03 Июл 2007, 12:57

Фахівці фіксують блокування «неформатної» інформації про політичні сили, що контролюють певні медіа

Фахівці фіксують блокування «неформатної» інформації про політичні сили, що контролюють певні медіа

Уже зараз фахівці фіксують посилення тенденції до блокування «неформатної» інформації про політичні сили, що контролюють певні медіа. Є підстави передбачати порушення виборчого законодавства під час проведення виборів на місцях. До такого висновку прийшли експерти з України та країн колишнього СРСР, що 2 липня брали участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Право і мас-медіа: діяльність ЗМІ під час виборів», організованій Інститутом Медіа Права.

Під час конференції обговорювалися особливості оновленого виборчого законодавства в Україні та досвід роботи ЗМІ на виборах у Грузії, Молдові, Таджикистані й Киргизстані. Учасники зійшлися на думці, що необхідно зробити більш відкритою для ЗМІ інформацію про кандидатів виборчого процесу.

Партії та блоки реєструватимуться у ЦВК якомога пізніше, бо до цього моменту їхня реклама у медіа не вважатиметься агітацією. Такий прогноз зробив відомий адвокат Алі Сафаров. На його думку, ЗМІ стають заручниками виборчого законодавства, оскільки за порушення правил агітації можуть бути позбавлені ліцензії. Водночас, блоки та партії не знімаються з виборчих змагань. Спірним залишається питання про правомірність проведення теледебатів, зазначає пан Сафаров, оскільки суд може розглядати їх як агітацію, незважаючи на те, що зберігається плюралізм думок і право на відповідь.

За прогнозами Тетяни Шмарьової, адвоката адвокатської контори «В. Тетерський і партнери», серед проблемних моментів оновленого українського закону про вибори народних депутатів – відсутність санкцій за його порушення і невизначене розмежування понять політичної реклами та передвиборчої агітації. Суди працюватимуть не в безперервному режимі, що може ускладнити відстоювання порушених прав громадян та учасників виборів.

Водночас, гарантій «м’якої» виборчої кампанії для ЗМІ немає, вважає Ольга Большакова, експерт Східноєвропейського інституту проблем медіа. Так, кабельні оператори нестимуть відповідальність за контент програм. Таким чином, до програм іноземних, зокрема російських, телекомпаній, що ретранслюються в нашій країні та не відповідають вимогам чинного законодавства про вибори, будуть застосовуватися жорсткі санкції. Очікуються також порушення телерадіокомпаніями строків подачі до ЦВК розцінок на агітаційні матеріали.

Нововведення зміненого закону про вибори передбачає, що агітаційний плакат, виготовлений за бюджетні кошти, не міститиме програми партії. Натомість там буде розміщено інформацію про п’ять будь-яких членів партійного списку. Цей факт частково обмежить доступ громадян до інформації про стратегію партії та її цілі. 

Згідно зі змінами до виборчого законодавства, право на проведення агітації належить виключно політичним партіям. Це суперечить європейській практиці, згідно з якою громадяни також мають право агітувати за політичну силу.

Учасники підсумували, що схеми агітації, напрацьовані на попередніх виборах, будуть впроваджуватися і на позачергових виборах до Парламенту.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео