Знайди свій шлях: як «Серце Азовсталі» створює нові можливості для ветеранів
26 Бер 2025, 14:56
PR

Знайди свій шлях: як «Серце Азовсталі» створює нові можливості для ветеранів

Реінтеграція ветеранів — один з ключових викликів українського суспільства. Попри наявність державних, бізнесових та громадських ініціатив, більшість із них працюють точково та не враховують реальні потреби військових. Це призводить до втрати мотивації, психологічних бар’єрів і труднощів із професійною самореалізацією.

Згідно з «Дослідженням про ветеранську реінтеграцію» IREX, однією з головних проблем для ветеранів є необхідність отримання нової спеціалізації. 57% ветеранів стикаються з проблемами у працевлаштуванні через брак якісних програм перекваліфікації та адаптованих робочих місць. Тому «Серце Азовсталі» створило унікальну комплексну програму «Знайди свій шлях», яка охоплює всі етапи реінтеграції, де на кожному з них працює спеціаліст, забезпечуючи підтримку та мотивацію. Мета програми – допомогти ветеранам визначитися, куди рухатися далі, яку спеціальність обрати та як у ній реалізуватися.

Від досвіду війни — до нових сенсів 

Шлях ветерана складається з 5 етапів:

  • Усвідомлення нового життя
  • Поступове прийняття досвіду
  • Пошук нових цілей
  • Розвиток навичок та компетенцій
  • Самореалізація

Перші кроки на цьому шляху разом з ветераном робить менеджер проєкту. Після цього психолог проводить чекап ментального стану (діагностика ПТСР, ментальних змін, когнітивних особливостей). Завдяки роботі з психологом ветерани долають психологічні труднощі, викликані травмою війни. Це дає ресурс для пошуку свого нового призначення у цивільному житті. Супровід кар’єрного ментора допомагає знайти нове покликання, усвідомити свій досвід та зрозуміти, як використати його у цивільній професії. За необхідності в рамках програми ветерани мають можливість безплатно здобути вищу освіту, пройти перекваліфікацію або удосконалити вже наявні навички.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь
Коли захисник повертається в цивільне життя, і в нього з’являється купа різних можливостей, що робити далі, то легко загубитися. Тому важлива річ — це якісна профорієнтація, бо вона попереджає втрату мотивації, якщо військовий почав вчитися чи працювати і це йому не підходить. Ми допомагаємо йому знайти саме його шлях. Але, безперечно, людина також має взяти на себе відповідальність — дотримуватися цього шляху.
Олександра Башкатова
менеджерка проєкту

Попри чіткий алгоритм взаємодії з ветераном «Серце Азовсталі» підходить індивідуально до кожного кейсу, концентруючись на тому, що необхідно конкретному учаснику програми.

Наприклад, Геннадій Азжеуров близько 30 років пропрацював у патрульній поліції. Під час наступу ворога на Маріуполь потрапив в полон. Після звільнення він повністю змінив сферу діяльності: у 55 років пройшов навчання за напрямком HR-менеджмент. Після цього він сам став частиною команди проєкту «Знайди свій шлях» як кар’єрний ментор для ветеранів.

Інший захисник Маріуполя — Геннадій Хазан — вирішив розвиватися у кулінарії. Приготування їжі завжди було його хобі, а дружина навіть мала власну кондитерську-пекарню у Маріуполі. Під час бойових дій захисник отримав поранення. У Маріуполі він втратив все — квартиру, бізнес, й наразі з родиною проживає у Києві, звільнений зі служби. Але він мріяв відновити власну справу та відкрити ресторан. Завдяки проєкту Геннадій пройшов навчання у кулінарній школі «Cuisine Mode d’Emploi(s)» в Тулузі під керівництвом шеф-кухаря із зіркою Мішлен Т’єррі Маркса. Там він опанував і тонкощі кулінарного мистецтва, і основи ведення ресторанної справи.

Комунікаційна кампанія: допомога, яка має обличчя, історії та результат

Комунікаційна стратегія програми «Знайди свій шлях» зосереджена не на подачі самої ініціативи, а на реальних історіях її учасників. У центрі — ветерани, які після бойових дій і навіть полону опинилися перед викликом почати все з нуля. Їхні досвіди — не узагальнення, а конкретні кроки: сумніви, пошуки, навчання, перші професійні спроби, зміни у сприйнятті себе та світу.

Ми не просто показуємо успіхи ветеранів, ми створюємо справжню хвилю натхнення через їхні історії. Кожен шлях, кожна перемога — це живий приклад того, як можна відновлюватися, знаходити нові можливості та будувати майбутнє. Саме ці історії показують, що після війни можливе не просто повернення до життя — можливе нове, сильніше життя з новими сенсами.
Олександр Александров
PR-директор ГО «Серце Азовсталі»

Команда «Серця Азовсталі» обрала підхід мультиплатформенного поширення цих історій. Серед ключових інструментів — спецпроєкти з провідними медіа, цифрові кампанії у соцмережах, відеоконтент, а також публічні виступи ветеранів, які діляться власним досвідом.

Одним із найпотужніших каналів залишається рекомендації самих учасників, адже ефективність програми — це найкраща реклама і ветерани довіряють один одному.

Такий комунікаційний підхід дозволяє не лише просувати саму програму, а й переосмислювати ставлення суспільства до теми повернення ветеранів, створюючи запит на підтримку.

Вже 483 ветерани отримали підтримку в рамках програми «Знайди свій шлях». Хтось лише починає, хтось — на етапі навчання, а хтось — вже працевлаштований або розвиває власну справу. Однак «Серце Азовсталі» не зупиняється і ставить перед собою мету цьогоріч працевлаштувати ще понад 200 ветеранів. 

Розкажіть друзям про новину