Бренди як сусіди, популярність каруселей і нова ера для UGC. Тренди 2021 в Instagram
22 Фев 2021, 17:09

Бренди як сусіди, популярність каруселей і нова ера для UGC. Тренди 2021 в Instagram

Аналізуємо тенденції в українських і закордонних соціальних медіа. 8 трендів 2021 року, котрі будуть актуальні в Instagram. 

1. Бренди прагнуть стати для нас сусідами 

Досвід 2020-го впливатиме на SMM та рекламу загалом ще не один рік. І зараз вже точно можна сказати, що соціальні мережі зміщують фокус із глобальності на локальність — частіше працюють з локально обмеженою аудиторією за допомогою геолокацій та налаштування промо на окремі місцеві аудиторії.

Тренд на локальність проявляється і в меседжах, і в віжуалах, і в таргеті — відбувся взаємний рух назустріч української аудиторії та брендів. Люди почали «шукати» місцеві продукти на ринку і віддавати їм перевагу, а українські бренди зустрілись з проблемами доставки за межі країни і також згадали про локальну аудиторію. До того ж тепер компанії з більшим ентузіазмом прагнуть не тільки продавати щось місцевим, а завдяки онлайн-/офлайн-інструментам налагоджувати з людьми добросусідські взаємини.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

2. Ліпше менше, ніж докучливо

Про спад кількості публікацій говорять уже давно, та з кожним роком актуальність цього тренду зростає. Якісний контент стає все дорожчим у виробництві, адже для його створення потрібна команда фахівців. Проте саме корисний, актуальний і гарно упакований контент дозволяє виділятися у конкурентному полі та привертати увагу аудиторії. Тому багато брендів все більше прагнуть якості, водночас позбуваючись штампованої кількості.

За два роки якість контенту помітно зросла, що говорить і про збільшення витрат на його реалізацію.

Всі. Свої (магазин декору)

До (2018 рік):

Після (2021 рік):

Guzema Fine Jewelry (прикраси)

До (2017 рік):

Після (2021 рік):

додали якісний відеоконтент

3. Карусель, карусель — це радість для нас

Формат каруселі дозволяє розставити акценти — винести на віжуали важливу інформацію або ж навпаки — додати додаткову, дозволяє краще візуалізувати тексти бренду та поєднувати одразу декілька форматів контенту (фото+відео).

Хоча створення такого контенту може зайняти більше часу, каруселі несуть більше інформації, легші для сприйняття, а ще їх частіше зберігають та поширюють, що збільшує показники охоплення та залучення. Це робить публікації більш ефективними для облікового запису. І поки ще небагато брендів публікують каруселі, рекомендую активно використовувати цей прийом.

4. Щирість завжди в моді

«Домальовувати» і прикрашати щось у своїх публікаціях взагалі не корисно для іміджу бренду. Але зараз відкритість і чесність в контенті набула особливого значення. Людям цікаво спостерігати не за красивою картинкою, а за реальністю.

  • Знати, хто саме виготовляє продукцію.
  • Розуміти, які бувають складнощі в процесах.
  • Стати ближчими до бренду.

Припустилися помилки і зізналися? Ви прийняли дійсно класне рішення! Адже це дозволить бренду не лише мінімізувати наслідки, а й дасть можливість сформувати додаткову лояльність аудиторії. Ось, наприклад, кілька місяців тому IKEA Сінгапур в інстаграмі попередила користувачів, що буде оновлювати систему оплати, тому товари на сайті можна буде переглядати, але не купити. Та через неочікувані проблеми не змогла за обіцяний час оновити систему. IKEA зробила нову публікацію, де розповіла про технічні труднощі і затримку відкриття магазинів. Звичайно, посипалися незадоволені коментарі, але компанія ввічливо на них відповіла. Як тільки проблеми вирішили, IKEA Сінгапур вибачилася та подякувала всім користувачам за терпіння.

 5. Всі — у UGC! (User Generated Content)

Час просто дозволити людям говорити про нас, а брендам почати нарешті використовувати цей контент. Адже в UGC важлива не тільки «робота» ваших підписників, а й ваша. Якщо ви не вмієте працювати з UGC, швиденько вчіться. Адже ви втрачаєте безкоштовний контент, додаткові охоплення та й взагалі, часто пропускаєте зворотний зв’язок аудиторії.

