Х на репутації Xsolla, love is in the Air(bnb): чотири репутаційні кейси про комунікації зі співробітниками
09 Авг 2021, 11:06
PR

Х на репутації Xsolla, love is in the Air(bnb): чотири репутаційні кейси про комунікації зі співробітниками

Чотирма гучними репутаційними кейсами звільнення співробітників 2020-2021 років та рекомендаціями щодо проведення внутрішнього опитування співробітників ділиться Сергій Біденко, репутаційний та антикризовий радник, автор книги «Репутаційний антистрес. Інструктор для власників та топ-менеджерів бізнесу».

І прилетів «чорний» Bird…

Про звільнення заявила невідома людина, а не СЕО компанії.

У березні 2020 року понад 400 працівників компанії Bird, яка надає послуги з прокату електричних самокатів, звільнили у зв’язку зі складнощами, з якими компанія зіткнулася через карантин.

Співробітників запросили на спільну відеоконференцію в зумі, де їм зачитали повідомлення про звільнення. Компанія одразу позбавила всіх присутніх доступу до корпоративних ресурсів і сервісів. Процедура звільнення тривала дві хвилини. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Згідно з відгуками колишніх співробітників Bird, у цілому вони розуміють, що компанія була змушена скоротити штат, але в них залишилися неприємні емоції, оскільки про звільнення заявила невідома людина, а не СЕО компанії.

Ця історія набула великого розголосу і, за оцінками HR-спеціалістів, значно погіршила можливості компанії у перспективі набирати висококваліфікованих співробітників.

Love is in the Air(bnb)

У листі йшлося про масштабну програму допомоги всім звільненим із чітким планом дій.

У травні 2020 року компанія Airbnb оголосила про скорочення 25 % штату (1900 осіб) через коронавірус. CEO компанії Браян Ческі звернувся до співробітників із відкритим листом з приводу важких часів, які переживає фірма. Окрім пояснення ситуації, у листі йшлося про масштабну програму допомоги всім звільненим із чітким планом дій, які мали на меті пом’якшити негативні наслідки цієї кризи.

Цей кейс (зокрема і текст листа, і деталі програми допомоги) став чудовим прикладом відповідальності компанії та збереження репутації у складні часи.

Х на репутації Xsolla

Xsolla допоможе співробітникам знайти місце, де вони будуть «отримувати ще більше, а працювати ще менше».

У липні 2021 року засновник компанії Xsolla Олександр Агапітов звільнив листом близько 150 співробітників після аналізу їх активності у чаті та електронній пошті, які показали, що вони «не залучені та малопродуктивні». 

Агапітов у листі оголосив: «Для багатьох з вас це може бути шоком, але я щиро вірю, іксолла не для вас. Так що все, що не робиться, на краще». Він додав, що Xsolla допоможе співробітникам знайти місце, де вони будуть «отримувати ще більше, а працювати ще менше». «Якщо ви хочете зберегти знайомство зі мною, будь ласка, напишіть мені довге повідомлення про всі ваші спостереження, несправедливість та вдячність».

Після широкого розголосу у медіа змісту листа Агапітов провів онлайн прес-конференцію для журналістів, після якої опублікував в Facebook про пошук PR-спеціаліста та нецензурно запропонував усім працювати чи звільнитись.

На думку експертів, ситуація може негативно вплинути на HR-бренд Xsolla. До того ж, частина співробітників, що залишились, може звільнитися, а нових кандидатів буде складніше залучати. Крім того, лист директора може підірвати довіру всередині компанії, що позначиться на її ефективності у більш віддаленому періоді часу.

Відкриті двері «Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова»

Найбільш ефективною виявилася стратегія відкритої та чесної комунікації з боку власників.

Навесні 2020 року власники «Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова» були змушені через коронавірусний локдаун звільнити багатьох співробітників задля порятунку власної справи. Деякі співробітники компанії у соцмережах публічно скаржилися на затримку виплат заробітної плати і премій.

У цій ситуації найбільш ефективною виявилася стратегія відкритої та чесної комунікації з боку власників — коли вони особисто інформували про реальний стан речей і ухвалені рішення з оцінкою їхнього потенціалу для збереження бізнесу та можливості поступового його відновлення, а також ознайомлювали з планом подальших дій. Свою позицію власники «Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова» супроводжували документами, що підтверджували активну антикризову роботу для вирішення адміністративних і фінансових проблем.

Репутаційний капітал, який ресторатори надбали завдяки багаторічній наполегливій праці, а також швидка та чесна комунікація, дозволили не лише оперативно загасити репутаційну пожежу ще на стадії займання, але й отримати позитивну реакцію на та відкритість від широкої аудиторії.

