В бесконечном хаосе тематических потоков, презентаций и мастер-классов на бесчисленном количестве стендов, питчей стартапов и тест-драйвов различных гаджетов,— начиная от VR- шлемов до электрокаров BMW — я встретил там огромное количество знакомых, малознакомых и совсем незнакомых украинцев. На украинскую вечеринку в Cervetoria Pub, по словам организаторов, зарегистрировалось порядка 200 участников, а по ощущениям — все 300.
Читая различные отзывы о мероприятии в Facebook, мне стало интересно:
1) С какими целями и в который раз ехали туда украинцы
2) Было ли это мероприятие полезно (и чем именно) и какие ключевые инсайты этого года они увезли с собой в Украину (или другие страны)
3) Планируют ли ехать на Websummit 2019 и какими полезными лайфхаками могут поделиться с теми, кто планирует посетить впервые
Ольга Кліпкова, Консультант із розвитку медіабізнесу
1. Другий рік поспіль мене на WebSummit цікавлять не виступи спікерів, а стартапи, що вирішують (намагаються вирішити) проблеми медійної індустрії. Тому я знайомлюся з командами цікавих проектів, підписуюся на тестування бета-версій їхніх продуктів, стежу за долею проектів протягом року. Це чудовий спосіб за короткий час зробити своєрідний зріз гіпотез, які нині перевіряються, та знайти ймовірних партнерів. Крім того, я дізнаюся багато деталей про роботу ЗМІ на різних ринках і розширюю коло ідей для моєї роботи.
Серед напрямків, які мене цікавлять, — технології монетизації та маркетингу контенту, а також нові рішення автоматизації створення та перепакування контенту під різні платформи. Утім, чимало команд, які приїздять на WebSummit зі стартапами, мають досить сирі чи неробочі ідеї — тому на пошук цікавих рішень йде багато часу та енергії.
2. Be data informed, not data driven. Ця ідея переслідувала мене у бесідах із розробниками стартапів, з маркетологами та лунала зі сцени. Ми усі маємо чимало даних про свою аудиторію, про процеси всередині компаній, про роботу наших продуктів, і вміння критично ставитись до цих даних, розуміти — що за ними стоїть, та приймати рішення відповідно до наших цілей стає надважливим.
Контент-маркетинг все більше стає experience marketing. Про це говорили і маркетологи, і виробники контенту. Ідея не нова для тих, чия робота — фахово розказувати історії. Для маркетологів вона означає, що дати аудиторії щось насправді пережити та відчути — ледь не обов’язкова частина стратегії у час, коли контенту багато, якісного контенту багато. І тут йдеться не про досвід інфлюенсерів, які «переживають та відчувають» ваш продукт: завдання в тому, щоб працювати з особистим досвідом користувачів/читачів/глядачів.
3. Щодо наступного року, поки не визначилась.
Лайфхаки? Треба розуміти, що WebSummit — це чотири великі павільйони й арена, до 20 тематичних потоків з виступами, сотні стендів, усе відбувається стрімко та одночасно. Тому зрешною це середовище, і якщо ви від початку не розумієте, навіщо ви туди їдете, загубитися дуже легко. Не варто їхати на WebSummit виключно заради спікерів та доповідей зі сцени. Ви не почуєте там такого, що, маючи час та натхнення, не знайдете онлайн.
Використовуйте можливість знайомитись із цікавими людьми протягом дня та на вечірках NightSummit, налагоджувати партнерства та дізнаватись про нові технології для свого бізнесу та освіти. Також корисно послухати пітчі стартапів.
Що вам допоможе: завантажити додаток івенту; завчасно вивчити програми усіх потоків та скласти власний розклад; завчасно знайти у додатку цікавих людей та домовитись про зустрічі; приділити трохи часу, щоб зрозуміти організаційні речі (мапа івенту, як дістатися, реєстрація, локації NightSummit). Додаток WebSummit дозволяє за qr-кодом на бейджі швидко сканувати людей та додавати до списку, не нехтуйте цією функцією.
Вадим Ищенко, head of marketing communications department METRO Cash & Carry
1. На Web Summit был второй раз, это восхитительное мероприятие. Но те, кто едет туда за практикой, обычно не очень довольны, я же езжу туда за вдохновением и пониманием того, как будет жить мир «завтра».
2. По инсайтам: эра квантовых компьютеров уже близко (через 5 лет появится первый коммерческий комп), так что нужно обучать программистов; с развитием AI GDPR стал спасением, а не карой; sustainable business, когда кампании должны думать не только о прибыли, но и о том, что они оставляют после себя; fake news, которые захлестнули мир, и упадок журналистики и т. д.;
3. Обязательно поеду. Два совета: готовить адженду лекций заранее и обязательно посетить Порто.
