03 Июн 2019, 14:19

Фокус на людей, акцент на віжуал і локалізація контенту: інсайти з SHKALA. День перший

SHKALA-репортаж: як пройшой перший день Форуму з комунікацій соціальних та поведінкових змін у Києві

30 травня. 30 спікерів. 460 представників українських НГО. 9 годин корисної інформації. 2 години натхнення від перегляду кейсів що отримали «Каннських Левів», та нетворкінгу. Як пройшов перший день Форуму з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA — у нашому репортажі з ключовими інсайтами від спікерів.

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

П’ять комунікаційних тактик, що змінюють комунікації в громадських організаціях від виконавчої директорки ІАЦ «Громадський Простір» Алли Прунь: 


  1. Узгоджені комунікації в команді. 
  2. Люди у фокусі: громадські огранізації, часто займаючись вирішенням загальних проблем, забувають про людей. 
  3. Говорити з людьми людською, простою мовою. Сьогодні стратегічне повідомлення — це завжди про слова і зображення. Віжуал дуже важливий, іноді важливіший, ніж слова. 
  4. Внутрішні комунікації: де є люди і простір розвитку, там немає вигорання. 
  5. Оцінка — це те, чим ми найбільше нехтуємо. Але заміряти ефект від результату комунікацій дуже важливо, бо це дає можливість швидко долати прогалини. 

Отримайте практичні рішення для вашого бізнесу від лідерів Ajax, Prom.ua, Promodo, Respeecher, twid.studio та ще 60+ компаній на GET Business Festival!

13 грудня понад 70 бізнес-практиків поділяться дієвими інструментами просування бізнесу, найкращими КСВ-практиками та стратегіями реалізації up-to-date комунікаційних та рекламних кампаній.

Долучайтеся, аби впровадити інновації раніше за конкурентів і вражати креативними кампаніями.

Зареєструватись


Кілька ключових фраз з промов засновниці One Philosophy Group Of Companies і співзасновниці Ukraine Сrisis Media Center Наталії Попович та керуючої партнерки Be—it Health & Social Impact Наталії Ольберт-Сінько: 


Дуже важливо усвідомлювати різницію між комерційним і соціальним маркетингом. Найчастіше у соціальному маркетингу ціна не вимірюється грошима. 

Задавайте собі п’ять питань, перш ніж зробите будь-яку комунікаційну кампанію: 

  1. ДЛЯ ЧОГО і ДЛЯ КОГО? Проведення дослідження і відслідковування результатів. 
  2. ЩО? Фокус на одному повідомленні. 
  3. ХТО? Залучення партнерів. 
  4. ЯК? Креативно, щоб зачепило увагу. 
  5. СКІЛЬКИ? Довго. Усвідомлена зміна поведінки — це багаторічний процес. 

Доктор медичних наук MBBS MPH, професор з питань глобальної охорони здоров’я Інституту Вільяма Х. Фойджа, професор епідеміології та педіатрії Саад Омер:


Я працював над питанням вакцинації у різних країнах, але є одна константа, що джерело, якому довіряють найбільше, — медики. 

Коли ми спілкуємось з батьками, які не схильні вакцинувати дітей, то дізнаємося, що їхня відмова залежить від культури, носіями якої вони є. 

Існує два підходи до пропозиції зробити вакцинацію: 

  1. Категорія участі: «Що ви думаєте, якщо ми зробимо вакцину?» — 26%. 
  2. Презумтивний: «Джонні треба зробити вакцину» — 74%. 

Керівниця програм комунікацій для розвитку ЮНІСЕФ Україна Анна Суходольська: 


Последние 10 лет у нас очень большой рывок в позитивном отношении к вакцинации, но что же касается практики? Как добиться результата?

  1. Комплексный подход: спрос + предложение (но нужно следить за всем). 
  2. Мультиплатформы. 
  3. Последовательные месседжи из всех каналов. 
  4. Изменения в предоставлении услуги. 

Нужно использовать различные коммуникационные тактики. Например, страшилки о полиомиелите или позитивные истории от мам о своей практике вакцинации.

Джет Сандерс, Лондонська школа економіки: 


Останнім часом з’явився цікавий тренд — люди хочуть змінювати свою поведінку. Але цю силу можна використовувати і у зміні поведінки усього населення. 

Поведінкова наука дозволяє використовувати механізми психологічної зміни у змінах світових.

Експертка з комунікацій Проекту ЄС для громадянського суспільства в Україні Анастасія Нуржинська: 


Як відбуваються соціальні зміни? Вони починаються з двох боків: 1) коли ми виявляємо зміни навколо нас і 2) коли самі створюємо зміни. 

