Кризу завжди створюють люди. Вона починається там, де хтось комусь зробив боляче.
Тому, якщо є бажання і потреба вийти з кризи, потрібно перш за все “залікувати рани” того, хто постраждав від ситуації.
Наприкінці листопада 2021 року сталася подія, яка отримала широкий розголос — вечірка блогерів у Львові, яка співпала із днем вшанування пам’яті жертв голодоморів. Ініціатор та головний учасник події — Instagram-блогер з Чернівців Олександр Заліска — святкував свій день народження, запросивши багато інших відомих блогерів. Яскраву вечірку учасники висвітлювали у сторіз, в одному з яких було зроблено підпис “Голодна туса блогерів”.
Після широкого розголосу в соцмережах та онлайн-медіа Олександр Заліска дав свої пояснення щодо ситуації, але… Під час кризи вкрай не бажано діяти за принципом “розділяй та володарюй”, тобто, робити заяви, в яких критикуються ті, хто обурений ситуацією. Протиставляти себе частині аудиторії вкрай недоречно та недалекоглядно. А тим більше, розділяти людей за якимись ознаками та протиставляти один одному. Цей типовий прийом політиків не варто використовувати іншим у реальному житті.
В українському суспільстві варто бути обережними із знаковими подіями та датами, і брати їх до уваги при плануванні будь-яких активностей.
Для того, щоб убезпечити компанії та персони від потенційно прогнозованих репутаційних криз, які можуть бути спричинені недоречними дописами, рекомендуємо користуватись щомісячним антизашкварним календарем репутаційно ризикованих дат, який готує антикризовий та репутаційний радник, автор книги «Репутаційний антистрес» Сергій Біденко.
Як працює антизашкварний календар
Антизашкварний календар містить святкові та визначні дати, значущі для певної аудиторії. Це допоможе компаніям та персонам уникнути недоречних коментарів і публікацій, що можуть образити чи схвилювати аудиторію.
Кожна дата в календарі має рівень критичності:
- Низький. Зазвичай характеризується обмеженим впливом на компанію чи персону в часі та території розповсюдження. Критичні зауваження будуть поодинокими та зосередяться в коментарях до постів у соцмережах. Ситуація навряд чи переросте в серйозну кризу.
- Середній. Помилка поширюється в соцмережах й охоплює значну аудиторію. Репутаційна криза матиме коротко- та середньострокові наслідки, які впливатимуть на продаж і можливості компанії чи персони. Потрібно докласти значних зусиль, щоб якісно опрацювати ситуацію та зменшити подальше розповсюдження інформації.
- Високий. Помилка має значний вплив на суспільство та провокує реальну репутаційну кризу. Інформація розповсюджується онлайн та офлайн. До ситуації залучаються різні групи: соціальні, професійні, організаційні. Різні тлумачення причин і наслідків ускладнюють антикризову комунікацію. Ситуація матиме серйозні довгострокові наслідки для компанії чи персони. Є потреба в масштабній антикризовій кампанії.
Головні події грудня
Всесвітній день боротьби зі СНІДом
- дата — 1 грудня;
- день тижня — середа;
- кого потенційно можна образити — ВІЛ-інфікованих; хворих на СНІД; членів їхніх родин; благодійні організації та ініціативи, що опікуються цими людьми;
- рівень критичності — середній.
Міжнародний День людей з інвалідністю
- дата — 3 грудня;
- день тижня — п’ятниця;
- кого потенційно можна образити — людей з обмеженими можливостями; членів їхніх родин; благодійні організації та ініціативи, які опікуються даною темою;
- рівень критичності — середній.
День Збройних Сил України
- дата — 6 грудня;
- день тижня — понеділок;
- кого потенційно можна образити — військовослужбовців, ветеранів, українців в цілому;
- рівень критичності — високий.
День святого Миколая
- дата — 19 грудня;
- день тижня — неділя;
- кого потенційно можна образити — християн, українців в цілому;
- рівень критичності — низький.
Католицьке Різдво
- дата — 25 грудня;
- день тижня — субота;
- кого потенційно можна образити — католиків;
- рівень критичності — середній.