«Мистецтво перетворювати важливе у цікаве»: 12 журналістів, на яких може рівнятися покоління Z
22 Июн 2020, 17:12

«Мистецтво перетворювати важливе у цікаве»: 12 журналістів, на яких може рівнятися покоління Z

Цих людей рідко можна побачити на телеканалах, вони нечасто знімають відео на YouTube або викладають пости в TikTok. Це автори аналітичних статей, резонансних розслідувань і захоплюючих репортажів. Вони глибоко розбираються в профільній галузі та працюють у журналістиці понад 10 років. Розповідаємо про 12 талановитих журналістів України, чий професіоналізм був відзначений кількома нагородами премії PRESSZVANIE. Вони поділяться тим, з чого починали, в яких темах сильні та в чому вбачають своє покликання. Нагадуємо, що журналісти Delo.ua та WOMO серед лідерів голосування на здобуття журналістської премії PRESSZVANIE.

Ігор Маскалевич

оглядач видання «Дзеркало тижня»

Рекордний володар восьми нагород премії PRESSZVANIE

X-RAY: конкурс маркетингових проєктів, що залишають слід

Ми шукаємо не гучні обіцянки, а кампанії, після яких залишилося відлуння. Подай заявку на X-RAY і доведи, що твій проєкт — серед найкращих.

Подати заявку на конкурс

Починав я з кінця 90-х років. Тоді написав для одного журналу пару статей з експорту електроенергетики, і мої матеріали розмістили.

Пізніше навіть побачив свою статтю, перекладену на англійську мову, в іншому виданні. Тоді я вперше зіткнувся з плагіатом, але мені було страшенно приємно.

З того часу почалося моє співробітництво із засобами масової інформації. 20 років як працюю в редакції «Дзеркало тижня». Моя робота мені в кайф.

Мені подобається те, що я пишу, а що не подобається, то не пишу.

На якомусь етапі ти вважаєш себе розумнішим за всіх, але це не так. Не потрібно забувати, що ти описуєш дії інших людей, а не свої власні.

Люблю змінювати профіль, а не редакції. Все тому, що я працюю з темами, які мене не напружують і приносять задоволення. З одного боку, погано, коли ти в надмірній зоні комфорту, а, з іншого боку, ти робиш те, що тобі до душі. Мої теми пов’язані з великою приватизацією, економікою, електроенергетикою, нафтогазовим і гірничо-металургійним комплексом. Також пишу про банківську діяльність, облігації.

Моє покликання досить просте — обробляти інформацію і приводити її в нормальний вигляд.

Глобальна проблема полягає в невмінні працювати з інформацією. Я скептично ставлюся до соціальних мереж.

Є безліч тем і питань, які неможливо вмістити і в 1000 знаків. А людям ліньки читати великі тексти. Тому я не пишу для всіх.

За ці роки я напрацював свою вузьку, профільну аудиторію.

Ірина Чернявська

редактор, співзасновник медіаплатформи Investory News

Володарка семи нагород премії PRESSZVANIE

У журналістиці я більше 20 років. Починала в інституті з заміток у студентську газету, далі працювала редактором видавничого центру в рідному інституті. Пробувала себе і в телевізійній журналістиці. Близько 10 років працювала на різних позиціях: від кореспондента до заступника головного редактора в «ІнвестГазета». Це була перша серйозна школа професійної ділової журналістики. Далі брала участь у трансформації одного з найстаріших журналів України — «Бізнес». Сьогодні розвиваю власні медіа-проекти. Один із яких — Investory News.

Спеціалізуюся на широкому спектрі тем, тому як довгі роки очолювала відділи «Компанії та ринки» у ділових тижневиках.

З улюблених тем — інновації, інвестиції та аграрний ринок.

Своє покликання бачу в навчанні інших. Журналістика за останні роки сильно здала у вираженні свободи слова та, відповідно, в якості.

Тому хочеться, щоб було більше незаангажованих авторів, які цікаво пишуть, з критичним мисленням і глибиною опрацювання текстів.