Ми звинувачуємо суспільство і цим розділяємо його та підриваємо довіру до себе, коли посилаємо такі меседжі, як «Пристібнись, коли кермуєш» і так далі. 

Як ми можемо вплинути на нашу поведінку? Показати приклад іншим, співпрацювати з лідерами думок, намагатись максимально спростити досвід чи знання, які маємо, запаковувати вибір (запропонувати кілька варіантів, показати контраст).

Засновниця та директорка аналітичної агенції Corestone Group Євгенія Близнюк: 


Подход в таргетировании по психотипам помогает нам обращаться к аудитории, исходя из их убеждений, страхов. 

Семь психотипов украинцев: 

  1. Целеустремленные: 30%. Фокус этой группы расположен в будущем. Мы должны с ними говорить о планах, перспективах, результатах, возможностях. Это группа достаточно эмоциональна. 
  2. Традиционалисты: 27%. Десять лет назад эта группа была доминирующей в Украине. Их ценности — семья, религия. Для них важна преемственность. Они не любят перемен. Их фокус внимания в прошлом. Им надо говорить о том, как прошлое влияет на настоящее. 
  3. Социальные рационалисты: 14%. Они более открыты к знаниям и рациональному, толерантны. Они вроде в прошлом, но в конструктивном ключе. С ними нужно говорить о причинно-следственных связях. 
  4. Гедонисты: 8%. Для этой группы важно удовольстивие, новый опыт, развлечения. Главная ценность в коммуникациях для них — это инновационность. У гедонистов самый низкий уровень негативного отношения к РФ. Среди них самый большой процент людей, которые пользуются Вконтакте. 
  5. Простые: 8%. Экономность, рассчестливость, скромность. Это самая незащищенная группа. В коммуникациях нуждается в опеке, помощи, поддержке. 
  6. Заботливые: 7%. Более молодой вариант традиционалистов с меньшей степенью религиозности. Их точка сборки — в настоящем. 
  7. Независимые: 6%. Социальные одиночки, которые точно знают, где лежит зона их успеха. Они верят в себя, естественны, суперрациональны. В коммуникациях с ними важна риторика будущего. Больше всего таких людей в Киеве и Одессе.

Директорка агенції ECOMM Communication Consulting Світлана Кісільова. Світлана пояснила українцям, чому ЄС — must have для нас: 


Як показати результати на прикладі кейсу Україна-ЄС у цифрах? Треба зрозуміти наступні факти: 

  1. Що на думці у вашої аудиторії? Ми не знали, як комунікувати про безвіз. Коли почали вивчати аудиторію, то зрозуміли, що 45% українців не подорожували Європою, бо не мали потреби та бажання. І лише 3% не подорожували, тому що не хотіли робити візу. 
  2. Де аудиторія отримує інформацію? Для прикладу, як ми інформували населення про енергоефективність? Ми пішли у жіночий глянець, бо він входить у топ-10 друкованої преси.  
  3. Зрозуміти, як вимірювати результат комунікацїї. 

Ключові дії: 

  • поінформованість та впізнаваність (треба бути присутніми в інфополі); 
  • знання та розуміння; 
  • дія та ставлення.

Фіксуємо головні поради для того, щоб досягти успіху у вашій діяльності та показати класні результати: 

  • ЩО? — проводити власні дослідження: опитування, глибинні інтерв’ю, фокус-групи; слідкувати за відкритими джерелами: статистикою, дослідницькими агенціями; проводити моніторінг інфополя: ТВ, друк, радіо, онлайн. 
  • ДЕ? — слідкуємо за рейтингами і охопленнями; сегментуємо ЦА за медіа; не ведемося на хайпові теми у вашому середовищі. 
  • ЯК? — працювати зі стратегічними індикаторами: міряємо зміну поінформованості, знання, ставлення, довіру; працювати з тактичними індикаторами: міряємо охоплення медіа, залучення.

Директорка з розвитку Stratcom Україна, експертка з маркетингових та стратегічних комунікацій, радниця міністра інформаційної політики України Аліна Фролова: 


Бажання бути волонтером не означає, що ви робите якусь хорошу справу добре. Швидко бігти не означає бігти в правильному напрямку. 

Поні не какають метеликами. Якщо ви хочете, щоб добрі почуття, які ви вкладаєте в ідею, спрацювали, потрібні гроші, проектний менеджмент, плани, KPI.

Робіть так, щоб не було різниці між комерційним і соціальним продуктом. Ви маєте продавати, коли хочете грошей від донорів.
 

