Дослідження вивчило медіаспоживання українців
19 Янв 2022, 14:47

Дослідження вивчило медіаспоживання українців

Онлайн-медіа впевнено випереджають ТБ, як джерело новин. Однак читачі онлайн-ввидань залишаються несистематичними у споживанні інформації: переважна більшість читає новини, які час від часу трапляються в соцмережах, в Google, на сайті пошти тощо. Більшість глядачів теленовин так само неретельно споживають інформацію: дивляться новини уривками, епізодично. Втім, порівняно з минулорічним опитуванням, збільшилась кількість глядачів, які ретельно споживають теленовини.

Центр контент-аналізу оприлюднює нові дані свого проєкту вивчення медіаспоживання українців, отриманих у результаті опитування, проведеного на його замовлення компанією «Оперативна соціологія».

Серед висновків цього дослідження – з-поміж джерел отримання інформації онлайн-медіа продовжують впевнено випереджати телеканали, а тим більше пресу.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Лише чверть користувачів мають улюблений новинний сайт. На телебаченні найпоширенішим залишається епізодичне споживання новин, але достатньо популярним є також ґрунтовний підхід до перегляду.

Як і раніше, майже половина примірників друкованих видань читаються лише однією людиною. Помітно зросла частка родин (а саме – на чверть), де газету читають троє.

У порівнянні з минулим роком закономірність споживання газет змінилась. Жителі сходу та інші мешканці середніх міст найчастіше читають друковані видання одноосібно, селяни та мешканці центру і півночі – найчастіше родиною.

Як і минулого року, чоловіки помітно менше дивляться телебачення і дещо менше читають друковані видання. Однак значно збільшилась частка чоловіків, які споживають інформацію з онлайн-медіа. Ба більше, чоловіки частіше за жінок споживають новини зі знайомого джерела.

Кияни найбільше користуються Інтернет-ЗМІ та найменше споживають «старі медіа». Центр і північ – значно більш «телевізійні» та мають найбільший відсоток користування пресою. Захід і південь, як і минулого року, залишаються досить подібними за вподобаннями щодо типів медіа.

Віковий розподіл у кожному типі медіа залишається доволі прогнозованим: як для Інтернет-медіа, так і для телебачення він залишається лінійно залежним від віку споживача. Прикметно, що молодь тримає лідерство в епізодичному перегляді новин на тб, а старші люди – найбільш ретельні споживачі.

Люди середнього достатку та багатші більш схильні користуватись Інтернет-ЗМІ, і у них найнижча частка споживання новин на телебаченні. Цікаво, що перші частіше мають стійкі уподобання щодо джерел інформації в онлайні, втім вони найменш уважні до новин на ТБ, а багаті навпаки – мають найвищий рівень уваги до новин телеканалів.

Студенти найменше споживають новини телеканалів. Підприємці найбільше користуються онлайн-медіа, а держслужбовці мають досить високий рівень споживання ТБ-новин. 

Безробітні та підприємці найменш системно споживають новини в онлайні та на телебаченні (схильні споживати невеликі уривки). Пенсіонери — навпаки.

Всеукраїнське опитування проведено методом телефонного інтерв’ю 17.12–20.12.2021. Кількість опитаних респондентів – 1009. Виконавець дослідження – ТОВ «Оперативна соціологія». База телефонних номерів генерувалась випадковим чином, що гарантує репрезентативність і достовірність результатів. Похибка вимірювання для одномірних шкал: для результатів, близьких до 90%: 1,85%; для результатів, близьких до 70%: 2,83%; для результатів, близьких до 50%: 3,09%; для результатів, близьких до 30%: 2,83%; для результатів, близьких до 10%: 1,85%.

Расскажите друзьям про новость