Є акаунти, які ведуть свої соціальні мережі лише за допомогою UGC-контенту, тобто не витрачають жодних коштів на створення текстів-фото-відео, а користуються тільки тим, що генерують користувачі, коли взаємодіють з їхнім продуктом.

А є бренди, які послуговуються UGC лише частково. На кшталт брендів одягу, які обирають найрелевантніші фото/відео та ще й таким способом показують своїх реальних клієнтів.

А ще є компанії, які будують власний контент-грід на основі історій: наприклад, Aerie та Alfred публікують милі фото пар. І це додає особливого настрою стрічкам брендів.

Один із українських брендів, який використовує UGC у своєму профілі — Have a rest. Не зробити фото з такою красивою валізою в подорожі просто незаконно:) Тому в компанії мусить бути великий вибір контенту від споживачів.

 6. Модерація — це теж комунікація

Будьте відкритими у спілкуванні та регулярно працюйте з аудиторією і отримаєте класну модерацію.

Різні компанії припускаються однієї помилки — не спілкуються з користувачами. Не реагують на коментарі (або пишуть шаблонні «Дякуємо за відгук! Ми вже почали вирішувати проблему»), не відповідають на повідомлення сторінки, не звертають увагу на теги, сторіз з помітками бренду та й взагалі не цікавляться, що «болить» аудиторії, а від чого вона у захваті. 

Хоч оперативна комунікація з аудиторією потребує більших витрат, вона дозволить створити ком’юніті, про яке мріють. Тож відповідайте підписникам (і бажано на загальну аудиторію, а не «написали в дірект»), адже людям зручно спілкуватися в соціальних мережах та розв’язувати всі питання «тут і зараз», і будьте доброзичливими і щирими у спілкуванні.

Наприклад, Burger King завжди намагаються бути у контакті з фоловерами у фейсбуці та інстаграмі. І всі ми пам’ятаємо, коли компанія почала відповідати підписникам сторінки McDonald’s у Данії. Burger King не полінилися і відповіли на понад 1 тис. коментарів та запропонували усім, хто написав про проблему, з якою зіштовхнувся у McDonald’s, безкоштовний воппер.

https://youtu.be/e9l-NXSHJX8

 7. Мікро-, нано-, суперблоги

Співпраця з інфлюенсерами залишається актуальною протягом наступного року. Внаслідок подій 2020-го багато брендів зменшують бюджети на рекламу, тому їхні маркетингові відділи точно звернуть увагу на інфлюенсерів з меншою кількістю підписників і припинять ганятися за охопленням.

Мікро- та наноінфлюенсери мають вищі показники залучення та більш лояльну ніж багатомільйонники аудиторію, тому не дивно, що бізнес вбачає все більшу цінність у партнерстві з ними. Проте тепер співпраця не обмежуватиметься одним партнерським постом, а охоплюватиме декілька публікацій протягом довгострокового періоду.

Зараз бізнес шукає друзів та підтримки, тому у 2021-му ми точно спостерігатимемо, як десятки брендів разом із невеликими інфлюенсарами зроблять свій sponsored post, і не один.

8. Не такий страшний «Sponsored post», як його малюють

Ще кілька років тому нативні підводки, прогріви аудиторії, прихована реклама виглядали крутими. Але ринок змінився — відкритість та чесність сьогодні значно важливіші. Та й дослідження говорять, що аудиторія брендів вже досить легко помічає рекламу в інфлюенсерів. А в багатьох користувачів соціальних мереж з’являється негативне ставлення до прихованої реклами, і тоді бренд починає асоціюватися з негативом. Чи потрібно це вам?

Відкрита реклама — це не страшно і не погано. Все більше брендів не бояться показувати своє спонсорство через партнерські публікації. Та і недаремно інстаграм створив Shopping tags. Адже це +1 крок у напрямку електронної торгівлі.

Приклади:

Расскажите друзьям про новость