02 Сен 2009, 12:25

Франс де Вільдер, CEO Appreciate

Франс де Вільдер, CEO Appreciate

Нідерланди – країна, де мало ефіру


Інтерв'ю з Франсем де Вільдером, CEO Appreciate, спікер ІІІ Міжнародного форума «Цифрове мовлення в Україні», 2 секція «Цифрове телебачення та телеглядачі».

Десь у 2000 році Міністерство Освіти, Культури і Науки, яке відповідає за всі ЗМІ в Нідерландах, відмітили невелике змагання на ринку мовлення. На ринку «монополістами» були кабельні оператори з 95% відсотковою часткою ринку. Також було невелике змагання в супутниковому ТБ, близько 200,000 сімей одержували передачі аналога 3 національних і, як мінімум, одного регіонального суспільного каналу.

Уряд хотів підсилити конкуренцію між комерційними мовниками, тому що вони платили за доступ до мереж кабельних операторів, тоді не було альтернативи. Навіть провідні мовники (з 10-15% ринковою долею) насилу домовлялися про хороші умови з великими кабельними операторами.

Звичайно, споживач вигравав від цієї конкуренції: більше каналів, менша ціна.

Коли Nozema, Датський мережевий оператор, розповів уряду про DVB-T як про стратегію виживання, уряд почав розмову про іншого потенційного учасника, наприклад KPN, відомому телекомунікаційному операторові.

Два залучені міністерства зробили максимум, щоб просунути Digitenne зі своєю ризикованою пропозицією по прийому усередині приміщення, що і було необхідне, щоб покінчити з кабельними операторами.

Головні учасники процесу переходу на "цифру", хто зіграв ключову роль?
Компанія Digitenne, як DVB-T оператор була залучена ще і тому що повинна була відстоювати свій комерційний інтерес. Після переходу Digitenne мала стати конкурентоздатною по відношенню до кабелю, щоб не було жодних каверз, включаючи достатню кількість сет топ боксів і щоб ціна послуги була прийнятною.

Асоціація споживачів була запрошена урядом для захисту прав споживачів, а також інтересів безкоштовних суспільних каналів. Це був ласий шматочок для політиків.

Міністерство зв'язку було загалом відповідальне за процес переходу і міністр особисто звітував Парламенту. Міністерство також організувало інформаційну кампанію для громадськості стосовно процесу переходу.

Міністерство економіки і частково Агенство телекомунікацій були відповідальні за частотну координацію з сусідніми країнами і підготовку Регіональної радіо конференції в Женеві у 2006 році. NOS як Асоціація датських мовників представляла суспільні телеканали. На той момент Digitenne володіла ліцензією на загальнонаціональне покриття.

Вони також брали участь (NOS), оскільки вони мали платити Digitenne за експлуатацію суспільного мультиплексу, оскільки це було в їх інтересах — мати доступ до мережі Digitenne за помірну ціну та виходити в безкоштовний для прийому ефір.

Розкажіть про планування проекту переходу і його терміни
Дискусія з власниками Digitenne почалася в середині 2004, оскільки лише вони мали покриття в районі Рандстад, де сконцентровано близько 55% населення на 20% територій нашої країни. Власники Digitenne повинні були інвестувати в непривабливе покриття із збитковими районами і неймовірно малою долею ринка.

Обговорення з урядом і Асоціацією споживачів почалося в квітні 2005.
Фізична підготовка переходу почалася восени 2006 після RCC 2006 і була завершена до 2008 року. Сам перехід був зроблений в ніч 18 вересня. О 2 годині ночі ще йшла передача, а в 4 весь район Рандстад отримував сигнал з 12 цифрових передавачів.

Якими документами ви користувалися в процесі переходу на "цифру"? Чи змінило уряд законодавство у зв'язку з переходом на цифрове ТБ?
На відміну від значної кількості листів від учасників процесу (в т.ч. і з сусідніх країн) в яких, наприклад був формалізований лише порядок зустрічей, Digitenne користувалися одним єдиним документом, який постійно оновлювався, але виключно за рахунок нових частотних даних. Документ був недієвим після "Женеви-2006". Цей документ перш за все описував ситуацію після аналогового відключення, а також результат побудови нової мережі. Грунтуючись на поточній ситуації, ми визначили порядок дій для кожної існуючої станції — крок за кроком, які необхідно було зробити, включаючи перешкоди від інших станцій, в т.ч. з-за кордону.

Фінансова історія проекту
Інвестіциі Digitenne в цей проект залишаються конфіденційною інформацією.

Назвіть основні проблеми проекту
Найскладнішим було обговорення ситуації з регіональними мовниками, оскільки вони використовували перехід на "цифру" для здобуття субсидій від держави, таким чином, вони могли дозволити собі супутникову комунікацію.

Які перспективи у нідерландського цифрового ТБ після переходу?
Нідерландські споживачі зараз можуть вибирати серед 4 провайдерів: кабельне, супутникове або IPTV через телефонну лінію. Більше 70% датських домогосподарств можуть приймати Digitenne на маленьку кімнатну антену. Менше 30% вимушені використовувати виносну антену, що також змінюється від настінної версії до повноцінної, розміщуваної на даху будинку. Використання антени на даху необхідне лише у важкодоступних місцях, що говорить про те, що Digitenne є справжньою альтернативою кабельному ТБ. Ринкова доля Digitenne зараз складає більше 10%.

Більше того, більшість кабельних провайдерів відчуваючи конкуренцію намагаються донести до споживача максимум інформації про переваги їх сервісу над Digitenne.

Як ви вирішили проблему з порятунком місцевих і регіональних мовників в процесі переходу Нідерландів на цифрове ТБ?

У зв'язку з природою мережі Digitenne (мережа базується на єдиній частоті) не представлялося можливим підтримувати поширення сигналу місцевих мовників. Місцеві телеканали також хотіли дістати доступ до мережі Digitenne для зміцнення позиції на ринку. Дискусія на цю тему проводилася урядом.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео