Нетворкінг — це про PR, а PR — це про нетворкінг. Вони йдуть пліч-о-пліч, створюючи базу для сучасного піару. Це секретний соус, який може перетворити хороших піарників на великих та відомих професіоналів. PR-індустрія працює завдяки медійним та особистісним відносинам, робочим зв’язкам і ефективній співпраці, а нетворкінг є тим інструментом, який об’єднує всі ці елементи разом. Це взаємозалежні складові, які будують довіру, створюють міцні робочі зв’язки та підсилюють репутацію брендів або особистостей.
У сучасну цифрову епоху, коли комунікація стала більш взаємопов’язаною, ніж будь-коли раніше, розуміння важливості такого навичку як нетворкінг у PR має першорядне значення.
Команда M&P Communications поділилася порадами щодо побудови міцних робочих стосунків.
Чому нетворкінг — це основа PR?
По-перше — зв’язки. Працюючи в PR, ви ніколи не можете мати занадто багато контактів. Побудова робочих відносин з іншими PR-фахівцями, журналістами та клієнтами — запорука найкращих результатів. Завдяки нетворкінгу ми будуємо зв’язки з людьми з різноманітних індустрій. Навіть якщо ми не маємо прямого контакту, люди в нашій команді знають людину, яка знає людину, з якою нам потрібно зв’язатися. Маючи міцні робочі стосунки, ми допомагаємо один одному та підтримуємо інших професіоналів. Це також збільшує обізнаність про нас як про PR-професіоналів.
Як використовувати нетворкінг на cвою користь?
На нетворкінг можна дивитись ширше, аніж просто побудова партнерств. Через знайомства з іншими людьми з вашої сфери можна вивчати свою індустрію. Знайомство з такою людиною, яка є професіоналом у вашій сфері, — це як подорож у нову країну з іншою культурою. Цікаво слухати їх історії та кейси, спостерігати, як вони це розповідають, як реагують на критичні ситуації.
Якщо говорити про те, чим конкретно корисний нетворкінг у PR, ми виділяємо такі пункти:
- Пошук роботи. Завдяки знайомствам з вашої сфери ви можете побачити набагато більше пропозицій. За статистикою LinkedIn, до 85% вакансій закривають через нетворкінг.
- Швидкий доступ до будь-якої інформації. Якщо серед ваших знайомих багато експертів з різних сфер, то розібратися в якомусь новому питанні буде набагато простіше і швидше: краще поставити питання, що цікавлять вас, людині, яка вже розуміється на темі, ніж витрачати години на вивчення в інтернеті.
- Нові партнерства. Ми — фанати крутих колаборацій. Нам дуже подобається, коли люди або бренди об’єднуються, і подобається їх об’єднувати, щоб досягти схожих цілей. І оскільки зараз велика конкуренція за увагу, партнерства — хороший спосіб привернути до себе нові знайомства.
- Нові друзі та колеги по цеху. Через нетворкінг можна знайти собі не лише бізнес-партнерів, а й друзів, які поділяють ваші професійні інтереси. Адже як відомо, спільні інтереси зближують — і нерідко нетворкери стають приятелями.
Ну а якщо говорити про мінуси, то можна виділити «передоз» спілкування з новими людьми. Іноді потрібно влаштовувати собі соціальні детокси і відпочивати від зустрічей і соцмереж — насамперед для того, щоб не втратити зв’язок із самим собою.
Як розвивати нетворкінг і де шукати контакти, окрім LinkedIn?
З нашого досвіду, нетворкінг, побудований на спільних захопленнях і щирому інтересі до співрозмовника, набагато глибший і продуктивніший, ніж знайомство заради знайомства.
Головне — чітко сформулювати відповіді на запитання «Які знайомства я зараз шукаю?» і «Як вони мають мені допомогти?». Можливо, вам хочеться знайти таких самих піарників, редакторів видань або партнера для реалізації вашого проєкта. А може, ви вигоріли і вам не вистачає бокалу червоного з однодумцями.
Яку б мету ви не переслідували, основні місця, де можна спробувати розвивати нетворкінг:
- Застосунки. Дуже розвинулись антидейтингові застосунки, завдяки яким можна заводити не тільки романтичні стосунки. У Києві, наприклад, працює The Breakfast. Його концепція полягає в тому, що на основі аналізу інтересів вам підбирається компаньйон — і ви з ним зустрічаєтеся на сніданок. У Варшаві працює застосунок Locals — це новий спосіб познайомитися з людьми, які мають спільні інтереси, повеселитися або організувати захід поруч із вами в реальному житті. Там же можна знайти і професійні спільноти.
- Телеграм-чати. Подобається, як зараз працюють телеграм-чати: просто вбиваєте в пошуковику ключові слова або хештег і приєднуйтесь до своєї спільноти, ставите запитання, допомагаєте іншим учасникам відповідями.
- Заходи. Класика. Не обов’язково івент має бути тематичним або шукати такий, що заточеними саме під нетворкінг. Шукайте в афішах та тематичних спільнотах в соцмережах, що більше подобається — і йдіть туди. Якщо формат дозволяє, знайомтеся з новими людьми.
- Офлайн-спільноти. Приєднуйтесь до професійних спільнот. Так ви вб’єте двох зайців одночасно, бо зазвичай у них є і онлайн-спілкування, і офлайн-заходи, де можна познайомитися особисто.
Наостанок: правила нетворкінгу
В нетворкінгу працюють загальнолюдські правила комунікації: будьте відкритими, уважними та ввічливими. Щоб знизити хвилювання, попрактикуйтесь вдома, як ви будете себе представляти. Подумайте, як ваші досвід та знання могли б бути корисні та цікаві, і що буде корисне і цікаве для вас. Нетворкінг — це взаємовигідний процес. High level — заздалегідь дізнатись, хто буде на заході, і спланувати, з ким і з якого питання ви хотіли б поспілкуватися.
Ну і наостанок, теми, яких варто уникати під час нетворкінгу:
- Детальні фінансові дані, якщо вони не є необхідними для обговорення.
- Персональні проблеми та конфлікти, які можуть створити негативне враження.
- Подробиці особистого життя.