TikTok в Україні: майданчик для експериментів чи повноцінний диджитал-інструмент?
30 Авг 2021, 13:32

TikTok в Україні: майданчик для експериментів чи повноцінний диджитал-інструмент?

TikTok в Україні продовжує набирати обертів. Буквально за рік сервіс для створення та перегляду короткометражних відео став другою за популярністю відеоплатформою після YouTube серед українських користувачів. Агенції підписують з TikTok партнерські угоди та співпрацюють з тіктокерами, бренди створюють власні канали.

Однак, незважаючи на хайп і перші перемоги, TikTok на українському комунікаційному ринку все ще залишається темною конячкою для рекламодавців і майданчиком для експериментів у диджитальників.

ММR запитав експертів Володимира Чернера, СЕО New Strategies Group,  Тетяну Мокренко, партнера диджитал-агенції Moko, та Сергія Леско, сo-founder Senate agency, про те, чому великі бренди йдуть у TikTok, з якою специфікою каналу зіштовхуються і чи є в неї шанси стати такою ж затребуваною платформою для просування брендів, як YouTube.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Чому великі компанії зацікавлені в присутності своїх брендів у TikToK, на яку аудиторію розраховують та яких цілей досягають завдяки каналу?

Володимир Чернер, СEO комунікаційного діджитал-агентства New Strategies Group

Хайп навколо TikTok вельми обґрунтований. Так, за даними Kantar TNS TikTok показує найбільш динамічне зростання серед світових відеоплатформ — 21 %, якщо порівняняти з попереднім роком.

Він похитнув тотальне домінування YouTube і став другим за популярністю каналом комунікації серед вiдеоплатформ, незважаючи на те, що показник переглядів значно нижчий — 2–3 %, а на YouTube — 40–45 %.

Брендам уже сьогодні варто серйозно замислитися про роботу з TikTok, якщо хочуть привернути увагу 7,9 млн українських користувачів, зареєстрованих на каналі.

І це вже не тільки молодь від 16 до 24 років, а й аудиторія 35+, яка за активністю не поступається школярам і студентам.

Тетяна Мокренко

За даними TikTok у першому кварталі 2021 року молода аудиторія складала 46 % від усіх українських користувачів мережі. А від 18 до 34 років разом — це 61 % українського TikTok. Жінок вдвічі більше ніж чоловіків — 67 % і 33 %. Абсолютна більшість з них користується Android — 79 %.

А як вам такі цифри?

  • 3,34 % акаунтів мають понад 100 тисяч підписників;
  • 27,8 мільярда переглядів відео на місяць;
  • 33 мільйони публікацій відео на місяць;
  • середній час у застосунку — 82 хвилини на день;
  • 12 раз на день відкриття додатку в середньому.

І за цими показниками загальна динаміка зростання — 10 % за квартал.

Тож цілі, з якими бренди заходять у TikTok, передбачувані — побудова знання через охоплення та перегляди. І меншою мірою збір інсайтів і фідбеку від цільової аудиторії в коментарях.

А як щодо медійного просування в TikTok? Минулого року такої можливості в українських рекламодавців ще не було.

Тетяна Мокренко, CEO & Founder в MokCo

Так і є. Наприклад, коли в 2020 році ми починали просування Uklon на каналі, в українському тіктоці ще не було медійного просування. Тому для побудови знання про бренд, зокрема про послуги UklonShare, потрібен був дійсно релевантний аудиторії креатив, що регулярно залітав би в рек — ставав популярним. Так у нас у результаті й вийшло.

Але взимку 2020–2021 років в Україні з’явилася можливість запускати контент у промо, додалися рекламні інструменти й стало доступним планування медійних КРІ та прогнозування цільових дій. Тож тепер TikTok можна використовувати для трафікогенерації, просування мобільних застосунків і брендованого контенту. 

Володимир Чернер, СEO комунікаційного діджитал-агентства New Strategies Group:

Найбільш ефективні формати для просування — Topview, коли заходиш у застосунок і відразу бачиш повідомлення від бренду, In-Feed Ads — промо постів, Spark Ads трохи дорожчий за In-Feed Ads промо тіктоків, але з більш розширеним функціоналом і підпискою на канал, Hashtag Challenge — просування челенджів.

Закупка реклами в TikTok, порівнюючи з Facebook та Instagram, минулого року становила 10–15 грн за 1000 показів (CPM), у поточних же кампаніях вартість за 1000 показів знизилася до 1,5–2 грн. Проте для TikTok притаманний приріст у довгострокових кампаніях до вартості 4–5 грн. Це пов’язано з підвищенням попиту на розміщення в мережі.

Також TikTok має незрівнянний плюс: якщо відео завіруситься, то охоплення можуть зростати в геометричній прогресії.

