Львів-інакший: погляд на місто очима маркетолога
29 Окт 2012, 08:12

Львів-інакший: погляд на місто очима маркетолога

"У львів'ян однією з основних спонтанних асоціацій зі Львовом є прикметник старовинний". У мене як маркетолога-дослідника ключова асоціація — "інакший".

Львів-інакший: погляд на місто очима маркетолога

«У львів’ян однією з основних спонтанних асоціацій зі Львовом є прикметник  старовинний». У мене як маркетолога-дослідника ключова асоціація — «інакший».

 

В маркетингових дослідженнях я працюю більше 10 років. І оскільки мій «Слідопит» проводить дослідницькі проекти по всій Україні, «по долгу службы» доводиться мандрувати всіма її закуткам. І особисто мені дуже цікаво спостерігати за «спільностями» та «відмінностями» жителів різних регіонів. Найбільш інакшим, як на мене, є Захід, та зокрема Львів як його колоритний представник. От не такі вони, як решта українців. Ця «інакшість» має різноманітні прояви.

 

Приміром, на рівні життєвих цінностей вони більш сімейно-орієнтовані, для них важливо дотримуватися певних усталених традицій (наприклад, в святкуванні свят). Напевне, лише на Заході на сьогодні актуальне поняття родинності. В решті регіонів України — родинність швидше надбання історії. Не так давно мене дуже вразила одна  респондентка (зауважте — їй 23 роки) — їй було незвично,  що жителі з інших частин України такі великі свята, як Різдво чи Великдень проводять не вдома, в родинному колі, а в подорожах: «я колись працювала в барі, було Різдво. На Різдво у нас усі бари й магазини закриваються рано, бо усі святкують удома, в сім’ї, всі їдуть до мам, уся родина збирається. Мені було дивно, що так багато людей приїхало до нас з інших міст. Здається, для них Різдво  це  швидше вихідний, а не свято. Коли ми зачиняли бар, одна дівчина, що приїхала з Одеси, сказала: «Я удивляюсь, у нас в такие праздники все открыто, мы зарабатываем деньги, а вы их  теряете …»

 

Тільки на Заході ще й досі (хоч і рідко) можна зустріти, як діти до своїх батьків звертаються на «Ви», причому навіть тоді, коли розповідають про них — «моя бабця казали…», «мама мене вчили…». Цікавий, як на мене, Захід ще й своїми вподобаннями щодо відпочинку. Серед них немалий процент народу, який байдужий до морського відпочинку. Натомість, цих людей ваблять гори, активний відпочинок в Карпатах.  

 

Даруйте решта українців, але жителі Західної України вирізняються дещо більшою образністю мовлення та мислення. Для нас, як дослідників, які нишпорять в пошуках  яскравих інсайтів для позиціонування марок чи для розробки концепцій рекламних кампаній, це досить цінна особливість.

 

Інакші львів’яни і в своїй покупецькій поведінці. Вони не так швидко змінюють свої споживацькі звички, як ті ж кияни чи дончани. Наприклад, на західних теренах і на сьогодні дуже розповсюдженим і популярним роздрібним форматом залишаються маленькі магазини біля дому. Львів’яни надають їм перевагу при покупці товарів, для яких архіважливою є свіжість — це і молоко, і хліб, і м’ясоковбасні вироби.  Ці спостереження підтверджує і суха статистика. Так, приміром, близько 70%  звичайного молока (не тривалого зберігання)  у Львові продається через лінійний роздріб. В інших регіонах на цей канал припадає близько 50% продажів. Цікаво, що шанобливе ставлення до маленьких магазинчиків біля дому зумовлена не лише їм зручним розташуванням. Так, люди впевнені, що  тут їх не надурять, не підсунуть протермінований товар. Адже часто продавці за власною ініціативою, випереджуючи запитання покупця, повідомляють йому про свіжість чи несвіжість товару. Важливою цінністю невеликих магазинів в сприйнятті львів’ян є й їхня неформальна, приятельська атмосфера, індивідуальній підхід по покупця. Продавці добре знають переваги своїх «постійних клієнтів», тому процес покупки максимально спрощений. Як свідчить одна з наших респонденток: «В своєму магазині я кажу тільки, що мені молоко. Ні марку не уточнюю, ні скільки пакетів давати. Продавчиня вже сама все знає».

 

Жителі інших регіонів України, Ви теж цікаві і маєте свої «родзинки»! Але про це іншим разом.

 

Світлана Павліна, керівник аналітично-дослідницького відділу

бренд-консалтингової компанії «Слідопит»

«Следопыт» — специализированная бренд-консалтинговая компания, которая помогает своим Клиентам ПО-НОВОМУ, СВЕЖИМ ВЗГЛЯДОМ увидеть себя, конкурентов, потребителей и дает ОТВЕТ НА ВОПРОС «ЧТО ДЕЛАТЬ?», чтобы бренд помогал зарабатывать больше денег. «Следопыт» была создана в 2003 г. и на сегодня имеет опыт успешного развития брендов на более, чем 80 рынках товаров и услуг. Рекомендации «Следопыта» касаются всего спектра инструментов, определяющих успешность бренда: целевой группы, бренд-архитектуры, позиционирования, ассортимента, имени, упаковки, коммуникации, бренд-ориентированности персонала. Клиенты «Следопыта» — это лидеры своих рынков либо динамично развивающиеся компании, стремящиеся занять достойное место на украинском рынке.

Расскажите друзьям про новость