Російське опозиційне видання Meduza запустило рекламну кампанію, у якій використало реальні кадри війни в Україні.
Про це повідомила членкиня української громадської організації «Віче Берлін» Вікторія Фешак.
Пішла я в кіно на Babygirl у Берліні й побачила те, чого не очікувала.
— viktoria | вікторі яфеш ак (@vitrusia) February 1, 2025
а побачила кадри вибухів в Україні, пана Ярослава Базилевича на похороні своєї сімʼї, інші травматичні події українців, які без заціпеніння неможливо дивитися..
Відео містило кадри вибухів, а також момент похорону дружини та доньок Ярослава Базилевича, який втратив сім’ю через російську атаку 4 вересня 2024 року.
Рекламну кампанію розробило pro bono берлінське агентство Lure. Гасло рекламної кампанії звучить так: «Там, де закінчуються інші заголовки, починається Meduza».
а їм це зробила берлінська агенція ПРО БОНО. тобто вони безкоштовно зробили велетенську кампанію з найкращими благородними мотивами для рсн в екзилі.
— viktoria | вікторі яфеш ак (@vitrusia) February 1, 2025
глобальне дослідження, 800 інтервʼю, а для емоційного ефекту вони обрали травматичні події українців.. https://t.co/KaD2OdgVEq pic.twitter.com/fbsnN4MwME
Міністерство закордонних справ України засудило демонстрацію зображень українців, які постраждали внаслідок російського терору, у рекламі російського медіа, а речник МЗС Георгій Тихий закликав «негайно видалити весь рекламний контент, який експлуатує українські страждання, спричинені російським терором, з усіх медіаплатформ, де він з’явився».
Після обурення українців Meduza та Lure призупинили рекламну кампанію. У заяві, опублікованій в Instagram, видання вибачилося та визнало, що у відео були використані зображення українців без їхнього дозволу.