Ярослав Ажнюк, CEO Petcube
1. Уперше. Там було кілька людей, з якими мені було цікаво зустрітися, — їхав як у точку часу і простору, де зручно провести низку зустрічей. Уже давно не слухаю потоки на технологічних конференціях, а натхнення у мене більше, ніж здатності щось із ним робити. Також цікаво було побачити найбільшу технологічну конференцію, як усе організовано. Грандіозна подія, тому було цікаво подивитися.
2. Багато стендів національних стартап-ініціатив — Startup Quatar, Create in Canada, Be Brazil, etc. Українського стендау цього року не було на Web Summit, але у січні вдруге буде організований український стенда на CES
3. Не планую. На потоки треба їхати людям, які нові у технологічному бізнесі і шукають початкову точку, щоб почати занурюватися. Стенди, можливо, корисні для стартапів, які шукають ранніх клієнтів і хочуть поспілкуватися з великою кількістю людей в індустрії, отримати реакцію з ринку. Враження таке, що більшість людей використовує це як корпоративнуо напів-відпустку, спосіб відпочити, на інших подивитися і себе показати. Людей, які ефективно використовують цей час для бізнесу, я там бачив небагато.
Валерий Быканов, founder & CEO X1 Group
1. В этом году я изначально не фокусировался на продажах, скорее на нетворкинге в целом и поиске интересных стартапов и идей.
2. Deep tech занимает всё больше внимания — и на сценах, и среди стартапов, и среди партнеров:
- Становится больше стартапов, которые фокусируются на поиске клиентов и паблисити, нежели на поиске инвесторов. При этом питчи и презентации становятся в целом качественнее.
- По ощущениям, стало больше больших партнерских booth’ов, но меньше Beta- и Growth- стартапов. Видимо, всё больше компаний чувствуют конкуренцию на аллеях стартапов и хотят выделиться.
- Гостей из стран бывшего СССР становится больше с каждым годом. Такое ощущение, что в русскоязычном FB в ноябре только и разговоров, что о Web Summit.
3. Определенно поеду снова в следующем году и советую всем, кто связан с технологиями в бизнесе и еще не был, — ехать обязательно.
Из советов: нетворкинг — это всё.
- Берите с собой тех, кто любит знакомиться с новыми людьми и может привлекать харизмой.
- Будьте готовы, что говорить придётся бОльшую часть дня, в том числе на прохладном воздухе Pink Street, — голос может садиться, поэтому (стрепсилс или другие леденцы в помощь).
- Традиционно, самый веселый нетворкинг на Night Summit. Старайтесь посетить как можно больше вечеринок и пабов. Пить придется много, — поэтому не забывайте также пить много воды и, возможно, таблетки от похмелья.
- Несмотря на популярное мнение, что не стоит ходить на вечеринки с аудиторией из своей же страны (т. к. с ними можно и дома пообщаться), на них на самом деле можно найти полезные знакомства и потенциальные партнерства, поэтому — ходите, но не надолго.
Неплохое саммари, как готовиться к такой конференции, написали ребята из Readdle в прошлом году
Да, и одна из самых вкусных Pastel de Nata Лиссабона — прямо в аэропорту перед выходом на парковку такси, в Heineken Grandcafé.
Ольга Тищук, директор департаменту інтернет-проектів телеканалу ICTV
1. Це моя перша поїздка на Web Summit, яка жодним чином не розчарувала. У мене були дуже позитивні відгуки від колег та знайомих з попередніх років, однак важливо було порівняти відгуки з власними відчуттями. Це неймовірна атмосфера, наповнена цікавими людьми. Ти вкотре переконуєшся, що у когось теж є такі самі проблеми, як і в тебе. Є чудова нагода послухати і поговорити про те, що ж насправді відбувається у сфері діджитал у світі і вивести для себе ключові тренди, які через кілька років дійдуть до нас.
2. Тренд наступних років — VR/AR. Нам поки що до цього далеко і дуже дорого. Так, CBS спільно з Google створили VR-студію, а окремі теле компанії вже знімають документальні фільми, рекламу у VR. Натепер усі у цей бік поглядають, однак дорого і ніяк не окуповується. Тут, імовірно, лише перші нестійкі кроки серед телевізійних компаній, однак наразі це не загальний іще тренд серед медійників.
А от мобайл — цей тренд докотився і до нас. Шість хвилин у середньому користувачі дивляться відео щодня у діджиталі, з них 3 хвилини — з мобільного. Це найбільший показник серед медіа. Приміром, ТБ дивляться 3,55 хвилини. Як це виглядає у загальних масштабах — 3 місяці (!) на рік ми дивимося відео. Кількість підписників відеоконтенту до 2023 року зросте удвічі — 777 млн. користувачів дивитимуться відео за запитом. 70% переглядів відео з мобільних телефонів — ось, що на нас чекає. Звідси і тренд на вертикальне відео, відео, яке адаптуватиметься під всі платформи та буде віральним.
