Остання спроба Nike згуртувати марафонців зачепила за живе.
Білборд, розміщений на Лондонському марафоні-2025, з написом «Ніколи знову. До наступного року», викликав критику через те, що він перегукується з фразою, давно пов’язаною з пам’яттю про Голокост.
Реклама, розфарбована червоним кольором із жирним чорним шрифтом, мала на меті передати гірко-солодку рішучість марафонців, які присягаються зійти з дистанції після забігу, щоб наступного року знову взяти участь у змаганнях. Однак «Ніколи знову» є міжнародно визнаною урочистою обіцянкою, пов’язаною з пам’яттю про Голокост, і поєднання формулювання та суворої кольорової гами викликало осуд. Спостерігачі відзначили, що меседж реклами був особливо недоречним з огляду на її час — вона з’явилася через кілька днів після Дня пам’яті жертв Голокосту.
I will "never again" purchase anything from Nike. pic.twitter.com/lPx99oOsqV
— Eyal Yakoby (@EYakoby) April 28, 2025
The idea that @Nike would make light of the holocaust using Hitler-red imagery in a post-October 7th world is stunning.
— Bill Ackman (@BillAckman) April 28, 2025
Heads need to roll.
WTF Nike? https://t.co/5kHx3sdB7a
Seriously @Nike? You posted this massive billboard in London for the Marathon. I don’t believe for a second there was any ill malice, but please understand the concern with using the words ‘Never Again’, what they represent and why this was in poor taste. pic.twitter.com/7QxHxSs9EM
— Arsen Ostrovsky 🎗️ (@Ostrov_A) April 28, 2025
У відповідь Nike принесла вибачення, заявивши, що не мала наміру заподіяти шкоду, і пояснивши, що кампанія заснована на поширених виразах, які використовують спортсмени після виснажливих забігів.
Компанія підкреслила, що зв’язок з пам’яттю про Голокост був ненавмисним, і підтвердила, що припинить використання цієї фрази в майбутніх матеріалах.
Nike says it will not be using the term "Never Again" going forward after the phrase was used in a London billboard promoting the marathon.
— Louis Keene (@thislouis) April 28, 2025
The all-red billboard said "Never Again. Until Next Year."
"We did not mean any harm and apologize for any we caused," Nike said. pic.twitter.com/Aqd9wZGpyE