РеЛоковані. Ольга Кокошко про адаптацію в Португалії та нові можливості
21 Лис 2022, 11:19

РеЛоковані. Ольга Кокошко про адаптацію в Португалії та нові можливості

Ольга Кокошко, власниця та СЕО NEBO ideas agency, не відразу поїхала до Португалії, спершу були Нідерланди, а саме — Амстердам. Про свій шлях до океану, пошуки гармонії, складнощі агентського бізнесу та міжнародні колаборації Ольга розповіла в рамках спецпроєкту MMR РеЛоковані.

Чому ви обрали для себе Португалію? Чи важко було налагодити побут?

Я обирала країну, яка безперечно підтримує Україну.

Я обрала Португалію інтуїтивно, без жодного попереднього аналізу. Я розумію, що зважаючи на економіку, можна було б обрати більш динамічну країну, але я по-іншому розставила пріоритети. Мене тягнуло до океану, бо я народилася в Одесі і відпочиваю біля води. Я обирала країну, яка безперечно підтримує Україну. Я не змогла б спокійно відреагувати, аби побачила російський прапор.  До того ж, мені подобається, що Португалія, як і Україна — європейська держава, але в хорошому сенсі «дика». 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

До речі, я не одразу приїхала до Португалії. На десятий день війни я виїхала з України до Нідерландів. Для мене Амстердам — місто різних культур, толерантності та крутих рекламних агенцій. Там я багато працювала й могла б залишитися ще, але була постійно емоційно втомленою. Я  не могла зайти в жодну галерею, хоча обожнюю іх. Мені було необхідно їхати на край Європи.

Які техніки/інструменти використовуєте для емоційної стійкості?

Я вже багато років медитую і не припиняю практикувати. Ще мене дуже підтримує психотерапія. Я вважаю, що мені пощастило зустріти війну вже пропрацювавши свої опори і наблизившись до себе, без цього було б важче. Коли емоції переповнюють, я йду купатися до крижаного океану. Він і влітку не теплий, а зараз це саме той шок, що потрібен моєму організму в кризовому стані. Декілька днів назад я плавала під сильною зливою сама на всьому узбережжі. Виходчи з води, відчула що залишаю там частку своїх переживань. Мені завжди допомагає фізичний рух, тому я вчуся серфити і хайкаю складними маршрутами. 

А основний інструмент — турбота. Поруч завжди є хтось, кому прямо зараз потрібна емоційна підтримка. У моєму випадку це рідні, друзі, навіть мої коти. Підтримуючи, я стабілізуюся, і можу із часом повернутися до своїх переживань. Аналогічно і я потребую піклування і прошу про це. Турбота й любов дають сили рухатись далі.

Як події в Україні сприймають у Португалії?

Я приголомшена не лише рівнем підтримки України, але і її стабільністю. Україна не зникає з новин, люди навколо дуже уважно слідкують за війною, кожна розмова із локалом починається з обговорення ситуації в Україні та слів підтримки. Президент Португаліі Марселу Ребелу де Соза сказав у своїй промові на Web Summit, що задача номер один для світу — закінчити війну в Україні, а задача номер два — відбудувати Україну.

Як ви трансформували свою роботу в агенції?

Окрім роботи з клієнтами, ми вирішили піти в міжнародні колаборації з агенціями. Це нетривіальне рішення, бо зазвичай агенції змагаються, а не поєднують креативні сили. Тим не менш, ми звернулися до однодумців і отримали позитивні відповіді, їм сподобались наші роботи. Додатковий маркетинговий ресурс і свіжий погляд завжди актуальні в нашому бізнесі. На сьогодні ми вже зробили колаборацію із Wieden+Kennedy. Наш спільний проєкт із 72andSunny щойно взяв три нагороди на Shorty awards. І ще з однією американською агенцією ми змагаємось за лейбл Jay-Z. 

Робота з клієнтами в Україні не припиняється. Наприклад, зараз спільно з Міністерством цифрової трансформації розробляємо платформу для виводу українських бізнесів у Європу.

До війни нашою місією було розширення горизонтів для наших клієнтів, тепер ми робимо це і для себе.

До війни нашою місією було розширення горизонтів для наших клієнтів, тепер ми робимо це і для себе. Коротко формулюючи, хто такі Nebo сьогодні, ми кажемо: Ukrainian creatives expanding the horizon.

Наскільки сильно постраждав агентський бізнес в Україні?

Я думаю, що він постраждав катастрофічно сильно. Точну оцінку я дати не можу, бо агентський ринок завжди був закритим, ми мало що розуміємо про конкурентів, всі роблять видимість, що справляються. Але останнім часом мені пишуть екс-співробіники топових агенції, що готові долучитись до команди. На жаль, одного дня ми всі попрощалися зі звичними правилами, процесами та клієнтами. Зараз усі агенції шукають нові підходи.

На жаль, одного дня ми всі попрощалися зі звичними правилами, процесами та клієнтами.

Чи є у планах (або, можливо, вже в процесі) робота з локальними бізнесами?

Ми завжди будемо раді співпраці з українськими компаніями. Але зараз сфокусовані на європейському та американському ринках. Португалію я не розглядаю поки що для наших креативних проявів, оскільки вона відстає в маркетингу за сміливістю, бюджетами та розмахом.

Що має робити кожен українець в світі, аби підтримка України збільшувалась?

Поки росія намагається нас знищити фізично, матеріально та морально, головна задача українця — вижити. Я дійсно вважаю, що знайти спосіб заробляти, допомагати близьким та державі, іноді посміхатися — вже багато. Далі кожен обирає, як саме допомогти: податками, розмовами з іноземцями, проєктами, піснями… Як і всі ми, я низько вклоняюся українцям і українкам, що боронять нашу країну ціною свого життя.

Розкажіть друзям про новину