Андрій Різоль, генеральний продюсер «Кіноринку Молодість»
— Скільки компаній зголосилося взяти участь у кіноринку?
— На ринку представлено близько 40 компаній з України, Росії, Італії, Аргентини, Польщі, Ізраїлю. Буде 12 спеціальних показів українських фільмів і 6-7 показів фільмів закордонного виробництва. Загалом українські стрічки займають десь 70 відсотків усіх показів. Крім того, на ринку вперше буде представлено Італію документальним фільмом про життя Андрія Тарковського (режисер Донателла Боліва).
— І все ж таки цьогоріч подія справляє враження камерної. З чим це пов’язано?
— Нас не оминула економічна ситуація у світі й в Україні. Якщо раніше ми мали можливість залучати більше фінансових ресурсів, зараз вони дуже обмежені. Люди, які могли витрачати гроші на презентації, конференції і якісь творчі імпрези під час кіноринку, зараз, на жаль, таких можливостей не мають. Тому і формат заходу став скромнішим, але, сподіваюсь, не гіршим за якісними показниками. Принаймні цього разу тут немає випадкових непрофесійних людей.
— Чи були компанії, які відмовилися від участі кіноринку?
— Ніхто не відмовлявся. Просто для того, щоб цей ринок таки провести, всі фінансові витрати на свої плечі довелося взяти «Кінофоруму – України». Ну і ще ось недавно стало відомо, що Міністерство культури нас трошки теж підтримає.
— Який бюджет кіноринку?
Цього року це десь 180-190 тисяч гривень. У попередні роки ми витрачали суми в межах півмільйона або 600 тисяч гривень. Тобто бюджет зменшився суттєво.
— В Росії кіноринок відбувається раз на квартал, а в Україні є лише ось така разова подія. Чи цього не замало?
Достатньо. У Каннах чи в Берліні він ( кіноринок) теж відбувається раз на рік. У Росії просто своя специфіка. Там є дуже велика територія Російської Федерації і відповідно кіноринок використовують більше для того, щоб розписати фільми для кінотеатрів, а не купити чи продати їх. Якщо ви поїдете на російський кіноринок, то побачите купу офісів, де сидять менеджери чи програмні директори і розписують фільми на кінотеатри.
— Які досягнення кіноринку за чотири роки його існування?
Кіноринок «Молодість» започаткував традицію купівлі-продажу прав для інших територій світу та України не десь у Берліні, Каннах чи Москві, а саме безпосередньо в Україні. Нашою метою як була, так і залишається – організація продаж української продукції на інші території світу безпосередньо в Україні, тобто на території ринку «Молодість». Згодом ми сподіваємося, що й українські кінотеатри купуватимуть продукцію для прокату в саме тут. А поки що треба долати стереотип вторинності чи периферійності українського кіноринку.