У липні 2020 року компанія RepTrak опублікувала результати дослідження «Як комунікувати в кризовій ситуації: Інсайти провідних спеціалістів із комунікацій» (The RepTrak Company. ‘How to Communicate in a Crisis: Insights from Leading Communications Executives’).

Серед отриманих даних є і зміна показника репутації під час масових звільнень. Така кризова ситуація може спричинити падіння репутаційного індексу компанії на 8,6 пунктів.

Сценарій ризикуВплив на репутацію
Проблема конфіденційності даних-13,1
Нехтування стандартами суспільства-11,4
Шахрайство або фінансові зловживання-8,9
Криза за участю СЕО-8,8
Масові звільнення-8,6
Відкликання товару-7,9
Незадовільні фінансові показники-7,0

Співробітники є однією із ключових зацікавлених сторін (стейкхолдером) для компанії. Для них важливими є умови й оплата праці, мотивація, успішна кар’єра та підвищення професійного рівня, грамотне керівництво, репутація компанії.

Розробка правильної внутрішньої комунікаційної політики компанії допоможе у створенні коректної форми та змісту комунікацій. Одним з перших кроків для цього може стати внутрішній репутаційний аудит компанії, який допоможе визначити пріоритетні для співробітників теми та питання.

Внутрішній репутаційний аудит передбачає: 

  • збір інформації про задоволеність співробітників компанії умовами праці; 
  • вивчення, наскільки співробітники розуміють цілі та завдання компанії; 
  • аналіз суджень працівників щодо інформаційної, соціальної, кадрової політики всередині компанії; 
  • оцінка співробітниками внутрішньокорпоративного клімату.

Результат внутрішнього репутаційного аудиту:

  • вивчення особливостей та характеру сприйняття компанії її співробітниками;
  • отримання зворотного зв’язку щодо змісту інформації, яку вони дістають про компанію, та канали її поширення;
  • оцінка внутрішньокорпоративного клімату.

Приклад опитування співробітників компанії для проведення самостійного репутаційного аудиту* 

Варіанти відповідей:

  • повністю згоден;
  • частково згоден; 
  • не згоден;
  • абсолютно не згоден;
  • не знаю/не можу відповісти. 

1. Я ознайомлений та підтримую стратегію й цілі компанії.

2. Я знаю, що маю робити для того, щоб допомогти нашій компанії досягнути бізнес-цілей.

3. Я бачу виразний взаємозв’язок між роботою та бізнес-цілями нашої компанії. 

4. У мене є постійний доступ до інформації стосовно стратегії компанії, принципів і правил її роботи.

5. Наша компанія має добру репутацію.

6. Я чітко розумію структуру і процеси, які відбуваються в нашій компанії.

7. Вище керівництво своїми діями і рішеннями підтримує баланс між інтересами співробітників та інтересами організації.

8. Я вважаю, що добре і вчасно поінформований про основні зміни, які відбуваються в нашій компанії.

9. Мої колеги поважають мою думку і мої почуття.

10. Я щасливий бути частиною мого відділу/команди.

11. Мій відділ/команда надихає мене виконувати роботу якнайкраще.

12. Якщо в моїй роботі відбувається щось непередбачуване, зазвичай я знаю, до кого звернутися по допомогу.

13. Вище керівництво компанії завжди доступне, і співробітники можуть звернутися до нього для оперативного вирішення робочих питань.

14. Наша компанія надає можливості навчання та розвитку, які допомагають мені формувати важливі навички для виконання робочих завдань.

15. Я отримую адекватне визнання (крім оплати праці) моїх досягнень і мого вкладу в роботу.

16. До мене ставляться як до цінного співробітника нашої компанії. Мої зусилля заохочують і цінують.

17. Я знаю, які в мене є можливості кар’єрного зростання в нашій компанії.

18. Мене влаштовує баланс між моїми робочими обов’язками й особистими справами.

19. Я можу гнучко управляти своїм графіком роботи для вирішення особистих питань.

20. У компанію залучають людей, які потрібні для досягнення її бізнес-цілей.

21. Кваліфікація співробітників нашої компанії відповідає їхнім посадам.

22. Яка ймовірність, що ви порекомендуєте нашу компанію одному з друзів або знайомих?

Варіанти відповідей: від 0 % до 100 %.

* За матеріалами книжки «Репутаційний антистрес. Інструктор для власників та топ-менеджерів бізнесу»

Расскажите друзьям про новость