Серед політиків найбільше коштів на рекламу у Facebook впродовж останніх п’яти місяців витратив Петро Порошенко, а серед політичних партій – «Голос».
Про це йдеться в дослідженні агентства стратегічних комунікацій та управління репутацією RMA.
Зокрема, колишній президент України направив на політичну рекламу понад 95 тис. доларів. У трійку лідерів за витратами на рекламу серед політиків також увійшли Святослав Вакарчук – 59,4 тис. доларів, та Юлія Тимошенко – 59,3 тис. доларів.
Щодо партій, то найбільше у політичну рекламу вклав «Голос» – 244 тис. доларів. «Європейська Солідарність» витратила 180 тис. доларів, партія «Спільна справа» — 143 тис. доларів.
Здебільшого сторінки політиків та партій витрачали кошти на агітаційну рекламу перед парламентськими виборами, які відбулись 21 липня.
«Сплеск рекламних витрат політиками і партіями логічно припав на період передвиборчої кампанії, – зазначає менеджерка з комунікацій агентства RMA Світлана Чепуренко. – Сучасні кандидати зрозуміли: велика кількість підписників та значні охоплення перестають відігравати важливу роль у поширенні меседжів. Період захоплення соцмережами скінчився. Без додаткових рекламних вливань і правильного таргетування зайти у кожен комп’ютер і кожен смартфон свого електорату неможливо».
Петро Порошенко, Лев Парцхаладзе та Юлія Тимошенко стали лідерами серед політиків за кількістю підписників у Facebook. На кожного з політиків підписані понад 2 млн людей.
Згідно з дослідженням, у першій десятці лідерів за кількістю підписників також сторінки Віталія Купрія, Андрія Садового, Міхеїла Саакашвілі, Олександра Дубінського, Володимира Зеленського, Бориса Колесникова та Юрія Дерев’янка. Їхні профілі мають понад 500 тис. підписників.
При цьому, серед першої десятки лише Володимир Зеленський має персональний профіль, усі інші — публічні сторінки.
Зазначимо, що дані для дослідження зібрані за період з 1 червня до 31 жовтня 2019 року. Для дослідження були обрані акаунти 65 політичних діячів та партій, у яких кількість Facebook підписників перевищує 80 тисяч. З них 43 мають тип публічної сторінки, 22 — персонального профіля. Для аналізу були використані лише відкриті акаунти із неприхованою кількістю підписників.