В епоху, коли технології та штучний інтелект часто розглядаються як загроза традиційній освіті та звичці до читання, Національна бібліотека Сінгапуру запустила інноваційний проєкт Playbrary, створений у співпраці з агенцією LePub APAC.
Ця ініціатива, що змінює правила гри, буквально перетворює книги на інтерактивні текстові пригодницькі ігри, поєднуючи позачасовий шарм оповіді із захопливістю диджитал ігрового процесу.
В основі цієї ініціативи лежить виклик, з яким стикаються бібліотеки в усьому світі — зберегти актуальність книг в епоху, коли домінують диджитал відволікаючі фактори.
Національна бібліотека Сінгапуру, відома своїми прогресивними підходами, відреагувала на це створенням Playbrary — це більше, ніж просто диджитал бібліотека, це інтерактивна подорож літературою, де історії не просто читаються, а переживаються.
Playbrary використовував штучний інтелект, щоб перетворити традиційні книги на захоплюючі пригодницькі ігри на основі тексту. Ці ігри дотримуються оригінального сюжету книги, але допускають динамічну взаємодію, дозволяючи гравцям впливати на хід історії. ШІ не просто адаптує оповідь до вибору гравця, він також генерує яскраві зображення, що супроводжують текст, створюючи багатий, мультисенсорний досвід.
Playbrary співпрацював з OpenAI та легко інтегрується з ChatGPT, дозволяючи користувачам брати участь у цих літературних пригодах безпосередньо через платформу. Крім того, Playbrary пропонує безкоштовний генератор підказок, щоб кожен міг насолодитися поєднанням читання та гри. Після того, як діти «зіграють» історію, вони можуть взяти оригінальну книгу з Національної бібліотеки Сінгапуру.
Окрім розваги, Playbrary слугує доступним освітнім інструментом. Гейміфікуючи процес читання, вона пропонує нове рішення проблеми зниження інтересу до традиційного читання серед молодих поколінь.
Навички читання зазнають безпрецедентного занепаду в багатьох країнах: нещодавнє опитування, проведене Міністерством освіти Сінгапуру, показало, що кількість сінгапурських студентів, які «багато читають», знизилася до 51% у 2023 році, порівняно з 60% у 2011 році. І навпаки, щонайменше три чверті сінгапурців грають у відео або мобільні ігри.
Playbrary зможе перетворити на гру будь-яку книгу, що є у відкритому доступі — адже ШІ вже прочитав їх усі — і вже на момент запуску в неї можна грати у понад 1 000 класичних книг.
LePub APAC також запрошує авторів та видавців додавати свої книги до Playbrary.