Світ НГО в Україні дуже виграв, коли в нього прийшли люди з бізнесу. 

Як активувати українців? Активності достатньо, не вистачає управління енергією змін: 

  • робіть зміни професійно; 
  • навчайтеся соціальному підприємництву;
  • займайтеся фандрайзингом;
  • долучайте різних людей: марафонці vs спрінтери;
  • грайте в довгу. СТАЛІСТЬ — наше все!

Дизайнер, засновник школи Projector та медіа Telegraf.Design, куратор курсу Visual Communications Professium Олександр Трегуб:


Клод Хопкинс изобрел острый мятный вкус и пену для зубной пасты. Это дизайн-решение сильно поменяло бизнес.  

Логотип Милтона Глейзера «I love NY» появился не потому, что кому-то захотелось сделать логотип города, а потому, что у города появилась стратегия борьбы с бандитизмом. Чем этот логотип хорош? Он универсальный. Это вещь, которая живет и рассказывает истории сама по себе. 

Надписи «Не парковать» на улице. Мы готовы создавать крайне уродливые штуки для того, чтобы кому-то что-то запретить…. Мне кажется, что мы воспитаны толерантными к разрухе. 

Дизайн — это гораздо большее, чем Facebook-каверы. Дизайн — это то, что нас окружает. 

Для того, чтобы коммуникации, которые вы делаете, были интересными, вам нужно рассказывать истории. Такие истории, в которых есть знак плюс и минус. Игра со знаками — основа любой истории.

New Business Creative Group Head TABASCO Тетяна Білозорова: 


Чтобы социальная реклама работала, она НЕ должна: 

  • пугать (скорее всего, идея будет воспринята негативно); 
  • навязывать привычки (иногда менять привычки — это встраиваться в привычки). 

Страх насильственной смерти — это первое, что заставляет людей отказаться от донорства, но правильная креативная кампания может повлиять на решение каждого. 

Дети всегда забывают мыть руки с мылом. И пугающие рекламы для детей с монстрами не эффективны. В индийской школе была проведена кампания «незаметное мыло». Компонент мыла добавили в мелки, и после рисования, желая избавиться от следов мела, дети, сами того не зная, вымыли руки с мылом. Этот пример отлично иллюстрирует то, как можно изменить поведение детей, не меняя поведения детей. Просто нужно заставить их мыть руки с мылом, не используя мыло. 

Співзасновник та творчий директор Gres Todorchuk PR Олександр Тодорчук: 


Креатив заради креативу — зло. 

П’ять принципів гарної ідеї: 

  1. Поєнує непоєднуване.
  2. Може бути описана в СМС-повідомленні.
  3. Чітко доносить необхідне повідомлення.
  4. Має глобальний контекст при локальному інсайті.
  5. Можлива для реалізації. 

Головне — працюйте з емоцією. Наприклад, в Україні дуже сильна емоція — ностальгія.

Засновниця і керівниця Центр розвитку благодійності, БФ «Клуб Добродіїв» Марія Артеменко:


У порівнянні з даними минулого року, ми піднялися на 69 позицій у світовому рейтингу World Giving Index. 

30% з усіх пожертв за рік роблять в грудні. 

Натхнення — нова емоція благодійності. 

Якщо ми хочемо, щоб люди долучалися до благодійності, то персоналізація, диджиталізація та таргетування на правильну аудиторію допоможуть розширити кількість тих, хто допоможе. 

Візуальні комунікації — це важливо. Наприклад, очі та руки навіть на фото викликають у нас сильні емоції, бо це те, чим ми пізнаємо світ при народженні. 

Дива трапляються, коли абсолютно звичайні люди роблять незвичайні речі.

Програмний директор Internews Ukraine Андрій Кулаков: 


Мозок приймає рішення за 6 секунд до того, як людина це усвідомить. 

Якісний процес комунікації неможливий без емоційного контакту. Треба більше йти в емоційну сферу, більше використовувати емпатії. Емпатія є навіть таким менеджерським рішенням: мешканець міста може пожити в горах, а офісний співробітник піти у робочу сферу. 

Наприклад, щоб подолати стереотипи та упередження стосовно 1,5 млн переселенців, ми реконструювали у музеї звичайну квартиру, щоб будь-хто зміг зрозуміти, що означає вираз «вмістити своє життя у валізу». 

Що дають емоції та мистецтво в комунікації соціальних тем? Необмежене поле для креативу у виборі форматів, зацікавленість журналістів та розголос у медіа, інтерес з боку широких верств населення та відгуки у соцмережах.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео