07 Апр 2008, 12:47

Асоціація зовнішньої реклами щодо реклами на транспорті

Асоціація зовнішньої реклами щодо реклами на транспорті

Асоціація зовнішньої реклами України вважає за необхідне повідомити рекламну громадськість про прецеденти реформування нормативно-правової бази рекламної галузі м. Києва шляхом, що може призвести до узурпації владних повноважень та відсутності контролю за діяльністю органів Київської міської державної адміністрації.

 

Так, 3 квітня, вперше від моменту створення у 2005 році, за головування Денисюк Л.В. відбулося засідання Київської міської апеляційної регуляторної комісії.

 

Комісія розглядала скаргу Головного управління КМДА з питань транспорту, якою пропонувалося відмовити Київському представництву Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва у праві на надання погодження на проект регуляторного акту — проекту розпорядження КМДА «Про розміщення реклами на транспорті комунальної власності м. Києва».

 

Трохи історії. Спроби реформувати систему видачі погоджень і контролю за розміщенням реклами на транспорті в місті Києві почалися разом із втручанням чиновників у сферу зовнішньої реклами міста. Тоді, у 2006 році, обидві системи були «звинувачені» у неефективності, застарілих механізмах та невідповідності «прогресивного бачення», яким очевидно, володіли представники нової київської влади.

 

За час, що минув з початку реформування галузі, змінилося майже все: офіційні розробники документу, уповноважені представники міської влади, які наділялися новими функціями та правами, підходи до стратегії розвитку ринку. Наприклад, спочатку концептуальною пропозицією було запровадження системи тендерів. Потім — повне підпорядкування реклами на транспорті Головному управлінню з питань реклами при КМДА. Нарешті, було вирішено піти шляхом, що був апробований в зовнішній рекламі — створити Комісію з питань реклами на транспорті при КМДА…

 

Результати вищезгаданого засідання Комісії були прогнозованими, зважаючи на її склад — скарга була задоволена і проект розпорядження КМДА, яким регулюється розміщення реклами на транспорті комунальної власності, буде прийнятий без погодження з боку органів державного контролю, в тому числі Держкомпідприємництва, напевне, найближчими днями, разом із визначенням персонального складу Комісії з питань реклами на транспорті при КМДА.

 

Що це означає? По-перше, на галузь транспортної реклами Києва очікує такий же правовий вакуум і нігілізм, що спіткав ринок зовнішньої реклами. Експерти і юристи Асоціації вже давали власні правові та фахові висновки на даний проект розпорядження, і вони були невтішними — документ містить велику кількість неузгодженостей та суперечностей, повноваження суб'єктів погодження виписані не чітко, відсутні зрозумілі часові рамки прийняття галузевих рішень, права підприємців не захищено, більше того — органам влади надано права по односторонньому розірванню договорів з операторами, додаткові можливості для відмови у наданні погодження, тощо.

 

Нарешті, взято найгірше з Порядку розміщення зовнішньої реклами в Києві — створення спеціального органу без чіткого правового статусу — Комісії з питань реклами на транспорті при КМДА, без рішень якої ринок просто не може функціонувати.

 

По-друге, галузі підприємництва столиці опинились перед чіткою загрозою. Відтепер, за допомогою такого органу як Апеляційна комісія київські чиновники можуть писати найфантастичніші порядки видачі дозволів, погоджень та інші регуляторні акти, підвищувати тарифи у сотні разів і не відповідати перед органами державного контролю, які наділені повноваженнями по захисту прав підприємців!

 

Асоціація зовнішньої реклами України пропонує учасникам процесу розробки та затвердження регуляторних актів у сфері реклами, в тому числі на транспорті комунальної власності, утриматись від необдуманих кроків, які підштовхнуть чергову галузь підприємництва до затяжної кризи.

 

Неймовірні зусилля громадських організацій та принципова позиція Київського представництва Держкомпідприємництва в особі голови Представництва В.Є. Апостолова свого часу дозволили повернути в цивілізоване русло аналогічну ситуацію, що склалася в галузі зовнішньої реклами. І якщо розробникам документу, що регулює рекламу на транспорті, бракує терпіння та професіоналізму підготувати якісний проект розпорядження КМДА, та затвердити його відповідно до регуляторного законодавства, то чому від цього мають страждати оператори ринку???

Расскажите друзьям про новость

Новое видео