Ну і третій інсайт, який особливо мені подобається, — це те, що креатив переможе. За часів, коли роботи відбирають у нас механічну роботу, нам залишається більше часу на креатив, нестандартний підхід і роботу з лояльною аудиторію. Створювати свої фангрупи і працювати із суперлоял аудиторією.
3. Безумовно, ми запланували собі поїздку на наступний рік і тепер вже у більшому складі. Основний лайфхак: фізично 1–2 людини не зможе відвідати всі панелі і прослухати всіх спікерів, тому варто брати з собою кількох колег, щоб наприкінці вечора ділитися враженнями та інформацією.
Перед поїздкою обов’язково раджу зазначити у додатку Web Summit ті панелі, які плануєте послухати, щоб не витрачати час на місці. Це зручно і дозволяє зіставити свій графік із графіком колег.
Ну і маленька організаційна порада — беріть із собою снеки або бутерброди, це суттєво зекономить час (черги просто довжелезні біля кіосків з їжею) і ваш бюджет ☺.
Что касается моих собственных впечатлений, то решение о поездке на Web Summit было достаточно спонтанным. Увидев в прошлом году неимоверное количество упоминаний о нем в своей ленте, а также посмотрев программу и почитав отзывы, я сразу же купил билеты по акции «2 по цене 1», решив взять с собой в качестве мотивационной программы того из аккаунт-менеджеров, кто по итогам полугодия получит самую лучшую оценку от клиентов DIEVO.
Цель была достаточно проста — понять на месте, какую выгоду может принести для бизнеса этот ивент, можно ли там найти партнеров и клиентов, а также интересный контент. С последним, если честно, оказалось не все так радужно, как выглядело изначально, но в целом я остался доволен по всем параметрам.
Ключевые инсайты, которые я для себя вынес (на языке оригинала):
— When information is cheap, attention becomes expensive.
— Make it visual. Make it move. Encourage interaction. Make it obvious.
— Focus on the user and all else will follow.
— Storytelling’s great strength – the capability to elicit profound emotional experiences by making you care about characters in the story.
— Listen (at scale) with tech, but respond (fast) with humans.
— Change has never moved this fast and will never be as slow again.
Я, безусловно, поеду в следующем году, причем в этот раз планирую захватить более масштабный десант от DIEVO и, дополняя коллег, поделюсь такими лайфхаками:
- Бронируйте жилье заранее, уже в январе выбор становится все сложнее. В этом году нам повезло и мы взяли отличные апартаменты прямо возле Altice Arena с прекрасным видом с 23-го этажа на самый длинный мост Европы Vasco da Gama, тем самым еще и здорово сэкономив время на дороге.
- Билеты на самолет можно также взять заранее, если покупать за 8 месяцев, то выйдет существенно дешевле.
- Обязательно запланируйте дополнительно пару дней, чтобы съездить на Capa Da Roca — там неимоверно красиво! — погулять по Лиссабону, потому что в дни мероприятия вы вряд это сделаете.
- Готовьтесь к тому, что очередь на вход занимает порядка 20 минут, т.к. полиция проверяет всех без исключения. А перемещение из павильона 1 в павильон 4, к примеру, может занять 10-15 минут, которые надо учитывать при составлении персонального расписания. Чтобы вы понимали всю глубину глубин, то Web Summit по площади как четыре iForum и продолжительностью 3,5 дня, т.е. по сути в 14 раз масштабнее.
- Перед тем как ехать на вечеринки Night Summit, лучше где-то поужинать, причем желательно не в центре, т.к. все более-менее рейтинговые заведения под завязку забиты гостями с браслетами участников ивента. В тех заведениях, где проходят вечеринки, вам вряд ли удастся перекусить.
- Не бойтесь пробовать местную еду, это легко можно делать и на фуд-кортах Websummit. Ни в коем случае не берите целую Francesinha (его не зря называют «сэндвич-убийца») — чтобы сытно пообедать хватит и половины. Ну и обязательно выпейте кофе (причем эспрессо!) в одной из старейших кофеен Лиссабона A Brasileira, которой более 100 лет, закусив традиционным десертом Pasteis de Nata.
- Отправляясь обратно, будьте в аэропорту минимум за 3 часа, т.к. все 70 тыс. гостей начинают разлетаться и очередь на секьюрити-чеке может занять больше часа.
Увидимся 4-7 ноября 2019-го в Лиссабоне на WebSummit!