Соціальні мережі вже настільки в’їлись у мозок навіть найпросунутіших юзерів, що достатньо лише сказати назву соціалки і асоціації так і лізуть до голови. На сьогодні, можливо, не залишилося людей, які зовсім не чули про ТікТок, що у 2016 році увірвався в інтернет.
Вже за тиждень користування цією платформою ми зустріли на її просторах безліч неочікуваних персонажів, починаючи від дівчинки з Верхніх Кривотул, яка малювала своєму коту брови, і закінчуючи різноманітними челенджами, де користувачі обливали себе різними стравами та напоями.
Оскільки ми працюємо у цій сфері, у нас виникло досить логічне запитання — а як це працює? Чому хтось робить абсолютно (чи відносно) адекватний контент і набирає десять лайків, а інші знімають однотипні танці під однакову музику і залітають в ТОП?
Клієнт, який побачить таку велику кількість лайків та переглядів точно захоче просувати свій продукт саме через ТікТок. Проте, перед тим, як щось пропонувати, ми вирішили спробувати на собі всі принади цієї соціальної мережі.
Знай ворога в лице
Першим нашим завданням було вивчити те, як працюють алгоритми ТікТок. Загалом, видача рекомендованого до перегляду контенту в усіх соціалках є схожою, проте в ТікТок цей процес більш просунутий, чим він і виділяється серед інших соціальних мереж. Все починається з «нульового пацієнта» — це відео, яке запускає спусковий механізм рекомендованого і починає підтягувати схожі за тематикою та форматом відео, пропонуючи користувачу саме те, що може йому сподобатись. Користувачі підмічають, що це і плюс, і мінус водночас. Рекомендовані відео підбираються у відповідності до попередніх вподобань, але у нас забирають можливість до розширення перегляду інших типів відео. Тому унікальному контенту досить важко пробиватись серед всього іншого. Плюс формат популярності контенту в різних місцевостях не є однаковим. Наприклад у Піднебесній де, власне, ТікТок і з’явився, більш популярний формат відео пізнавального характеру, в той час як в більшості країн розважальний контент стоїть на першому місці.
Якщо брати той, ближчий до нас ТікТок, то можна виявити одну відмінну рису: чим швидше розвиваються тренди, та збільшується кількість нових челенджів, тим більше користувачі починають «слоупочити» зі своїм контентом. Останнім часом челенджів настільки багато, що встежити за ними може хіба восьмирука індійська богиня з восьми смартфонів. От і виходять по цей день танці з бубнами тримісячної давності. Через що можливість вийти в тренди здається нездійсненною ілюзією.
Довіряй, але перевіряй
Це дало нам багато «їжі для роздумів», і ми вирішили самі з’ясувати, чи можливо вийти в рекомендоване з нуля. Для свого експерименту ми вирішили «вистрілити» з унікальним довготривалим сюжетним контентом.
На нашому каналі в ТікТок ми запустили багатосерійний кількасекундний серіал про бурхливі відносини іспанської пари. Сюжет серіалу простий та зрозумілий, подекуди відображав дуже навіть життєві ситуації, проте, образи персонажів, сценарій та атмосфера були абсолютно унікальними. Це дуже важливо для чистоти експерименту. В серіалі вже знято та випущено перший сезон, де було показано 9 серій, та ми вже активно працюємо над створенням 2 сезону, який однозначно буде не менш цікавим за попередній сезон. А поки — робимо висновки з першого етапу експерименту.
Які висновки, Карл?
Агата Крісті колись сказала, що розумні не ображаються, а роблять висновки, тому ми вирішили не піддаватись емоціям, а спокійно проаналізувати всю пророблену роботу.
Наприкінці даного етапу експерименту стало зрозуміло, що наші очікування не виправдалися — контент не зайшов так, як ми хотіли. Кількість лайків та переглядів не можна було порівняти з тим об’ємом часу та сил, який ми витратили на створення сценарію та зйомку.
Тим не менш, ми вирішили продовжити зйомки серіалу, бо захотіли трохи змінити формат подачі та більше пристосувати його до ТікТок. А на десерт ми придумали крутий «план-капкан», який хочемо протестувати. Подивимося, що з цього вийде.
Дружні поради
У ТікТок низький поріг входу, та не потрібно марити ілюзіями — навіть якщо одне відео набере мільйон переглядів, воно не зробить тебе популярним.
Все вирішує комплексний підхід, зокрема важливою є частота постингу. Якщо ти публікуєш одне відео в тиждень — про тебе швидко забудуть. І мало хто буде звертати увагу на те, які класні (чи не дуже) відео ти знімав у минулому, якщо глядач тебе бачить рідко.
Якщо наважитесь на зйомку подібного серіального контенту, то ми рекомендуємо детально продумати ідею та сюжет. Відбирайте персонажів, яких можна зустріти в звичайному житті, або якщо хочете ризикнути з дуже нестандартними образами, то наділяйте ваших героїв поширеними людськими якостями. Важливо також формувати надивленість — так вам буде простіше відрізнити актуальне від застарілого. Звертайте увагу на деталі в інших відео. Але не потрібно копіювати когось. Робіть унікальний і цікавий контент. Експериментуйте!
Кавер: Wooo Agency, MMR
Зображення: Wooo Agency