєташов
Бренд: Non Stop
За першою освітою я музикант, за другою – оператор, чим в основному і займаюся зараз. Працював на телебаченні, знімав кліпи. Крім роботи із зображенням мене завжди цікавили ідеї, і працюючи з групою Brunettes Shoot Blondes, я завжди намагався брати участь у створенні концепту майбутнього відео. Одного разу мені запропонували зняти в якості режисера відразу два кліпи для групи ТИМПАЧЕ. На розробку, підготовку і зйомки пішло все літо, і цей процес приніс мені дуже багато задоволення. З тих пір я почав вивчати сценарну майстерність, писати сценарії і брати участь у конкурсах. Одним із таких конкурсів став YO!DA.
Ідея для NON STOP з’явилася сама собою за день до дедлайну подачі, і я відправив тільки її, швидко написавши історію у вигляді кіносценарію. Хотілося зняти незвичайний сюжет, неможливий в реальному житті, але в той же час, викликати у глядача живі емоції, не дивлячись на абсурдність того, що відбувається.
Дуже допоміг втілити ідею актор Борис Савенко. Він був першим актором, якого запропонував мені продюсер, і я відразу зрозумів, що він – наш герой.
З хом’яком все було не так просто. Я купив трьох: двох рудих і одного сірого. Спочатку збирався знімати в головній «хом’яковій» ролі одного з рудих, а сірий був тільки для відео на телефоні. Але коли вони пожили у мене кілька днів, я придивився до сірого і зрозумів, що він набагато харизматичний інших.
Спочатку найскладнішим мені здавалося зробити велике хом’якове колесо для людини, і я вже збирався робити його сам, але ми знайшли того, хто може це зробити, правда за межами Києва. Нам прислали його поштою у розібраному вигляді. У переддень зйомок у нас з продюсером пішло кілька годин на те, щоб його зібрати і налаштувати.
Наступним викликом було вкластися у таймінг, тому що ми не могли дозволити собі ні другу знімальну зміну, ні понаднормові для технічного персоналу. Ми зняли все за один 10-годинний знімальний день, чим особливо пишаємося. Хом’як виконав все, що від нього вимагалося, і ми витратили на кадри з ним часу менше, ніж закладали в таймінг.
Найскладнішим етапом був монтаж, тому що історія довга, містить дуже багато дій, сюжет охоплює кілька днів з життя героїв, і все це потрібно було вмістити в одну хвилину. Після першого варіанту монтажу ми зіткнулися з тим, що люди просто не розуміють сюжету – все відбувається дуже швидко. Дуже добре допомогли коментарі режисера монтажу, члена журі конкурсу Саші Чорного, після яких ми внесли безліч дрібних змін, і монтаж нарешті запрацював.
SPECIAL MENTION JURY AWARD – приз 1 000 доларів
Режисерка: Анастасія Совяк-Круковська
Бренд: Samsung
До конкурсу я вчилася на режисерському, а потім на продюсерському курсі в університеті, що дуже допомогло мені в сукупності під час вигадування ідеї та організації самої зйомки. Вважаю участь у цьому конкурсі з таким прекрасним і великим клієнтом як Samsung впевненим початком свого шляху в рекламній режисурі.
Прочитавши всі бріфи, я інтуїтивно прийняла рішення, що потрібно брати тільки Samsung. Для мене він виявився найближчим. Так як у брифі було прописано, що телевізор який ми рекламуємо, є стильною фішкою інтер’єру, я почала розвивати ідею в сторону стилю, фешн, придумувати як і куди можна інтегрувати сам телевізор. І ось – дивіться тепер у ролику як класно все вийшло 🙂
І зйомка і підготовка пройшли прекрасно, у мене була божественна досвідчена команда і ми зробили все, що хотіли від самого початку. Навіть коли посеред знімального дня пішов дощ – це не стало нам на заваді, і сцена, перед зйомкою якої він пішов, від цього тільки виграла.
Я дуже пишаюся у першу чергу своїми акторами, які швидко орієнтувалися в будь-якій сцені, і зробили все ювелірно.
Режисер: Артур Бошян
Бренд: Domino’s Pizza
В цьому році ми запустили креативну студію «Придумали Воробушек». За останні 8 років ми поставили 7 власних шоу і театральних постановок, організували кілька фестивалів, зняли близько сотні відеороликів, і потрапили до Книги рекордів України. З початку року ми почали допомагати компаніям і брендам створювати нативную рекламу, а також контент для YouTube-каналів, Instagram і Facebook сторінок. Крім цього ми розробляємо креативні концепції та ідеї рекламних кампаній, рекламні інтеграції, знімаємо відео, проводимо офлайн і онлайн заходи.
Хотілося зробити веселий, простий і зрозумілий ролик, який стане мемом, який легко розповісти і пошерити. Піца завжди створює відчуття маленького свята, так би мовити відрізняє цей день і робить його кращим. У своїй історії ми хотіли підкреслити це: цілком звичайна сім’я, яких багато, в цілком звичайній квартирі. І тут на них звалюється приголомшлива новина. Та ще й не одна)
Це була одна з найприємніших і злагоджених зйомок. Команда на майданчику, актори, техніка – все працювало, як годинник. У нас навіть залишився час на експерименти з пекшотом, тож можемо поповнити фотобанк кадрами з піцою і ще заробити 🙂 Окремо потрібно подякувати Domino`s Pizza за їх підтримку і кількість піци, яку нам надали для зйомок. А головну піцу для пекшота ми самі допомагали готувати прямо в ресторані.
