04 Июн 2021, 11:26

Чому любов до себе може врятувати від раку грудей та до чого тут роботодавці?

Єлизавета Коробченко, генеральний директор Avon в Україні та Грузії, про боротьбу з раком молочної залози і створення добрих звичок

Уявіть, що в один чудовий день, на який було заплановано безліч важливих справ, ви дізнаєтеся, що у вас рак молочної залози. Життя перевертається з ніг на голову, стає страшно. На жаль, це можливий сценарій розвитку життя для кожної 7-ї жінки в Україні, які за статистикою зіштовхнуться з цією хворобою протягом свого життя.

30% жінок дізнаються про хворобу на стадії, коли відсоток одужання падає наполовину. І саме це є специфічною відмінністю цієї хвороби в Україні – у нас, на відміну від країн Західної Європи, про рак молочної залози жінки дізнаються не на першій стадії, а на другій-третій. Тоді як одужання від хвороби безпосередньо залежить від стадії виявлення. В липні 2020 року ми проводили Всеукраїнське дослідження жінок разом з дослідницькою агенцією Kantar і виявили невтішне – 38% жінок ніколи в житті не були у мамолога

Виникає запитання – чому жінки не проходять обстеження, яке реально здатне врятувати життя? 

Нагадуємо, що MMR розпочав прийом заявок для участі в Конкурсі PR-кейсів.

Ознайомитися з номінаціями, правилами подачі кейсів та заповнити анкету для участі можна тут. Найяскравіші кейси будуть представлені згодом на сторінках mmr.ua та лендингу конкурсу. Найкращі кейси оргкомітет MMR нагородить під час PR марафону 8 листопада.

Подати заявку

20 років тому Avon в Україні започаткували Місію проти раку молочної залози. Коли ми лише розпочинали боротьбу з хворобою, проблем було дві: перша – тема раку грудей була табуйованою і жінки майже нічого не знали про важливість ранньої діагностики. Друга — в Україні тоді було не так багато медзакладів, де можна було пройти обстеження.

Українки бояться того, що «щось знайдуть», і доведеться прийняти цю проблему, вирішувати її.

На сьогодні проблеми знання про хворобу майже немає, а щоб пройти обстеження, не потрібно їхати в столицю. З дослідження жінок ми вкотре дізналися, що одна із причин, чому жінки не проходять обстеження, — це страх. Українки бояться того, що «щось знайдуть», і доведеться прийняти цю проблему, вирішувати її. Страх у жінок був і 20 років тому, тому це не є чимось неочевидним. Та вражає інше – в Україні у жінок є проблема із любов’ю до себе, лише кожна 3-тя українка ставить себе на перше місце. Наші жінки піклуються про всіх, але не про себе.

Наведу приклад. Одна наша представниця є справжньою амбасадоркою Місії, котра присвятила багато часу і зусиль та змотивувала багатьох жінок проходити діагностику. І якось у розмові я дізналася, що при всьому цьому вона забуває про себе і обстежується нерегулярно. Саме це є одним із пояснень, чому при високій поінформованості про важливість ранньої діагностики і відносній доступності її проведення в Україні, виявлення хвороби на ранніх стадіях все ще є рідкісним явищем.

Лише кожна 3-тя українка ставить себе на перше місце

З відсутністю любові і турботи про себе працювати складно, бо для цього треба міняти усталену ментальность жінок. Цікаво, що навіть якщо порівнювати Україну з європейськими країнами, то у нас жінки купують багато декоративної косметики і парфумів, але значно менше доглядової косметики. Навіть на такому рівні відчутно, що культура любові і піклування про себе у нас ще тільки починає формуватися. Я переконана, що цей процес можна і потрібно прискорювати. Ми робимо це і як роботодавець для наших працівниць, і як б’юті-компанія, яка говорить до мільйонів українок.

Як 20 років тому, так і зараз ми не припиняємо розповідати про цю хворобу і те, чому важливо регуляно перевірятися. Ми робили безліч рекламних кампаній, поширювали листівки, закликали перевірятися через наші каталоги. Сьогодні ми більше сфокусовані на створенні звички проходити обстеження, на зміні сприйняття обстеження як чого страшного. Ми переконуємо жінок виділяти один день у році лише для себе, щоб пройти перевірку і в такий спосіб проявити любов до себе. Для нас це не порожні слова — починаємо з себе. По-перше, в Avon обстеження грудей входить у медичну страховку. По-друге, кожна працівниця може взяти додатковий оплачуваний вихідний, щоб пройти діагностику. 

Я розповідаю про наші практики, бо хочу, щоб роботодавці, особливо, великий бізнес, усвідомлювали свою роль і брали на себе місію поширювати культуру любові і піклування про себе в нашому суспільстві. Почати можна з кількох нововведень всередині ваших компаній:

  1. Зробіть так, щоб розмова про здоров’я і регулярні обстеження як основу цього здоров’я стала звичною для вашої компанії. Чим більше інформації про проблему і боротьбу з нею, тим менше страху і більше розуміння, як діяти.
  2. Зробіть обстеження грудей частиною програми корпоративного страхування і організовуйти для працівниць групові походи до мамолога чи ж давайте оплачувані вихідні для тих, хто йде перевіритися
  3. Залучайте прикладом жінок з лідерської команди, які першими проходять перевірки

Такими маленькими кроками відбуваються найбільші зміни. Бо коли 100 працівниць проходять мамографію, то якась частина проникнеться проблемою настільки, що буде розповідати про важливість перевірок вдома і серед подруг. А сарафанне радіо — це ефективний інструмент реклами і в такій справі. 

Кожного року ми підтримуємо цю розмову, коли починаємо продаж благодійних товарів, 100% прибутку від яких йде на боротьбу з раком молочної залози. Цього року у центрі кампанії брошка, за допомогою якої ми збираємо кошти на придбання 20-го мамографа. Уже тільки це є вагомою причиною купити цю брошку. Але я сподіваюся, що для жінок, які це зроблять, вона стане ще й символом чи обіцянкою собі любити себе трішки більше, ніж рік тому, піклуватися про себе і вчасно обстежуватися. 

Підтримати ініціативу, придбавши благодійні броші, можна вже з початку квітня на сайті та в каталозі.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео