Українські виробники знайшли спільну мову з піарниками
Представники національних виробників зазначали, що погіршення ситуації вимагає активних дій як з боку бізнесу, так і з боку держави – так, як це відбувається у всіх цивілізованих країнах, у тому числі й тих, що є членами СОТ.
Зокрема, серед тенденцій поточного року – збільшення уваги до внутрішнього ринку та внутрішнього споживача, активізація вітчизняних виробників та галузевих асоціацій щодо захисту своїх інтересів.
Учасники круглого столу визнали, що сьогодні значно зростає роль професійно побудованих зв’язків між владою, виробниками, споживачами та іншими групами громадськості. Втім, при побудові таких зв’язків практично не використовується ресурс вітчизняних PR-агенцій, комунікаційних та консалтингових компаній у галузі зв’язків громадськості. Водночас саме вони здатні якнайкраще зрозуміти потреби вітчизняного бізнесу, розробити та зреалізувати потужні інформаційні програми та досягти прогнозованих результатів.
Ніна Алі, Президент UPRA, директор PR-бюро Дієслово: «Неоліберальні цінності відкритого ринку, віртуальних грошей та вільної конкуренції зазнали нищівної поразки. Єдина надія — реальний сектор економіки. Досить гратися в «транші», «європейську відкритість» та «інвестиційну привабливість». Всі, хто виробляє реальні матеріальні цінності на цій землі, мають отримати преференції.
Віце-президент UPRA, генеральний директор компанії стратегічних комунікацій Publicity Creating Валерій Курейко відзначив: "Українські виробники мають більш активно залучати до співпраці національні PR-агенції, які мають технології, практики, досвідчені колективи фахівців. Українським виробникам краще обирати свої, українські PR-агенції — це виправдано як з боку маркетингу, так і ідеологічно. Український ринок PR за десять років зміцнів і розвинувся якісно та кількісно. Це дає можливості для виробників під час світової кризи отримати якісні послуги за більш сприятливими цінами – як всередині країни, так і за кордоном".
Руслана Плис, керівник Інформаційно-аналітичного центру Publicity: "Захищаючи свої інтереси, вітчизняні виробники вдаються до інструментів лобіювання, і це нормально. Але буде більш ефективним робити це у супроводі інформаційних та PR-кампаній, спрямованих на споживачів та широкі верстви населення. Громадська думка та увага ЗМІ вже мають вагу в нашому суспільстві. Для українських і PR-фахівців сьогодні має відкритись широке поле діяльності, у співпраці із вітчизняним виробником та галузевими асоціаціями".
Як підсумок заходу, всі учасники погодилися із пропозицією подальшої співпраці на ниві збільшення лояльності споживача до українського продукту.