Режисерка: Людмила Мельник
Бренд: Seth & Riley’s Garage
Я багато знімаю як режисер-постановник телепроектів різних тематик. З найбільш популярних це «Холостяк» 1-4 сезони, «Київ вдень і вночі», «Моя правда». Ще з інституту мріяла потрапити в рекламу, мене завжди вабив цей світ красивих картинок, але жодна спроба не увінчалися успіхом. У серпні закінчила знімати черговий проект і побачила конкурс молодих режисерів, і подумала, а чому б і не взяти участь! Час, бажання, ідеї – є! А значить можна у вир з головою.
Придумуючи ідею для Seth & Riley’s Garage, я провела ціле дослідження, почала з того, яка реклама для них була вже знята, і що бренд вважає за краще бачити у своїх роликах. У процесі роздумів над тим, хто є цільовою аудиторією бренду, народилася ідея ролика про челендж, якось помістити продукт Seth & Riley’s Garage у світ сучасних молодих людей, які проводять свій час у TikTok і знімають челенджі на різні теми. Чому б не придумати новий челендж у якому будуть всі брати участь?! Хотілося щоб кожен міг асоціювати себе з головним героєм і включатися в гру «я теж так можу»!
Головного героя шукала довго, ще з моменту як пройшла у 12-ку півфіналістів одразу почала думати хто б міг це бути. Хотілося досить сміливого персонажа і при цьому неймовірно веселого і легкого. Намагалася шукати через кастинг-менеджерів, оголошувала кастинг у Instagram. Несподівано моя продюсерка згадала, що у неї є подібний знайомий, ми зустрілися з Іваном Барбулом і це було кохання з першого погляду, я одразу зрозуміла, що це він.
Підготовка до зйомок була дуже складною, на усьому доводилося економити. Багато що доводилося робити самим, разом із моєю продюсеркою Анею, без якої я би не впоралася. Всі художники-постановники, яким я розповідала ідею ролика, тільки чули, що хлопець у кадрі розбиває лимони нунчаками – одразу говорили, що це неможливо, а я не люблю, коли мені так кажуть. І спочатку я сама взяла нунчаки і пробувала розбивати лимони, потім тренувалася з головним героєм. Трохи магії і все можливо!
Режисерка: Карина Бєлова
Бренд: Palette
Я досить довго працювала на телебаченні – редакторкою, сценаристкою, ведучою, і крім того, час від часу знімалася в кіно, серіалах і рекламі. Мені часто приходять в голову ідеї рекламних роликів для різних продуктів, і якось навіть була думка податися в агентство копірайтером. А в конкурсі YO!DA можна було заявити про себе не тільки, як про авторку, а ще й як про режисерку – звучало дуже заманливо!
Чесно кажучи, хотілося подати заявки на всі бренди, але можна було всього на три, і я відправила режисерські трітменти для брендів Palette, Non Stop і Domino’s Pizza, пойшла з Palette. Ми живемо в дуже педантичні часи, коли легко зачепити почуття інших людей. Реклама фарби для волосся потенційно містила небезпеку порівняння брюнеток і блондинок. Тому ми хотіли відійти від будь-яких дискримінуючих порівнянь і обрали образ близнючок, які від самого початку рівні між собою. Питання зміни кольору волосся це питання пошуку індивідуальності. У нашій історії дівчата приходять до неї через звичні для близнючок ситуації: однаковий одяг, однакові подарунки, плутанину з іменами і бойфрендами. І, крім того, звичайно ж, образ близнючок дуже запам’ятовується і виграшний для бренду.
Ми з жахом чекали наближення дня зйомок, тому що підготовка була досить трудомісткою. Але завдячуючи знімальній групі, на майданчику була приємна робоча атмосфера, і все пройшло легше, ніж ми очікували. Найбільш складно було знайти акторок-близнючок, які погодилися б пофарбувати волосся, але нам повезло і в результаті знайшли акторок, у яких вже був різний колір волосся, залишилося лише знайти перуки для однакового, що виявилося квестом. Ну і, звичайно ж, ще у нас були діти-близнючки. Обидві дівчинки хотіли бути в кадрі красивими і усміхненими і ніяк не могли домовитися одна з одною, хто з них буде грати роль незадоволеної. Вмовляли їх усією знімальною групою 🙂
Режисер: Максим Тужилін
Бренд: Schauma
До конкурсу я встиг попрацювати на телебаченні та у кіноіндустрії на різних посадах – від режисера монтажу до оператора-постановника, але мені завжди хотілося спробувати себе в ролі режисера. Мрію попрацювати з брендами-бунтарями, з брендами, які не бояться сміливих рішень, сміливо висловлюють свою позицію у рекламних роликах, викликають емоцію і не залишають нікого байдужим. Одним із найяскравіших прикладів подібних брендів для мене є Nike – кожна їх рекламна кампанія захоплює.
Під час конкурсу я підготував ідеї для трьох брендів, але ставку робив саме на трітмент Schauma, оскільки ця ідея найбільш мені близька – я сам тато двох прекрасних маленьких принцес. І ролик побудований на ситуаціях, з якими я сам стикаюся щодня.
Перед зйомкою першої ж сцени ми зіткнулися зі складнощами, про які мене попереджали багато членів журі – наша головна героїня (Віка, 4 роки) прекрасно провела репетицію, але під час зйомки першої сцени відмовилася заходити у кадр. Вся знімальна група переконалася у тому, що робота дитячого аніматора – це дуже важка робота! Ми трохи вибилися з таймінгу, але пізніше нам вдалося знайти спільну мову і після зйомки фінальної сцени Віка не хотіла з нами розлучатися. Це був дуже насичений і драйвовий день.
Також, з 12 по 16 жовтня на сайті Media Business Reports проходить голосування за Приз глядацьких симпатій. Автор роботи, яка набере максимальну кількість голосів, отримає винагороду.
Конкурс YO!DA стане щорічною ініціативою для режисерів молодого покоління, наступний прийом заявок буде оголошено вже у 2021 році.