Незалежна організація Brand Ukraine провела дослідження, які українські бренди найбільш відомі у світі.
Мета — з’ясувати, як сприймають українські бренди та відомих особистостей люди з різних країн світу, а й виявити драйвери позитивного іміджу України за кордоном.
Сьогодні Україна продовжує сприйматися переважно як аграрна країна, хоча сучасні успіхи в ІТ-галузі та інших високотехнологічних сферах, а також роль, яку українці відіграють на міжнародній арені, вже значно змінили цей образ. Президент України, український ІТ-єдиноріг Grammarly та такі відомі культурні діячі, як Ліна Костенко та Сергій Жадан, відіграють важливу роль у формуванні позитивного іміджу країни за кордоном.
Багато іноземців готові підтримати Україну, купуючи продукцію з позначкою “Made in Ukraine”.
Але часто, на додачу до важкодоступності українських товарів у місцевих точках продажу, на заваді стає відсутність базової інформації про бренди з України. Крім того, виявлений у дослідженні розрив між рівнем спонтанного знання та знання з підказкою українських брендів та відомих особистостей свідчить про те, що люди часто помилково не асоціюють відомі їм бренди з їхнім українським походженням.
Галузі економіки, якими Україна відома світу
Респонденти відмітили насамперед сільське господарство як галузь, у якій Україна має потужних виробників або добре відомі бренди (42%). На другому місці — енергетична галузь (24%), за якою слідують виробництво продуктів харчування й безалкогольних напоїв та видобувна промисловість.
Сприйняття галузей української економіки відрізняється від країни до країни. Так, наприклад, у Туреччині суттєво більший відсоток людей вважають, що Україна є потужним виробником алкогольних напоїв та має сильне оборонне виробництво. Натомість поляки оцінюють більшість галузей значно гірше, а відсоток тих, хто не зміг виділити жодної сфери як сильну сторону української економіки, вищий, ніж в середньому у досліджених країнах.

Знання українських брендів іноземцями
18% іноземців у досліджуваних країнах змогли назвати принаймні один бренд родом з України без підказки.
Найбільш обізнаними виявились турки (30% спонтанного знання), а найменш обізнаними — німці (11% спонтанного знання).

Брендом-лідером за спонтанним знанням (без підказки) є ROSHEN: його назвали 3% опитаних з усіх країн. У Польщі цей бренд згадали 10% респондентів, а у Туреччині — 6%.
Ще п’ять брендів набрали більше, ніж 1% спонтанного знання: бренди одягу Sleeper та Paskal, горілчаний бренд Nemiroff, бренд соку Sandora та авіаційний бренд «Антонов». Загалом серед згаданих без підказки брендів найбільше представників галузі моди.

Рівень пасивного знання брендів українського походження за кордоном є суттєво вищим: 60% респондентів з усіх країн сказали, що знають принаймні один бренд із запропонованого їм переліку торгових марок родом з України. Найвищий рівень знання продемонстрували жителі США (74%), а найнижчий — Німеччини (49%) та Іспанії (50%).

Усі українські бренди, які охопило дослідження, мають здебільшого позитивне сприйняття серед іноземної аудиторії: відсоток респондентів, які оцінили бренд позитивно, коливається від мінімальних 64% для Укрзалізниці — до максимальних 80% у Reface.

Сфери суспільного життя, якими Україна відома світу
Дві ключові сфери суспільного життя, з яких світ знає найбільше відомих українців, — це політика та спорт. Політика як сфера, у якій Україна має найбільше відомих та впливових осіб, перемогла у чотирьох країнах (Франція, Туреччина, США, Велика Британія), а спорт — у решті досліджених країн (Польща, Німеччина, Іспанія). На третьому місці — бізнес, а четверте розділили музика та модна галузь.

Знання українських публічних осіб іноземцями
Українські публічні особи більш відомі за кордоном, ніж бренди товарів чи послуг. Половина опитаних іноземців змогли без підказки назвати принаймні одну відому особистість з України (або родом з України). Найвищий рівень знання у Польщі (59%) та Туреччині (57%), а найнижчий — у США (33%).
Сьогодні найвідоміший у світі українець — це Володимир Зеленський. 27% респондентів на запитання «Кого з відомих та/чи впливових українців ви знаєте?» назвали саме Президента України (з рекордними 43% опитаних у Польщі). Серед названих без підказки знаменитостей найбільше представників спорту. Збірний образ братів Кличків посів друге місце за рівнем спонтанного знання, а Андрій Шевченко з невеликим відставанням — третє. Іноземці згадували також українських музикантів, акторів родом з України, політиків, літераторів та військових.

Сила Made in Ukraine
Опитані зазначили, що українські продукти із зазначенням Made in Ukraine не є легко доступними для придбання на закордонних ринках. Третина опитаних зустрічали в продажу продукти відповідною з позначкою Made in Ukraine, 18% респондентів купували такі товари.

Дослідження охопило 2806 респондентів із семи країн: Великої Британії, Іспанії, Німеччини, Польщі, США, Туреччини та Франції.