Щорічно в жовтні до Канн відправляються представники телевізійних студій та телекомпаній, аби в межах MIPCOM — найбільшого ринку контенту у світ — обговорити основні тенденції галузі та обмінятися ідеями, що згодом будуть вражати глядачів по всьому світу. MMR поспілкувався з Ольгою Кіщенко, менеджеркою відділу форматів 1+1 media, яка разом з колегами представляла на MIPCOM продукти власного виробництва «плюсів» та бачила найочікуванішу подію у світі телеіндустрії на власні очі. Спеціально для MMR Ольга розповіла головні інсайди з цьогорічної поїздки в Канни, жанри форматів, які найкраще продаються у світі, та основні тенденції у галузі форматів.
Розкажіть про цьогорічну поїздку в Канни: які головні інсайди можете виділити?
Цьогорічний MIPCOM був абсолютно неподібний на всі попередні. COVID-19 дуже сильно вплинув на організацію — змінилась якість та змістовність конференцій, кількість та склад відвідувачів, зокрема баєрів і дистриб’юторів. Якщо два роки тому в Канни двічі на рік приїжджали понад 12 000 учасників, а ринок займав дві будівлі — у цьому році компаніям, які наважились приїхати, вистачило лише 3-х поверхів, аби розмістити свої стенди. Виникали дуже дивні відчуття, адже зазвичай там не проштовхнутись, а цього разу здавалось, що вітер гуляє між рядами 🙂
Проте у цьому є свої переваги. Нам нарешті вдалося відвідати всі конференції, на які раніше не вистачало часу. До того ж довкола нас були щасливі люди, які однозначно зголодніли за живим спілкуванням. Здається, що світ почав поволі оживати. Самі ж компанії відновлюють виробництво контенту та виходять у світ зі свіжими нестандартними ідеями, які, до слова, настільки незвичайні, що під час перегляду добірки нових проєктів у нас просто відбирало мову.
За період карантину відбулась певна революція у свідомості людей, яка тепер втілюється у доволі сміливих проєктах. Проте точно можна сказати, що до деяких з них український глядач ще явно не готовий. Водночас активно розвиваються стрімінгові сервіси. Так, за останні декілька років у світі з’явилось близько 130 локальних стрімінгових платформ.
Якщо говорити про жанри форматів — що зараз «продається» найкраще та, відповідно, найбільше цікавить глядачів?
Такі ж грандіозні програми, як «Голос» та «Танці з зірками», все ще залишаються джокерами телебачення.
Насправді дуже важко сказати, що в світі «продається» найкраще. Телеканали по всьому світу масово скуповують великі розважальні шоу, адже менш масштабні проєкти глядач може подивитись і на стрімінгових сервісах, де big shiny-floor shows недоступні. Такі ж грандіозні програми, як «Голос» та «Танці з зірками», все ще залишаються джокерами телебачення. Оскільки потужних і вічних франшиз, які 100% спрацьовують протягом багатьох сезонів, у світі не так вже й багато, за них розгортається справжня боротьба — не на життя, а на смерть. Особливо в Україні, де глядачів з кожним роком здивувати все важче і важче.
Назвіть топ нових форматів, які сподобалися вам найбільше. Чи можна їх реалізувати в Україні?
Нині для того, аби твій формат привернув увагу та став успішним, недостатньо мати лише сильну історію. Дуже важливо додавати спецефекти та технічно наповнювати проєкт. Саме тому з великих розважальних шоу моє серце підкорив формат «Avastars». Його автором є Джон де Мол, який свого часу створив «Голос». Проєкт вражає за рахунок спеціально розробленої під нього технології, що поєднує в собі VR та AR.
Також вражають dating formats. Таких відвертих тем, на яких будуються деякі з форматів, ще не було. Тут мої фаворитами є: «Ready to mingle», «Kinky daters», «The Love Triangle», «Spy Date», «EX-RATED». Не дивуйтесь, коли їх побачите. Тренди є трендами, тож ми повинні звикати до того, що світ змінюються у такому напрямку.
Які телепроєкти нині залишаються найбажанішими в світі?
Для мене було відкриттям, що за останні 5 років найбільшого росту зазнали docuseries. Їхня кількість збільшилась на 37%. Слідом за ними йдуть драми – 15%, а замикають цей рейтинг комедії — 5%. Щодо масштабних форматів, то, попри реальний попит на них, серед них дуже мало оригінальних ідей. В основному беруть якусь існуючу тему, трохи її видозмінюють, або додають якийсь новий елемент, і вуаля — можна продавати як новий формат. Проте нам таке не підходить, ми в пошуках «блакитних океанів».
Які можна виділити основні тенденції у галузі форматів?
Цього разу після MIPCOM можна виділити 5 основних тенденцій у галузі форматів:
- технологічно складні талант-шоу та змагання
- ігри з розмірами (в оригіналі звучить як «tiny/large things»)
- game shows з певними фішками
- провокативні dating shows
- тренд, якого раніше не було — scripted in non-scripted.
Scripted in non-scripted — це поєднання реаліті з реконструкцією, своєрідні подорожі в часі.
Якщо говорити про ігри з розмірами, то це змагання зменшених копій ресторанів, або ж змагання людей в складанні фігурок з Lego. До того ж окремо є формат про гру в доміно. Scripted in non-scripted — це поєднання реаліті з реконструкцією, своєрідні подорожі в часі. Наприклад, коли за допомогою особливої технології, схожої на вдосконалену голограму, беруть інтерв’ю у популярних людей, яких вже немає серед живих. Так, я бачила шматочок інтерв’ю з голограмою принцеси Діани, це дійсно вражає.
До речі, цей тренд також існує в dating. Якщо вам не вдається знайти свою половинку в цьому столітті — спробуйте пошукати в минулих. Формат — «My 200 years old boyfriend» та «Pride & Prejudice».