Країна у війні мусить регулярно нагадувати про себе світові. Спорт — важлива платформа для такої взаємодії, що підтверджує досвід поточного року з його політично наснаженими Олімпіадою, поєдинком Усика з Ф’юрі та Євро-2024.
Проте потенціал спорту як рупора країни разюче зростає, коли до справи долучаються не лише спортсмени та дипломати, а й відповідальний бізнес.
Відвага вболівальників
Яскравий приклад — акція «Мир має ціну». Під час Євро-2024 її втілили в життя українські вболівальники за підтримки фармацевтичної компанії «ІнтерХім».
Фанати на трибунах стадіону в Штутгарті розгорнули банер із фото Назарія «Грєнки» Гринцевича та підписом «Мир має ціну». Зображення висотою в 3 поверхи було створене ШІ зі 182 світлин полеглих військових, які належали до українських футбольних рухів.
Задум реалізували попри заборону УЄФА щодо всіх згадок про війну. Акція розійшлася мережею та найбільшими ЗМІ світу (New York Times, The Guardian, Reuters, The Times) й досягла мети — заявити світовій спільноті, що тисячі українських фанів захищають свою країну, віддаючи життя за мир у Європі, хоч могли б так само вболівати за збірну на трибунах.
Одеський фармвиробник «ІнтерХім», який профінансував ініціативу, згодом вдруге допоміг згадці про війну в Україні гучно пролунати на всю Європу завдяки футболу.
Сонячний свідок руйнувань
Такою подією стала інсталяція трибуни зруйнованого стадіону «Сонячний», яка прикувала увагу поціновувачів спорту з усього світу двічі: спершу в Мюнхені на Євро-2024, а потім — на Олімпійських іграх.
Влітку президент Української асоціації футболу Андрій Шевченко представив у Німеччині понівечені уламками сидіння харківського стадіону «Сонячний», знищеного унаслідок російських обстрілів.
Частину його трибун встановили на центральній площі Мюнхену під час Євро-2024, щоб нагадати світові про боротьбу України та злочини рф. Інсталяція містила VR 360 про стадіон й фотоматеріали, відзняті Костянтином та Владою Ліберовими.
За місяць трибуну відвідали десятки тисяч людей, зокрема президентка Бундестагу Бербель Бас. Водночас інсталяцію висвітили сотні публікацій у світових медіа — CNN, Sky News, Der Spiegel, The Guardian тощо.
За словами організаторів, від погодження ідеї до втілення пройшло менш як два тижні. Згодом інсталяція вирушила на Олімпійські ігри, щоб знову виконати призначення — нагадати вболівальникам з усього світу про відвагу українців, терор з боку рф й про те, що спорт не поза війною.
Не поза війною і бізнес
Міжнародна бізнес-спільнота — ще одна платформа, де українським голосам вдається звучати все гучніше. У 2024 р. почала діяльність Консультативна рада бізнесу, яку створили представники провідних світових компаній з США, Канади, Великої Британії, ЄС та інших країн, зацікавлених інвестувати в українську економіку.
Від України до постійного складу ради увійшло два делегати, один з яких — генеральний директор «ІнтерХім» Анатолій Редер. Для компанії це послідовне втілення стратегії щодо комунікації про виклики, які стоять перед країною.
Спершу фармвиробник був сфокусований на внутрішній адженді: підтримці співгромадян та заохоченні свідомого бізнесу до активної участі у благодійних ініціативах на підтримку війська.
За перші два роки повномасштабної війни «ІнтерХім» спрямував понад 250 млн грн на підтримку Сил оборони. Виробник підтримує численні благодійні ініціативи, є учасником державних програм «Доступні ліки» й «Національний кешбек», а також багато років поспіль входить до переліку найбільших платників податків.
Згодом компанія відчула потенціал до захисту інтересів країни на міжнародному рівні. Участь у заходах Rebuild Ukraine та Ukraine Recovery Conference переросла у креативні «футбольні» кейси й регулярну співпрацю у складі одного з підрозділів глобальної Ukraine Donor Platform.
Позитивний досвід «ІнтерХім» демонструє, як відповідальний бізнес може стати дієвим складником не лише внутрішньої, а й зовнішньої комунікації щодо потреб України.