Ми, NGN.agency⚡️, скролимо стрічку соціальних мереж і не соромимось цього. Скролимо усвідомлено, адже аналізуємо поведінку брендів та досліджуємо результати комунікацій з професійної точки зору. На цей раз розповідаємо, як виживали одні з тих бізнесів, що не мали ніякої можливості продовжувати свою основну роботу — кінотеатри.
Карантин вніс чималі зміни в життя кожного. Ми почали цінувати звичні ритуали, наприклад, похід з друзями в кіно. І якщо попкорн купити ми ще мали можливість, то насолодитись фільмом на великому екрані з якісним звуком та зображенням було проблематично. З 12-го березня по 2-ге липня всі кінотеатри України були зачинені.
Що сталося з бізнесами сфери кіно? Які нові шляхи прибутку знаходили? Продовжували спілкувалися з клієнтами онлайн чи припинили свою роботу? Розбираємось у деталях через дослідження соціальних мереж найбільших кінотеатрів — Планета Кіно, Мультиплекс, Оскар, Баттерфляй, Сінема Сіті.
⚡️ Планета Кіно має свій власний концептуальний фановий tone-of-voice та візуал, що привертає увагу. До карантину вони анонсували фільми, як нові, так і раніше показані, розповідали про брендовий мерч, внутрішні новини Планети Кіно, а також про акції. Під час карантину їхня активність в соціальних мережах хоч і зменшилась майже в 2 рази, проте рівень взаємодії аудиторії навіть виріс.
Що відбувалось, доки фізично двері Планети були зачинені?
⚡ чимало повідомляли про продаж їхнього фірмового попкорну Pumpidump (де купити та як замовити з доставкою);
⚡ заохочували підтримати їх придбанням сертифікатів на квитки після відкриття кінотеатру, назвали цю акцію «Врятуй Планету»;
⚡ запустили челендж #нарештізроби, в рамках якого розповіли про особисті to-do листи їхньої команди;
⚡ в партнерстві з don’t Take Fake та IQOS Ukraine організували декілька показів автокінотеатру;
⚡ один із засновників Планети Дмитро Деркач проводив live-ефіри в Instagtam з медійними особистостями, такими як Аліна Паш, Дзідзьо, Юрій Горбунов.
Вважаємо, що такі активності вплинуть на лояльність аудиторії. І якщо в інших бізнес-процесах Планета Кіно спрацювала також якісно, люди після карантину повернуться.
⚡️ Ще один лідер створення контенту — кинотеатр Multiplex. До карантину за кількістю та якістю публікацій вони були першими. В період січень-лютий вони зробили близько 140 постів в таких категоріях: анонси фільмів, активації аудиторії, наприклад «хто ти на новорічному корпоративі», багато фанового контенту, цікаві факти, розіграші подарунків, конкурси.
На карантині кількість публікацій в соціальних мережах зменшилася майже втричі, але це не завадило отримати найбільший приріст аудиторії серед кінотеатрів. Що для цього було зроблено:
⚡ ситуативний маркетинг (доповнення логотипу на час карантину);
⚡ ретроспектива фільмів (згадки про раніше показані стрічки, розповіді цікавих фактів сюжету та процесу створення);
⚡ продаж сертифікатів на майбутні сеанси;
⚡ анонси про можливість замовити попкорн з доставкою Новою Поштою;
⚡ продаж оригінального Panettone на Великдень з попкорном на верхівці;
⚡ фановий контент, що підбадьорював підписників в непростий для всіх час.
Як результат — наполовину повні зали відразу після відкриття (інша половина квитків — недоступна для продажі в цілях безпеки) та найбільший приріст аудиторії серед кінотеатрів — більше 10000 людей в Instagram за період карантину. Якщо вам здається, що це не так вже й результативно, для порівняння — у наступного представника кількість підписників на тій же платформі зменшилась на 856 людей. На наш погляд, Мультиплекс показали крутий результат.
⚡️ Мережа кінотеатрів «Оскар» і до обмежень була не надто активна за кількістю публікацій в соціальних мережах. Тематика постів — анонси фільмів, прем’єри, які відбулись в кінотеатрі за участю селебрітіc, різні акції, переваги кінотеатрів: попкорн, крісла для закоханих Loveseats, Дитяча кімната і VIP-клуб.
Під час карантину активність різко зменшилась (пост-привітання з Великоднем, конкурс, активації, проте з невеликим результатом).
Разом з тим з’явилось нове направлення — автокінотеатр на території UNIT.City. Це викликало органічні відмітки та згадування від аудиторії.
Нам подобається романтичність формату і сподіваємось, популярність (а значить, і якісь послуг) буде рости з часом, враховуючи нову реальність дистанції в 1,5 м.
⚡️ Мережа кінотеатрів «Баттерфляй» у січні-лютому публікували від 30 до 60 постів на місяць (що в порівнянні досить багато), проте активність публіки отримували тільки у розіграшах чи конкурсах. Під час карантину припинили комунікацію в соціальних мережах і відновили лише 1 липня.
З часом ми побачимо, до чого призведе таке рішення з точки зору кількості людей в залі, але щодо соціальних мереж кінотеатру можна сказати одне — вони просто є. Приріст аудиторії у Facebook за майже за півроку складає менше 5000 людей, для порівняння у кінотеатра Мультиплекс на даний момент — більше 200к підписників.
⚡️ Сінема Сіті також публікували анонси фільмів та конкурси до карантину, а під час — різко зменшили постинг (наприклад, в травні було 0 публікацій). Одна активація все ж відбулась — безкоштовна підписка на MEGOGO на 10 днів. Інших активностей чи нових форматів не спостерігалось, можливості придбати додаткові продукти чи послуги наперед — не було.
Як сказав один з представлених кінотеатрів, «Карантин закінчиться, а кіношка — ні». Після будь-яких обмежень та відсутності розваг прямує природне бажання людей витрачати гроші на час поза домом.
Хоча зараз зали лише наполовину заповнені в цілях безпеки, люди вже засумували за звичним ритуалом відвідувати кіно з друзями чи сім’єю. До кого вони підуть — питання багатьох факторів: досі сформована лояльність, матеріальна доступність, зручна локація, наявність бажаних фільмів у прокаті, час сеансів та навіть смачний попкорн.
Але за проведеним агенством NGN.agency аналізом видно, що на лояльність аудиторії можна впливати навіть під час карантину.
Дослідивши поведінку в соціальних мережах та винахідливість українських кінотеатрів, що хочемо сказати наприкінці:
⚡️ за будь-яких обставин можна знайти нові можливості — чи не найцінніший позитивний висновок карантину;
⚡️ важливо мислити стратегічно і діяти на випередження. Навіть якщо зараз продажі неможливі по зовнішнім об’єктивним причинам, є сенс використовувати час для потенціального збільшення прибутку у майбутньому (покращувати сайт, сервіс, продумувати нові стратегії і т.д.);
⚡️ корисний, естетичний, концептуальний контент, «людяність» бренду, колаборації — це актуальні та дієві інструменти маркетингу. І для кінотеатрів, і для будь-якого B2C бізнесу.
Дякуємо за ваш час та розумні очі зі зворотньої сторони екрану.
NGN.agency ⚡️⚡️⚡️
Кавер: NGN.agency