Яку роль відео займає в соціальних комунікаціях?
Ілона Станкевич: Мій внутрішній KPI для всіх наших відео – соціальні зміни в суспільстві. Кожним нашим відео ми намагаємося змотивувати людину щось змінити в своєму мисленні, незалежно від того, чи це соціальна реклама або іміджеве відео. Це те, заради чого ми працюємо.
Марина Сидоренко: Ми споживаємо інформацію візуально та у скороченому форматі. Увага людей розсереджена – валиться багато інформації звідусюди. Якщо хочете зачепити людину за 6 секунд, треба робити це за допомогою динамічної історії. Якщо в соцмережах людина побачить просто текст, вона не зверне уваги. Краще, коли є віжуал, ще краще, коли є відео. Це працює на психологічному рівні.
Де знайти потрібний продакшн?
Ілона Станкевич: Нас рекомендують клієнти, із якими ми вже працювали. Безумовно, ми промотуємо свої продукти в соцмережах, маємо портфоліо, але word of mouth працює найбільше.
Марина Сидоренко: У нас та ж сама історія – рекомендації. Якщо ви працюєте в громадському секторі, подивіться, що робили ваші колеги. Знайдіть відео, які вам сподобались, і знайдіть саме цей продакшн. В Україні є так звані вагові категорії в цій сфері. Потрапити не до тієї – це витрачений час, і є вірогідність отримати десятирічний для вас бюджет. Краще за все питати в колег.
Нам треба відео! Скільки це коштує?
Ілона Станкевич: Ми ділимо свій продукт на соціальні та комерційні відео. Якщо вам треба відео на соціальну тему, ми візьмемось за будь-який бюджет. Але якщо ви крута соціальна організація і хочете зняти відео про івент за 5000 грн – нам це не цікаво. Важливо те, наскільки ви готові створити продукт для суспільства. Важлива ідея.
Марина Сидоренко: Звісно, що є різниця між комерційним і громадським сектором. Усе залежить від задачі. Формат відео, який ви хочете зняти, може коштувати по-різному. Якщо у вас невеликий бюджет, формат має бути простим. Не варто брати референси з Бекхемом, хотіти відео з 20 локаціями та класними акторами. Треба бути гнучкими. Причому проста історія – не означає погана. За допомогою класної ідеї можна зробити дійсно крутий контент. У нас є клієнти, яким ми робимо ролики за $1000. За цю суму ви отримуєте певний рівень з точки зору локації та організації, але будьте готові працювати в тандемі з продакшном. Взагалі, головне – це ідея.
Як усе відбувається? Процес роботи.
Ілона Станкевич: Процес створення відео ділиться на три частини: препродакшн, продакшн, постпродакшн. На першому етапі ми говоримо з клієнтом, щоб максимально зрозуміти, який саме продукт ми створюємо. Це розробка сценарію, сторібордів, підбір локації, акторів, героїв і т.д. На другому етапі фізично відбуваються всі зйомки. На постпродакшні ми зводимо весь матеріал і повертаємось до першого етапу. Робимо все те, про що домовлялись – монтаж, кольорокорекція, звук, титри, субтитри, інфографіка…
Марина Сидоренко: Додам, що на першому етапі варто надсилати продакшну бріф. Ключові моменти, які треба надати: меседж, який хочете донести; аудиторія, до якої звертаєтесь; канали комунікацій. Ну і, бажано, мати референси. Також хочу сказати про терміни. Довгострокове планування – ваше все. Сильно рекомендую звертатися до продакшну десь за півтора місяця.
Андрій Приймаченко: Важливо проговорити все на етапі препродакшну. Люди знімають, монтують графіку, але у відео є Павло Зібров. Буде важко зробити з нього Бреда Пітта. Відео – це не текст, який можна переписати, і не фото, в якому-таки можна зробити Бреда з Зіброва. Як замовник, ви повинні зрозуміти, що саме хочете. І завжди питайте себе, чому це відео має хтось дивитись.
Які типи відео можна порекомендувати для соціальних компаній?
Ілона Станкевич:
Залежить від того, де саме хочете його використовувати. Це допоможе зрозуміти, який формат потрібен. Це може бути соціальне або іміджеве відео про вашу компанію, продукт або організацію з елементами інтерв’ю. Можуть бути також анімаційні ролики або музичні відео, влоги.
Марина Сидоренко: Ми співпрацюємо з програмою ЄС. Вони хотіли робити відео, які будуть підіймати важливі питання та промотувати громадське суспільство. Вони обрали формат YouTube-влогу. Ми зробили влог з ведучою Наталкою Кузьменко, в якому говорили про сортування сміття та обговорювали питання ревіталізації просторів. Тому не бійтесь експериментувати та шукати нові формати.