Цьогоріч Всеукраїнська Рекламна Коаліція продовжила чергове дослідження Advertiser's Choice (Вибір рекламодавця), за результатами якого складено рейтинги агентств, які були вказані рекламодавцями в якості своїх потенційних майбутніх партнерів.
Варто зазначити, що цього разу методика опитування та рейтингування зазнала значних змін. Вперше дослідження проводилось у партнерстві з дослідницькою компанією Factum Group.
ADVERTISER`S CHOICE 2019/2020 представлено двома рейтингами, окремо для комунікаційних агентств (до числа яких входять рекламно-комунікаційні агентства за різними напрямами – креативні, digital, маркетингових комунікацій, PR тощо) та окремо для медіа агентств (full service медіа агентства, що займаються розробкою медіа стратегій, плануванням, баінгом тощо).
Дослідження проходило у формі анкетування: представникам рекламодавців (у переважній більшості — топ-менеджери, маркетинг директори або інші представники маркетинг відділів) було запропоновано взяти участь в опитуванні та назвати агентства, які вони хотіли б бачити своїми партнерами для вирішення ряду комунікаційних та медійних завдань. Сам вибір передбачав ситуацію, що не накладає жодних обмежень за бюджетом, мережевими контрактами, конфліктом бізнес-інтересів або терміном проведення робіт тощо.
Цільова аудиторія опитування – це представники умовного «ТОП-а рекламодавців», які відповідають та/або впливають на вибір медійних та/або рекламно-комунікаційних агенцій для рекламних проявів рекламодавця.
Опитування проходило у декілька етапів та у різних формах (mix-mode: online опитування за персоналізованими посиланнями та особисте опитування у offline):
- опитування рекламодавців, що були членами журі Effie Awards Ukraine 2019, безпосередньо під час проведення суддівства;
- опитування топ-рекламодавців за медіа-бюджетами: оцінка бюджету визначалась, але не обмежувалась, на основі даних розміщення телевізійної та інтернет реклами;
- опитування рекламодавців під час проведення дослідження Best Marketing Teams 2019;
- опитування додаткового списку рекламодавців, що були запропоновані членами ВРК за фактом підтвердження відповідності рекламодавця медійним бюджетам.
Цьогорічне дослідження ADVERTISER`S CHOICE також мало на меті максимальне залучення більшого числа експертів/представників топ-рекламодавців задля формування кожною компанією єдиної найбільш точної оцінки. Тому кількість респондентів (представників рекламодавців) у межах однієї компанії не обмежувалась. Якщо в опитуванні брало участь більш одного представника від компанії, результати зважувалися пропорційно (приклад: у дослідженні взяли участь три представника одного бренду, кожний відмічений респондентом вибір отримав понижуючу вагу 1/3).
Варто зазначити, що в оновленій методології дослідження принцип анонімності голосування був збережений. Тобто ВРК не розкриває інформацію, як і за які саме агентства голосував кожен представник рекламодавця. Але сам перелік експертів зі списків рекламодавців, що взяли участь у опитуванні, є відкритим.
Щодо самих результатів, то Вибором рекламодавців серед комунікаційних агентств стало агентство banda, а серед медійних – Carat Ukraine. Загалом у списку агентств, що фігурували у опитуванні, було представлено 103 комунікаційних та 27 медіа агентств. До фінальних рейтингів увійшли не всі агентства зі списку.
Розстановка агентств у рейтингах Вибору рекламодавців виглядає наступним чином:
Рейтинг комунікаційних агентств ADVERTISER`S CHOICE 2019/2020
Рейтинг медіа агентств ADVERTISER`S CHOICE 2019/2020