Олег Гавриш

співзасновник і журналіст у діловому виданні The Page, ведучий програми Перша Шпальта на UA: Перший

Володар п’яти нагород премії PRESSZVANIE

Працювати з журналістами я почав у далекому 1995 році, тоді я організовував Всеукраїнський та Міжнародний фестиваль журналістики. У 1997 році почав працювати кореспондентом у газеті «Бізнес», із цього почалася кар’єра ділового журналіста. Першим моїм редактором був Олександр Крамаренко. Потім були «Ведомости», «КоммерсантЪ», власна телевізійна програма «Перша Шпальта» на каналі UA: Перший, «Новое время. Бізнес» і, нарешті, власний проект The Page. Таким чином, безпосередньо в діловій журналістиці у мене 23 роки досвіду.

Більше фокусуюся на тому, щоб робити цікавий та ексклюзивний контент. До 2014 року спеціалізувався на енергетиці і промисловості.

Моє покликання в тому, щоб просто добре робити свою роботу. Розповідати людям про те, що для них дійсно важливо. Інформувати і надихати.

Севгіль Мусаєва

головний редактор видання «Українська правда»

Володарка шести нагород премії PRESSZVANIE

Моє покликання — пошук істини. І це спільний процес журналіста і суспільства.

Я публікуюся з 13 років, була юним кореспондентом у Криму. У діловій журналістиці з 20 років. Починала з новинника інформаційного агентства. Протягом останніх п’яти років працюю головним редактором одного з найстаріших онлайн-медіа України «Українська правда». Я випускник програми Nieman при Гарвардському університеті для професійних журналістів 2019 року.

Раніше спеціалізувалася на енергетичному секторі, займалася антикорупційними розслідуваннями.

Зараз менеджерські функції в «Українській правді» займають весь робочий час.

Юрій Єрьомін

журналіст, приватний підприємець

Володар п’яти нагород премії PRESSZVANIE

У журналістиці я вже без малого 20 років. Будучи ще студентом, почав з кореспондента провінційного новинного сайту, потім став власним кореспондентом всеукраїнського інформагентства в своєму регіоні. Через рік переїхав до Києва, розуміючи, що тільки в столиці можу рухатися вперед так, як задумав. Пройшов шлях від кореспондента, який бігав по Києву з диктофоном і блокнотом на прес-конференції, до шеф-редактора і голови відділу «Компанії та ринки» одного з провідних ділових друкованих видань країни.

Головне досягнення, як не дивно, відбулося вже після залишення газети — я зосередився на власних інформаційно-консультаційних ділових проектах.

Часто журналісти йдуть із цієї професії до інших сфер, хтось стає піарником та політтехнологом, хтось — політиком.

Мої головні теми – «Компанії та ринки». Почавши з гірничо-металургійної тематики, я за кілька років перейшов до «олігархознавства», і цей напрямок залишається головним для мене дотепер.

Отримавши безцінний досвід роботи в «польових умовах», знання і вміння, передані старшими досвідченими колегами, я зрозумів, що моє — це консалтинг, і рухаюся в цьому напрямку.

Наталія Шевченко

кореспондент журналу «Бізнес»

Володарка п’яти нагород премії PRESSZVANIE

У журналістику я потрапила випадково, але наполегливо. Не вступила до медичного, вирішила спробувати свої сили в журналістиці тільки тому, що там було найменше вступних іспитів (твір та історія). Але і ця спроба теж була провальна. Потім цілий рік я готувалася до наступного вступу і паралельно працювала в районній газеті кореспондентом. Як з’ясувалося, шкільна освіта дозволяє бути посереднім кореспондентом, але аж ніяк не лікарем.

Мабуть, саме робота у «районці» і сформувала моє свідоме «потрапляння» у журналістику.

В Інститут журналістики я поступила вже з другого разу, і там було класно вчитися. А головне — не важко.

Мої теми: промисловість, будівництво і нерухомість, споживчі ринки.

Покликанням бачу сумлінно робити свою роботу.

Олександр Пасховер

оглядач у виданні «Новое Время»

Володар чотирьох нагород премії PRESSZVANIE

Журналістика з юності була для мене майже самоціллю.

