ООН в Україні та «Дикий театр» випустили інтерактивну діджитал-виставу «Нові шрами» до Міжнародного дня ліквідації насильства щодо жінок
25 Ноя 2020, 10:24

ООН в Україні та «Дикий театр» випустили інтерактивну діджитал-виставу «Нові шрами» до Міжнародного дня ліквідації насильства щодо жінок

Вперше в Україні глядач зможе стати творцем власної вистави в інтерактивному ігровому форматі. Діджитал-вистава «Нові шрами» зібрала реальні історії українських жінок про їхні фізичні й душевні рани, спричинені насильством. Глядач сам обирає сюжет, може змінювати хід історії та впливати на дії актрис, проживаючи події багато разів із різним фіналом. Колаборація ООН в Україні та «Дикого театру» відбувається в рамках всесвітньої кампанії «16 днів активізму проти гендерно зумовленого насильства», яка щороку проводиться з 25 листопада, Міжнародного дня ліквідації насильства щодо жінок, і триває до 10 грудня, Дня прав людини. 

В Україні та світі гендерно зумовлене насильство є широко розповсюдженим і систематичним явищем, яке набуло ще більш разючих масштабів під час пандемії COVID-19. Майже половина (49%) жінок в Україні стверджують, що стикалися з сексуальними домаганнями[i]. Жінки становлять 86% жертв зґвалтувань і 78% потерпілих від домашнього насильства. В умовах карантину кількість звернень на Національну «гарячу лінію» із запобігання домашньому насильству збільшилась удвічі. 

Проєкт «Нові шрами» — про насильство, яке важко розпізнати з першого погляду і яке залишає по собі фантомний біль на довгі роки. Насильство може бути різним: психологічним, економічним, фізичним, сексуальним, але найстрашніше те, яке маскують під щось прийнятне. Те, яке замовчується. Страх, що розповідям не повірять, і ганьба, якою таврують постраждалу від насильства — але не злочинця, — змушують мовчати та приховують справжню кількість випадків насильства. Лише визнання проблеми, обговорення та звернення по допомогу зможе розірвати коло насильства і змусити суспільство реагувати — захищати, запобігати, діяти. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

«Під час пандемії ми спостерігаємо за стрімким зростанням рівня домашнього насильства по всьому світі. Ви можете вплинути на це. Змінити ситуацію, підтримавши жінок і дівчат, які постраждали від насильства, створити безпечне середовище, вільне від насильства, вимагати правосуддя над кривдниками та дати змогу отримати допомогу тим, хто її потребує», — Оснат Лубрані, координаторка системи ООН в Україні, координаторка з гуманітарних питань.

Крім вистави в ігровому форматі проєкт проти насильства над жінками та дівчатами «Нові шрами» представить прем’єру вистави на сцені київського Довженко-центра, а також її пряму трансляцію на YouTube-каналі ООН в Україні.

Історії «шрамів» зібрали й опрацювали драматургиня Кіра Малініна, режисерка проєкту Наталка Сиваненко, художниця Леся Головач, над сценарієм вистави-гри працювали Маша Ряпулова і Ліда Соклакова. Актриси: Анна Кузіна, Анна Абрамьонок, Анна Сердюк, Марина Сердешнюк і Римма Зюбіна.

«Для „Дикого театру“ важливо робити відверті й чесні проєкти, проєкти, що можуть надихнути людей на зміни у житті. „Нові шрами“ цікаві тим, що створені з реальних історій, якими з нами поділилися жінки різного віку з різних куточків країни. Це історії, просякнуті болем і розпачем, але усі, хто побачить виставу, зрозуміють: вихід — є», — Ярослава Кравченко, засновниця «Дикого театру», адвокатка руху HeForShe в Україні.

На підтримку «16 днів активізму проти гендерно зумовленого насильства» під керівництвом Генерального Секретаря ООН Антоніо Гутерреша кампанія UNiTE to End Violence against Women Campaign (UNiTE) закликає до дій на глобальному рівні для підвищення обізнаності, посилення адвокаційної роботи й обміну знаннями та інноваціями. Протягом останніх років кампанія UNiTE використовувала помаранчевий колір, який символізував більш яскраве майбутнє, вільне від насильства проти жінок і дівчат, як єдину символіку заходів у рамках кампанії по всьому світу.

Проєкт «Нові шрами» вже підтримала низка українських зірок і лідерів думок. Зокрема, співачка Наталія Жижченко (Onuka), режисер Дмитро Авдєєв, журналістка Анастасія Лугова. 

На знак підтримки руху проти насильства ми заохочуємо всіх ділитися історіями проти насильства в соцмережах, вибрати для фото й відео об’єкт одягу, макіяжу чи аксесуар помаранчевого кольору та позначити свій голос хештегами #16днів #новішрами #шрами, а також тегом @un_ukraine.

Календар подій проєкту «Нові шрами»:

25 листопада — запуск ігрової вистави на https://scars.org.ua/

25 листопада 20:00 — прем’єра Київ, Сцена 6, Васильківська, 1 (Довженко-центр)

25 листопада 20:00 — трансляція вистави на YouTube-каналі ООН в Україні

29 листопада 22:05 — трансляція перфомансу на телеканалі «UA:Культура» та MEGOGO

Вистава містить лайку, сцени насилля і тютюнопаління та розрахована на аудиторію 14+.

Расскажите друзьям про новость