Хто такі українські центеніали та що вони читають: 5 young adults бестселерів
02 Авг 2019, 10:00

Хто такі українські центеніали та що вони читають: 5 young adults бестселерів

Юлія Орлова, генеральна директорка видавництва Vivat, зі списком книг для українських центеніалів

Центеніали – покоління Z, young adults – ще більш загадкові, ніж міленіали. Це покоління людей, які народилися з 1995 по 2012 роки, вони зростали зі стрімким розвитком технологій та доступу до них. На відміну від міленіалів, які цінують розвиток технологій, бо пам’ятають, яким було життя без них, центеніали сприймають сучасні технології як даність: вони є так званими digital natives.

Юлія Орлова
генеральна директорка видавництва Vivat

На відміну від інших поколінь, центеніали не довіряють PR і можуть зневажати відомі та загальновизнані бренди, якщо їх персональний досвід взаємодії з ним був не дуже приємний. Вони – шукачі правди, їх не цікавлять загальноприйняті ярлики. У своєму виборі вони покладаються на рекомендації друзів та людей, яких вважають авторитетами: часто цими людьми є Youtube-блогери або знаменитості.
Це покоління, якому важливі емоції та власний досвід: зазвичай, центеніали витрачають близько 25% свого прибутку на подорожі, цінують можливості для розвитку та волонтерства. 

Головний принцип центеніалів – якщо хочеш зробити добре, зроби це сам. Тож їх приваблюють історії про персональні успіхи і те, як окремі люди можуть змінювати звичні підходи до ведення справ. Z-ти більше переваги надають фрилансу та дистанційній роботі: їм потрібен власний простір, до того ж представники цього покоління дуже мобільні.
Центеніали дорослішали під час декількох фінансових криз, тож цей факт робить їхнє покоління більш прагматичним та виваженим у порівнянні з міленіалами. Z-там важлива мінімізація ризиків, стабільність та кар’єрні перспективи.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Які читацькі вподобання в центеніалів?

У книжкових вподобаннях центеніали також відрізняються від більшості. В Україні є така тенденція: ми читаємо більше для користі, а не для задоволення, тож у фаворитах все-таки нон-фішкн. Z-ти, навпаки, полюбляють саме художню літературу. На це є декілька причин: по-перше, корисну інформацію вони навчилися отримувати з інтернету (здебільшого відеоблогів та освітніх онлайн-платформ), по-друге, вона допомагає відключитися та перенестися у інші світи – прожити щось нове, незвідане, краще зрозуміти певні життєві ситуації.

Z-ти виросли у часи технологій та розвитку, тож комп’ютерні ігри, віртуальна реальність – звична річ. І це має свої плюси: центеніали мають неабияку розвинену фантазію. А якщо поєднати це з тим фактом, що вони люблять споживати інформацію, різного роду якісна фантастика є їхнім фаворитом.

Центеніали поважають точку зору інших: вони здатні не погоджуватися з чужими цінностями чи не приймати їх, не принижуючи їхнього значення. По суті, це люди, яким не треба читати книги про емоційний інтелект та емпатію, бо вони на практиці знають, що це таке. Тому, незважаючи на всю діджиталізацію та осучасненість, Z-ти цінують родинні відносини та близькі стосунки з людьми, які їм подобаються. Вони вміють підтримувати їх та розширювати коло знайомств, як би це дивно не звучало для інших поколінь, саме тому, що постійні комунікації – звичка для даного покоління. Часто підлітки, щоб дізнатися більше про стосунки та прожити цікаві історії, які допоможуть їм краще зрозуміти інших, читають романи чи історії про кохання. 

Головний принцип центеніалів – якщо хочеш зробити добре, зроби це сам.

Юлія Орлова
генеральна директорка видавництва Vivat

Список книг для центеніалів:

Річард Флорида «Homo Creativus. Як новий клас завойовує світ»

Річард Флорида – відомий економіст та соціолог. Саме він ввів у вжиток термін «креативний клас»: ця книга якраз і розповідає, як представники креативного класу змінюють звичні підходи до ведення бізнесу та створюють нові екосистеми.

І хоча теорія пана Флориди вже починає критикуватися у світі, для українських центеніалів книга все одно є цікавою: на думку дослідників цієї теми, креативний клас як такий в Україні лише у процесі формування. 

«Міст у Терабітію»

Ця історія цікава тим, що вона, звісно, фантастична – там є і подорожі з мешканцями лісу, і небезпечні пригоди. Та насправді вона – про відносини між людьми, переживання втрати, біль. Це дуже глибока книга про переживання підлітків, труднощі дорослішання та скрутне фінансове положення і про те, як наша уява та фантазія можуть допомогти нам пережити це все. 

книги Лі Бардуго

Це безперечні фаворити серед young adults фантастики. Книги Лі Бардуго – світові бестселери: «Шістка воронів», «Тінь та кістка» та «Королівство шахраїв» читають у всьому світі – це сучасне фентезі у стилі екшн, які тримають лідерські позиції у багатьох книжкових рейтингах, в тому числі New York Times.   

Рік Янсі «П’ята хвиля»

Це наукова фантастика. Історія розповідає про інопланетне вторгнення на Землю: у декілька хвиль прибульці намагаються нанести максимальної шкоди людству різними засобами – від цунамі до вірусів. Особливістю історії в тому, що з прибульцями боряться саме підлітки. І найбільша несподіванка чекає на них попереду – ніхто не очікував, що собою являє п’ята хвиля. 


Раніше Юлія Орлова поділилася списком книг для українських міленіалів.


Рейчел Ліпінкотт «За п’ять кроків до кохання»

Це відома та вже екранізована історія кохання двох молодих людей, хворих на рідкісну хворобу. Їхні організми ослаблені настільки, що вони не можуть наблизитися одне до одного ближче, ніж на два метри. Проте це не заважає розвитку сильних почуттів у обох головних героїв.

 

Кріс Ґільбо «Пасивний заробіток»

Це ідеальний варіант для центеніалів. За своє життя автор змінив купу бізнесів, робіт та підробітків: імпортував каву і розробляв сайти – чого тільки нема у списку його досвіду. Кожна нова справа давала йому досить пристойний заробіток, а також навчила простої істини: реалізувати свої ідеї не так складно. Власне, «Пасивний заробіток» – про те, як, не втрачаючи основної роботи, знаходити час для того, що тобі подобається.  Як? Перетворивши це на пасивний заробіток. Цей підхід відрізняється від інвестування – це не про вкладання грошей, це про застосування свого досвіду та навичок у правильному руслі.

Расскажите друзьям про новость