У професії я 22 роки. Журналістика з юності була для мене майже самоціллю. Багато читав. Багато писав. Найчастіше в стіл, ніж на стіл. Перше видання, яке опублікувало мій матеріал, — газета «Незалежність». Вона стала для мене моральним трампліном. Стаття вийшла на першій шпальті і дала мені 40 грн у гаманець і крила за спиною. Друге, мабуть, було куди важливіше. Я став багато писати. Мої статті стали виходити в газеті «Сьогодні», «Правда України», «Комсомольська правда», журналі «Кореспондент» та ін. Потім я став пробувати себе на ТБ і, як виявилося, ми теж підійшли один одному. Я брав участь у виробництві програм на каналі «Інтер». Кращим своїм місцем роботи я вважав службу новин «Факти» на ICTV.

І все ж мій професійний прокол полягав у тому, що на самому ранньому етапі кар’єри я вступив до університету журналістики. Це помилка. Хочете бути класним журналістом, отримуйте кваліфікацію в тому, про що збираєтеся писати.

Я спеціалізуюся на діловій журналістиці. З улюблених тем — аграрний сектор. Фермери та підприємці — мої улюблені співрозмовники.Все, що пов’язано з новими технологіями в «зелених» темах, теж моє. А ще люблю футбол.

Робити складне простим, важливе — цікавим, мабуть, це і є ядро моєї професії.

Я б ось так і виділив: «Журналістика — це мистецтво перетворювати важливе у цікаве». Якою б не була суспільно значущою тема, якщо вона нецікава, її чекає доля рукописів Мертвого моря. Всі про них знають, але мало хто читав.

Покликання? Я все ще шукаю відповідь на це питання.

Марія Бровінська

кореспондент видання Liga.net

Володарка чотирьох нагород премії PRESSZVANIE

Так вийшло, що один дзвінок змінив відразу все: життя, світогляд, коло інтересів, коло спілкування.

Цього року я буду відзначати професійний ювілей — 10 років у журналістиці, професії, про яку часто мріялося, але не приходило в голову спробувати. Так вийшло, що один дзвінок змінив відразу все: життя, світогляд, коло інтересів, коло спілкування. Починати довелося з самого початку — від вивчення політичних посад та імен чиновників, які швидко змінювалися, до боротьби зі страхом опинитися в незнайомому місці серед незнайомих людей, щоб не розгубитися при цьому і отримати потрібну інформацію. Мені подобається журналістика, я люблю розбиратися в нових темах, спілкуватися з людьми, складати літери в слова, слова в пропозиції, щоб це припало комусь до душі.

Тому головне досягнення — любов до того, що роблю, і тих, хто в цьому мені допомагає.

Добре знайомі мені теми пов’язані з аграрною сферою та FMCG ринком.

У професії настає момент, коли ти знаєш настільки багато, що можеш передбачати думки спікерів.

І в такій ситуації працювати стає нецікаво. Адже навколо множина неораних інформаційних полів. Так у мене в активі з’явився медіа, гральний ринок, транспорт і фінанси.

Досвідчений журналіст розбереться в будь-якій темі, але за однієї умови: щоб це було йому цікаво.

Покликання — це у зірок і філософів. У нас, скоріше, є завдання: потрібно добре робити свою роботу, доступно та об’єктивно доносити читачеві те, що йому важливо знати. А це стає можливим, тільки якщо робота в кайф.

Артем Ільїн

заступник головного редактора у виданні «Новое Время. Бизнес»

Володар чотирьох нагород премії PRESSZVANIE

Перші замітки про автоспорт я написав у 2002 році для донецького автомобільного журналу. Тоді я працював економістом у банку: оформляв банківські карти і депозити. А вільний від основної роботи час приділяв автоспорту. Але на початку 2003 року все змінилося: я став штатним журналістом регіонального медіа-холдингу «Автодовідка». Автомобільній журналістиці я присвятив 2003 і 2004 роки. Після цього переїхав до Києва, де трохи змінив сферу діяльності, ставши медіа-менеджером. Я очолив компанію, яка видавала діловий журнал про гірничо-металургійний комплекс «Метал». Іноді вдавалося написати статтю або замітку. Але основні завдання були інші: організація виробництва, продажу і навіть переговори про зміну власників видання.

