Як маркетинг впливає на логістику
14 Лип 2025, 12:24

Як маркетинг впливає на логістику

У сучасному бізнесі маркетинг і логістика є не просто окремими функціями, а елементами єдиної системи. І якісна взаємодія веде компанію до успіху: дізнаємося, як співпрацюють дві галузі. 

Як маркетинг впливає на логістику

Маркетинг встановлює основні цілі для транспортування продукції. Він є своєрідним фундаментом, який визначає, що саме потрібно привезти:

  • Визначення попиту та потреб. Маркетингова команда досліджує ринок, визначаючи, що, де, коли та в якій кількості потрібно споживачам. Ця інформація є критично важливою для логістики, оскільки так можна сформувати об’єм замовлення, маршрути та терміни поставок.
  • Планування продуктової лінійки. Під час розробки нових продуктів маркетологи працюють спільно з логістами. Це більш актуально для виробництв, адже їм потрібна сировина та ефективне управління запасами.
  • Встановлення вимог до доставки. Існують суворі рамки логістичного сервісу для розподілу продукції. Це включає вимоги до швидкості, обробки вантажу (упаковки), пунктів видачі та інших умов, які забезпечує саме логістика.
  • Стратегічне планування. Маркетинговий відділ планує стратегію розвитку, що включає вибір ринків збуту та оцінку потреб споживачів. Ці рішення безпосередньо впливають на масштаби та складність логістичних операцій.

Таким чином, маркетинг формує «замовлення» для логістики.

Як логістика впливає на маркетинг

Логістика, своєю чергою, є інструментом реалізації маркетингової стратегії й може значно посилити або послабити її ефективність. Як саме:

  • Реалізація стратегії, а саме фізичне переміщення товару до споживача в потрібний час і місце з мінімальними витратами. Без ефективної логістики маркетингові зусилля (акції, рекламні кампанії) зі створення попиту не принесуть результату, оскільки продукція не дійде до покупця.
  • Конкурентна перевага для бізнесу. Коли система доставки відпрацьована й оптимізована, це стає сильним аргументом у позиціюванні. Зокрема, коли йдеться про перевезення «останньої милі» — від магазину до покупця. 
  • Збільшення прибутку. Оптимізація логістичних процесів — це шлях до скорочення витрат, що позитивно впливає на кінцевий прибуток компанії. Зекономлені кошти можна реінвестувати.
  • Підтримка продажів, особливо наявність, коли сезонність або попит досягають піка. Ось наприклад логісти компанії https://diffreight.com дають чіткий прогноз, коли очікувати дефіцит транспорту й коригують графік під поточні умови. Тому правильно обрана логістична компанія – це запорука успіху. 

Зрештою, добре налагоджена логістика перетворює маркетингові обіцянки на реальність.

Чому коли маркетинг і логістика працюють разом — виграє клієнт?

Синергія створює бездоганний досвід взаємодії з продуктом та компанією. Все починається з формування бажання і закінчується задоволенням від покупки та сервісу. Розглянемо, чому відбувається саме так.

  • Бездоганна доступність

Маркетинг працює, щоб клієнт дізнався про потрібний продукт, усвідомив його цінність і захотів купити. Однак усі ці зусилля марні, якщо бажане недоступне. Це означає не просто наявність на складі, а й швидке та надійне доставлення в пункт видачі, магазин чи до дверей. Тому важливе не тільки перевезення з країни походження, а й «остання миля». 

  • Оптимальні ціна та швидкість

Ефективна співпраця дозволяє оптимізувати витрати на всьому ланцюжку постачань. Це має вплив на:

  • вартість продукту для кінцевого споживача, що є конкурентною перевагою;
  • маржинальність бізнесу, який може поставити вищу націнку.

У виграші всі: кінцевий клієнт отримує потрібний товар, бізнес — прибуток.

  • Покращена бізнес-модель

Комунікація між маркетингом та логістикою формує цілісну стратегію. Маркетологи створюють канали продажів, попит, а логістичні компанії забезпечують координацію поставок, у тому числі короткі терміни та стабільність. Асортимент магазину ніколи не порожній, що означає постійний обіг, а далі — прибуток і зростання.

У товарному бізнесі співпраця двох галузей надважлива. Партії товарів йдуть невпинним потоком, який одночасно регулюється і командою маркетологів, і логістів. 

Розкажіть друзям про новину

Нове відео