“In Ukraine we don’t say ‘I work in social technologies’ we say ‘довго пояснювати’ and І think that’s beautiful”.
Деяким співробітникам сьогодні доводиться непросто: бухгалтери довго мізкують над тим, як правильно оформити фронтенда, а графічному дизайнеру або SMM-менеджеру важко пояснити бабусі, чим саме вони займаються на роботі.
Компаніям та їхнім клієнтам — не легше. Перші витрачають багато часу на те, щоб скласти коректний опис місії та послуг і донести основні ідеї до персоналу й клієнтів. Другим же доводиться розшифровувати ці тексти та гуглити значення термінів.
Один із найкращих способів розповісти про незвичайну професію – створити відеовізитку. Так, австралійський YouTube-канал ABC ME зняв цілу серію роликів «Get My Job», в яких люди розповідають про справу свого життя. Одна з найяскравіших візиток належить Джесс — працівниці зоопарку. У відео вона розповідає про тонкощі своєї професії та ділиться корисними порадами. Зокрема, Джесс рекомендує майбутнім колегам займатися волонтерством та нетворкінгом, а також отримати відповідну освіту, наприклад, зоолога або еколога.
Том — ще один співробітник зоопарку, який доглядає за птахами, розповів про свій типовий день. Починається він о 8-й ранку: протягом години Том та його колеги обстежують та зважують птахів. Далі співробітники мають прибрати у клітках, приготувати сніданок та нагодувати підопічних. До речі, останніми — о 12:00 — їжу отримують африканські пінгвіни. Також протягом робочого дня Том проводить екскурсії та займається звітністю. Увечері він перевіряє підопічних та замикає клітки.
Ще одна незвичайна сфера — астрофізика. Беккі — професорку астрофізики Оксфордського університету — часто запитували про те, чим же вона займається протягом робочого дня. Відповіддю стало майже 20-хвилинне відео.
Робочий день Беккі складається як зі звичайних речей (вона теж пише список завдань на день, відповідає на мейли й навіть робить перерви на чай), так і з незвичних: лекції про чорні діри, ефіру на BBC Radio та урочистої вечері з нобелівськими лауреатами у великому залі Гоґвортсу. У реальності, правда, його називають коледж Крайст-Черч.
Інститут когнітивного моделювання теж стикається з «труднощами перекладу». Іноді це відбувається ще на етапі співбесіди: питання викликають і назва, і головний напрям діяльності компанії — соціальні технології.
Щоб більше не лякати новачків, познайомити ринок з внутрішньою кухнею Інституту та допомогти співробітникам пояснити важливість своєї роботи близьким, компанія запустила рубрику #Social_tech_by_ICM в соцмережах. У ній співробітники простими словами розповідають про свою щоденну діяльність та пояснюють, як вони розуміють термін «соціальні технології».
Ось, наприклад, декілька визначень сучасних професій від співробітників Інституту:
Кріейтор
«Кажу, що ми з креативом з першого класу разом. І тепер за все, що робиться у сфері соціальних комунікацій, ми відповідаємо теж разом».
Визначення: Фахівець, який придумує нові концепції та формати (ідеї слоганів, текстів, реклами, відеороликів) під проєкти.
SMM-менеджер
«Я завжди красиво пояснюю, що працюю над налагодженням комунікації між компанією та їхніми клієнтами, але в онлайні і здебільшого в соціальних мережах. Та коли бачу нерозуміння в очах та кивок голови типу «Ага, ясно», то говорю так: «Роблю прикольні постіки в соцмережах, щоб ви туди частіше заходили і більше дізнавалися про проєкт чи продукт»».
Визначення: Спеціаліст, який працює в соціальних мережах та месенджерах з метою популяризації бренду, компанії або окремої персони. Такий менеджер не лише створює публікації, а й працює з аналітикою, бюджетом та рекламними інструментами.
Project-менеджер
«Старші члени родини знають, що моя робота — допомагати політикам і громадським діячам бути зрозумілими та цікавими не тільки для себе та своєї мами. Маленька донечка впевнена, що мама просто вчить людей говорити».
Або
«Моя робота полягає у тому, щоб світ дізнався, зрозумів і полюбив нашого клієнта або його продукт. Але я не розповідаю світові про клієнта, а роблю так, щоб він сам це ефективно робив».
Визначення: Головний менеджер проєкту, який координує дії команди та відповідальний за комунікацію з клієнтом. Такий менеджер відповідає за досягнення цілей проєкту.
Моушн-дизайнер
«Я просто показую рідним свої анімації та відео. Бо для моєї бабусі такої професії, як моушн-дизайнер не існує».
Визначення: Фахівець, який створює анімаційну графіку, тобто рухоме зображення. Зазвичай, у анімаційний сюжет входять і відео, і аудіо, і текст.
Графічний дизайнер
«Мої близькі знають, що я займаюсь дизайном, і цього їм достатньо. Вони розуміють, що я це дуже люблю, а на питання, що ж саме я роблю, чують одну й ту ж відповідь — намагаюсь зробити світ трішки гарнішим».
Визначення: Спеціаліст, який розробляє графічні матеріали з використанням методів цифрової графіки, комп’ютерного програмного забезпечення.
Більше відповідей – за хештегами #Social_tech_by_ICM та #СоціальніТехнології в Інстаграмі та Фейсбуці.
Кавер: Unsplash