Лише у 2009 році вдалося повернутися в журналістику. Тоді я співпрацював із газетою «Економічні вісті», журналом «Експерт Україна» і галузевими порталами. Як результат — перша статуетка PRESSZVANIE. Після цього була перерва на три роки в аналітиці, співпраця з Delo.UA, запуск проекту «Простономіка» на Громадському ТБ. Зараз я заступник головного редактора в «НВ Бизнес».

Тривалий час моєю основною спеціалізацією були металургія та важка промисловість. За останні 3-4 роки до них додалися енергетика, транспорт, інфраструктура. І деякі інші теми, які дозволяють бути в професійному тонусі і розширювати кругозір.

У професії потрібно бути чесним із собою, постійно розвиватися і освоювати нові навички.

на фото ліворуч

Станіслав Юрасов

автор і редактор програми «Міфоломи» на ТК «Україна»

Володар чотирьох нагород премії PRESSZVANIE

У журналістиці я вже 14 років. Починав з того, що випадково влаштувався перекладачем в інформаційний центр «КоммерсантЪ». Перекладав так собі, так як не особливо розбирався в бізнес- та економічній тематиці. Довелося вчити все з нуля. Трохи пізніше зрозумів, що робота репортера буде цікавіше роботи перекладача, а знання мов — просто додатковий бонус у роботі.

 Починав з теми медіабізнесу, потім телеком, IТ, креативна економіка. Зараз додатково цікавлюся інфраструктурою, енергетикою, фінансами і макроекономікою.

Покликання — розкопувати складні теми і розповідати їх зрозумілою мовою.

Олександра Некращук

кореспондент у виданні «Новое Время. Бизнес»

Володарка трьох нагород премії PRESSZVANIE

У журналістиці я близько 15 років. Мій шлях почався з газети «Деловая столица», де я готувала новини культури. Потім стала писати статті про бізнес.

За цей час я навчилася багато чому: писати великі історії про бізнесменів і компанії, проводити інтерв’ю з непростими людьми, розбиратися у фінансовій звітності та в буквальному сенсі слова «добувати» інформацію.

Я працюю з бізнесом і спеціалізуюся на споживчих ринках — від нерухомості та торгівлі до ринку землі. Мені подобається спостерігати за тим, як ці ринки розвиваються, які антикризові рішення приймають бізнесмени.

Задача журналіста — розповідати про те, що відбувається насправді.

Це може бути досвід інших компаній, який корисний бізнесменам, опис ситуації на ринку або опитування експертів.

У таких випадках важливо завжди усвідомлювати свою відповідальність перед аудиторією. 

Денис Кацило

журналіст Forbes Ukraine

Володар трьох нагород премії PRESSZVANIE

У журналістику потрапив випадково за порадою друга, із яким разом орендували квартиру.

Одного разу від нього почув: «Чувак, “Ліга” шукає журналіста — ти ж колись писав, піди спробуй». Писав — голосно сказано! Кілька дрібних заміток у регіональній газеті про міські комунальні проблеми — не самий передовий досвід. Але все ж це непоганий підробіток у студентські роки. Далі переїзд до Києва, аспірантура, продаж електроніки в невеликій фірмі. Де тут журналістика? Але хотілося нових викликів і вражень.

Співбесіда у Liga.net пройшла жахливо. Чому мене, юнака без профільної освіти, досвіду і навичок, взяли на випробувальний термін — загадка і зараз. Але подія виявилася доленосною. Відтоді майже 12 років у діловій журналістиці — 11 із них у Liga.net, де керував напрямком «Транспорт і авторинок». Новий розділ ознаменувався перезапуском Forbes Ukraine.

Зараз у команді видання на позиції старшого репортера відповідаю за «важку» індустрію: машинобудування, енергетика, металургія, інфраструктура, транспорт.

Покликання бачу в тому, щоб знаходити і розповідати класні історії, гідні уваги і витраченого часу.

Кавер: MMR

Расскажите друзьям про новость