Дослідження вивчило медіаспоживання українців
19 Янв 2022, 14:47

Дослідження вивчило медіаспоживання українців

Онлайн-медіа впевнено випереджають ТБ, як джерело новин. Однак читачі онлайн-ввидань залишаються несистематичними у споживанні інформації: переважна більшість читає новини, які час від часу трапляються в соцмережах, в Google, на сайті пошти тощо. Більшість глядачів теленовин так само неретельно споживають інформацію: дивляться новини уривками, епізодично. Втім, порівняно з минулорічним опитуванням, збільшилась кількість глядачів, які ретельно споживають теленовини.

Центр контент-аналізу оприлюднює нові дані свого проєкту вивчення медіаспоживання українців, отриманих у результаті опитування, проведеного на його замовлення компанією «Оперативна соціологія».

Серед висновків цього дослідження – з-поміж джерел отримання інформації онлайн-медіа продовжують впевнено випереджати телеканали, а тим більше пресу.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Лише чверть користувачів мають улюблений новинний сайт. На телебаченні найпоширенішим залишається епізодичне споживання новин, але достатньо популярним є також ґрунтовний підхід до перегляду.

Як і раніше, майже половина примірників друкованих видань читаються лише однією людиною. Помітно зросла частка родин (а саме – на чверть), де газету читають троє.

У порівнянні з минулим роком закономірність споживання газет змінилась. Жителі сходу та інші мешканці середніх міст найчастіше читають друковані видання одноосібно, селяни та мешканці центру і півночі – найчастіше родиною.

Як і минулого року, чоловіки помітно менше дивляться телебачення і дещо менше читають друковані видання. Однак значно збільшилась частка чоловіків, які споживають інформацію з онлайн-медіа. Ба більше, чоловіки частіше за жінок споживають новини зі знайомого джерела.

Кияни найбільше користуються Інтернет-ЗМІ та найменше споживають «старі медіа». Центр і північ – значно більш «телевізійні» та мають найбільший відсоток користування пресою. Захід і південь, як і минулого року, залишаються досить подібними за вподобаннями щодо типів медіа.

Віковий розподіл у кожному типі медіа залишається доволі прогнозованим: як для Інтернет-медіа, так і для телебачення він залишається лінійно залежним від віку споживача. Прикметно, що молодь тримає лідерство в епізодичному перегляді новин на тб, а старші люди – найбільш ретельні споживачі.

Люди середнього достатку та багатші більш схильні користуватись Інтернет-ЗМІ, і у них найнижча частка споживання новин на телебаченні. Цікаво, що перші частіше мають стійкі уподобання щодо джерел інформації в онлайні, втім вони найменш уважні до новин на ТБ, а багаті навпаки – мають найвищий рівень уваги до новин телеканалів.

Студенти найменше споживають новини телеканалів. Підприємці найбільше користуються онлайн-медіа, а держслужбовці мають досить високий рівень споживання ТБ-новин. 

Безробітні та підприємці найменш системно споживають новини в онлайні та на телебаченні (схильні споживати невеликі уривки). Пенсіонери — навпаки.

Всеукраїнське опитування проведено методом телефонного інтерв’ю 17.12–20.12.2021. Кількість опитаних респондентів – 1009. Виконавець дослідження – ТОВ «Оперативна соціологія». База телефонних номерів генерувалась випадковим чином, що гарантує репрезентативність і достовірність результатів. Похибка вимірювання для одномірних шкал: для результатів, близьких до 90%: 1,85%; для результатів, близьких до 70%: 2,83%; для результатів, близьких до 50%: 3,09%; для результатів, близьких до 30%: 2,83%; для результатів, близьких до 10%: 1,85%.

Расскажите друзьям про новость