Результатом став звіт та статистичний огляд сфери. А також каталог компаній по їх пріоритетам в КСВ і організацій, що реалізують проєкти в цій сфері. Так, виявилось, що за 2018-2019 роки 31 компанія витратила понад 411 млн грн на соціальні проєкти. Значний стрибок зростання громадської активності бізнесу спостерігався в 2015-2016 рр. Це було викликано відкладеним попитом на КСВ-ініціативи, а також сплеском популярності на соціальні проєкти в країні.
«За минулий рік про КСВ-проєкти дізналися 33 млн людей. При цьому половина компаній запустила свої програми за останні 4 роки – розповідає Анна Мазур, кураторка Pro Bono Club Ukraine. – Ми віримо, що таке партнерство бізнесу та громадського сектору – ключ до вирішення безліч соціальних проблем. Тому цю взаємодію важливо не просто підтримувати, а й підсилювати».
У дослідженні взяло участь 56 компаній: 33 міжнародні (з офісом в Україні) та 23 національні. Огляд представили під час європейського Pro Bono Summit, який відбувся 26 вересня в інноваційному парку UNIT.City. За словами Єгора Гребеннікова, імпакт-інвестора й президента Pro Bono Club Ukraine, ініціатива стане двигуном для створення великої кількості нових спільних проєктів та ініціатив між бізнесом і громадськими організаціями: «Дослідження дає можливість поглянути на ключові інсайти, практики і тренди в цій сфері, щоб кожен міг знайти однодумців і партнерів».
Чим займаються
Більшість компаній (89%) роблять освітні проєкти та працюють над поліпшенням умов праці та розвитком персоналу (71%). 62,5% займаються ініціативами в сфері екології. 91% співпрацюють з громадськими організаціями та благодійними фондами. Серед реалізованих проєктів – Енергоефективні школи для дітей старшого шкільного віку від ДТЕК, платформа для молодих підприємців від Axon Partners та Recycling School від Pepsico.
Хто цим займається
У 86% компаній відсутній окремий відділ, який займався б соціальними акціями. Більш того, у 38% компаній людина, що займається КСВ, працює у інших відділах. Це означає відсутність принаймні одного фултайм-співробітника на компанію. Але навіть за таких умов, 59% компаній не планують збільшувати кількість КСВ-фахівців в майбутньому. До 62% функцій КСВ приймає на себе PR-відділ, що може пояснюватися іміджевої цінністю соціальної відповідальності. За минулий фінансовий рік більше 20 тисяч співробітників (в середньому 140 на компанію) не з відділу КСВ були залучені до різного роду соціальних активностей.