Якби не війна, то цього кейсу і 3D-будинку, який вже відомий на всю країну, не існувало би. На його місці стояв би класичний двоповерховий будинок, який власними силами збудував Ярослав Березов. І тут би мешкала його родина: він, дружина Наталя та дві доньки — Аліна та Аня.
Історія родини Березових — одна з тисяч, про яку можна сказати «в лютому 2022 року їхнє життя змінилося назавжди». З перших днів окупації вони переховувалися у підвалі своєї оселі в селі Михайлівка-Рубежівка в Київській області. Біля будинку точилися бої. До Ірпеня проривалися танки і піхота росіян.
Ярославу вдалося вивезти сім’ю з окупації, однак від будинку залишилися лише руїни. Одразу після цього батько родини доєднався до лав ТрО. 6 листопада 2022 року Ярослав загинув в боях під Бахмутом. Йому було лише 35 років. Так родина Березових через війну втратила і рідний дім, і батька.
3D UTU І Родина Березових
Минулого року благодійний фонд «Обійми нації» та компанія 3D UTU, що друкує будинки на єдиному в країні 3D-принтері, ініціювали проєкт «Об’єднані заради допомоги». Його мета — подарувати будинок для однієї з родин, що постраждали через російську агресію.
Обирали з-поміж 30 родин Ірпінської громади. Почувши історію Наталії Березової, зрозуміли, що цей будинок має бути їхнім.
Технологія 3D-друку в будівництві унікальна. Тож і будинок вийшов футуристичним й зовсім не схожим на той, що колись власними руками збудував Ярослав. Його стіни не мають гострих кутів, а надрукували їх лише за 58 мотогодин – майже три доби. У цілому ж на повне оздоблення житла площею 130 м² через волонтерську специфіку проєкту знадобився майже рік.
До реалізації проєкту залучили понад 100 партнерів: від гігантів української економіки, як Метінвест, до невеликих компаній. 95% з них надали допомогу безпосередньо матеріалами. Це дало змогу передати господині ключі від нової оселі у стані «зайти і жити».
До чого тут PR?
Подібні історії сьогодні — не лише про натхнення. Вони насамперед про людяність. Про те, що бізнес, навіть у надскладний для себе час прагне допомагати людям і робить це. Тож такі ініціативи мають ставати відомими суспільству. І якісний системний PR може донести ключові меседжі до всіх зацікавлених сторін.
Команда PR buro Ackermann долучилася до проєкту та організувала пресзахід, на якому родина Березових вперше побачила новий повністю облаштований будинок.
Перед командою стояли три комунікаційні завдання:
- зробити так, щоб про 3D UTU дізналося якомога більше людей серед наших цільових аудиторій;
- розповідати позитивні історії про діяльність 3D UTU через сторітелінг;
- допомогти проєкту залучити підтримку донорів та міжнародної спільноти для наступних ініціатив.
Результати проєкту
За 4 тижні медійної роботи команда PR buro Ackermann досягла наступних результатів в інформаційному просторі:
- 456 згадування у медіапросторі, з них: 206 у традиційних ЗМІ і 250 у соцмережах;
- 3,09 млн — загальне охоплення аудиторії;
- забезпечили організаційну підтримку та супровід заходу для ЗМІ та партнерів з передачі будинку з присутністю 14 ЗМІ;
- організували сюжети для іноземних ЗМІ: National Public Radio — найбільшій некомерційній мережі радіостанцій США, Deutsche Welle, естонського медіахолдингу Postimees;
- забезпечили згадування у соцмережах від ключових українських посадовців та дипломатів, зокрема, віцепрем’єр-міністра України Михайла Федорова, посла України в ОАЕ та Бахрейні Дмитра Сеніка;
- усі публікації отримали виключно позитивне забарвлення й рівномірно розподілені як в онлайн-ЗМІ, так і в соціальних мережах.
Усі ці результати досягли виключно органічним шляхом, без застосування медіабаїнгу.
Родина Березових + 3D UTU + PR buro Ackermann
Найголовнiший результат цієї історії — це можливість для родини розпочати нове життя в новому будинку. Адже за декілька днів до презентації в родині Березових народився онук.