Коли обстріли не вщухають, а міста порожніють — тварини залишаються. Без дому, їжі та допомоги. Саме для них була створена «Лапка Турботи» — благодійна ініціатива, яка перетворила покупку наліпок у зоомаркетах MasterZoo на реальну допомогу тваринам із прифронтових міст.
Проєкт стартував у серпні 2022 року як відповідь найбільшої національної мережі зоомаркетів MasterZoo та зоозахисної організації UAnimals на гуманітарну кризу, спричинену повномасштабною війною. Мета — створити сталу систему ветеринарної допомоги тваринам у прифронтових зонах України. Ініціатива об’єднала сотні тисяч небайдужих українців, бізнеси та бренди у спільній місії — врятувати тих, хто не може врятувати себе сам. За цей час ініціатива розгорнулася у шість потужних хвиль, а партнерами виступили Visa, Sense Bank, Brit та Savory.
У перших хвилях акції збиралися кошти на карантинні бокси для притулків, допомогу чотирилапим після підриву Каховської ГЕС, на вакцинації і стерилізації безпритульних тварин. Зараз «Лапка Турботи» — це передусім виїзні ветеринарні місії туди, де вони найбільш потрібні: у прифронтові та постраждалі регіони від наслідків повномасштабної війни, де немає доступу до якісної ветеринарної допомоги. Окрім того, що останні роки кількість безпритульних тварин зросла в рази, у прифронтових областях до 80% тварин залишаються без домівки. Саме тому критично важливими є вакцинація, яка захищає від смертельних хвороб, та стерилізація — найефективніший спосіб контролю популяції. Ці заходи не лише рятують життя сьогодні, але й впливають на системне вирішення проблеми безпритульних тварин у майбутньому.
Професійна команда ветеринарів UAnimals працює в найгарячіших точках: проводить складні операції, вакцинує, стерилізує та рятує життя чотирилапим. Окрім безпосередньої допомоги тваринам, під чаc місії місцеві зооволонтери отримують корми, гігієнічні засоби та необхідні медикаменти для догляду за своїми підопічними.
Проєкт охоплює різну аудиторію — як петбатьків, так і відповідальних українців, які не мають домашніх улюбленців. Кампанію підтримують всі зоомаркети MasterZoo у 38 містах України, а також онлайн-магазин і мережа грумінг-салонів. Механіка проєкту надзвичайно проста — достатньо у будь-якому зоомаркеті MasterZoo або на сайті придбати наліпку «Лапка Турботи» за 20 гривень, і всі зібрані кошти будуть перераховані UAnimals для наступних місій. Щоразу до ініціативи приєднуються й бізнеси, які подвоюють донати, посилюючи ефект кожної гривні, спрямованої на допомогу тваринам.
Кожна хвиля «Лапки Турботи» перетворюється на справжній флешмоб у соціальних мережах, де домашні улюбленці — від котика Бакса з Ужгорода до французького бульдога Люка із Харкова — разом зі своїми господарями долучаються до порятунку безпритульних тварин. Проєкт щодня набирає обертів: десятки провідних українських медіа та популярних інфлюенсерів підтримують ініціативу, діляться історіями врятованих тварин, а комунікаційна кампанія розгортається одразу у кількох вимірах — від яскравого оформлення всіх магазинів мережі до потужної диджитал-підтримки через спецпроєкти, email-розсилки, публікації на сайтах та у соціальних мережах MasterZoo, UAnimals, партнерів.
«Лапка Турботи» продовжує розвиватися. У планах — запуск ще не однієї хвилі акції, адже ініціатива демонструє високу ефективність і актуальність для українських реалій. За шість хвиль кампанії було придбано понад 344 тисячі благодійних наліпок, вдалося зібрати понад 8 млн гривень, здійснити п’ять ветмісій, обробити, простерилізувати та вакцинувати майже 1500 тварин, а також надати необхідну медичну допомогу 1800 тваринам із Запорізької, Харківської, Донецької, Сумської, Дніпропетровської, Миколаївської та інших областей.
«Лапка Турботи» — це не просто маркетингова акція, а соціальний проєкт, який змінив уявлення про те, як бізнес може і має допомагати суспільству в кризі. Цей кейс демонструє, як проста ідея може перетворитися на потужний інструмент соціальних змін, а співпраця бізнесу з громадським сектором створює довгострокові рішення для вирішення суспільних проблем.