Сергій Леско, співзасновник Senate agency

Так, і ми впевнилися в цьому на власному досвіді. У квітні 2020 зняли відео з кедами Vans для INTERTOP.UA, опублікували його на сторінці бренду в тіктоці й пішли спати. Наступного ранку відео побило рекорд нашого акаунту за кількістю переглядів, а до вечора зібрало перший мільйон переглядів. Поки ми готували відео вдячності за перший мільйон, відео подивилися вже 2 мільйони користувачів. На сьогодні воно має понад 35 мільйонів переглядів  органічного трафіку та є найпопулярнішим відео серед комерційних акаунтів на території України.

@intertop.ua

Пиши свою версію в комменти🤪Відповідь вже завтра у профілі🙌 #рекомендации #рек #foryoupage #стиль #втоп

♬ Lose Control — Meduza & Becky Hill & Goodboys

А чим ще TikTok відрізняється від інших відеоплатформ?

Головною відмінністю є те, що на платформі відсутня середня кількість переглядів. Це означає, що мільйон підписників не гарантує бренду великих охоплень постів у стрічці. А креативникам необхідно бути в постійному тонусі, щоб здивувати аудиторію каналу новим відео.

Водночас у відео краще робити акцент на самій ідеї, а не на ідеально відзнятому матеріалі. Основне завданням креативника в тіктоці — це залучення аудиторії до контенту, аби кожен міг відчути наскільки це йому близько та знайомо.

@intertop.ua

Відео заряджене на потрапляння у рекомендації💡Залишай комент і залітай у наші тренди😌

♬ Listen To Me Now — nghigiango

Тетяна Мокренко, CEO & Founder в MokCo:

Ми отримали такий досвід у просуванні бренду Uklon, коли прокачували знання та лояльність аудиторії разом із блогерами з TikTok-хауса Ulove. Ідеться про ведення сторінки бренду в TikTok, у рамках якого весь контент сторінки бренду ми будували на реальних, позитивно-гумористичних скетчах — впізнаваних життєвих ситуаціях, які можуть статися з кожним при виклику драйвера. За 9 місяців ми опублікували 113 відеороликів й отримали більше 12 млн переглядів, 1,3 млн лайків і 81 тис. підписників. І все це органіка, яку ми отримали завдяки креативу, темам, героям та якісній зйомці.

А чи є нюанси в роботі з блогерами в TikTok?

Як показав наш досвід, знайти блогерів для інтеграції бренду нелегко, навіть якщо шукати їх за допомогою хештегів. Іноді важко зрозуміти, скільки років тіктокеру і в якій країні він живе. А писати в дірект не можна, якщо блогер не підписаний на тебе. Тобто інтеграції — це просто, а от шукати з ким інтегруватись набагато складніше.

Проте,  якщо ви знайшли релевантних блогерів, запускати й розвивати акаунт бренду буде набагато простіше, тому що алгоритми каналу розпізнають контент подібний до того, що вже «залітав у реки» від блогерів. До того ж ролики, в яких присутнє знайоме обличчя набирають більше органічних охоплень. 

Як довго TikTok буде залишатися майданчиком для експериментів диджитальників і скільки часу знадобиться соцмережі, щоб перетворитися на повноцінний інструмент для українських рекламодавців?

Сергій Леско, співзасновник Senate agency:

У TikTok без постійних експериментів успіху не досягти. Платформа розвивається дуже швидко і, щоб залишатися в інформаційному полі, треба бути в курсі останніх трендів, миттєво робити відео й постити їх на своїх сторінках. Адже через тиждень вони вже будуть неактуальними.

Якщо розглядати ринок TikTok України загалом, то він ще й досі критично малий. І потужний прорив, який уже зараз спостерігається за кордоном, ми зможемо побачити лише через декілька років.

Володимир Чернер, СEO комунікаційного діджитал-агентства New Strategies Group:

А втім, TikTok вже є повноцінним інструментом зі своїми нюансами, який диджитальні агентства можуть настійно рекомендувати своїм клієнтам нарівні з Youtube. Згодом соцмережа розширить охоплення, збалансується за присутністю цільової аудиторії та значно зменшить вартість реклами. 

Уже сьогодні завдяки доступу до рекламного кабінету ми можемо експериментувати з таргетингом, налаштуванням кампаній і відточувати ідеальні стратегії просування, які через рік дадуть максимальний результат.

Тетяна Мокренко, CEO & Founder в MokCo:

Статистика приросту соцмережі в квартал, яка зросла на 10%, говорить сама за себе. TikTok розвивається і це факт. Аудиторія розшириться та подорослішає, а відеоролики ще довго будуть найбажанішим контентом.  

Але майбутнє TikTok залежить не тільки від тих, хто скачує застосунок і користується платформою, а й від тих, хто створює відео. Отже, якщо апдейти будуть корисними й зручними, а в брендів буде більше фіч для просування — успіх мережі гарантований!

Расскажите друзьям про новость