Сучасний користувач соцмереж потопає серед кількості контенту, який намагається затримати його увагу. Саме тому маркетологи вдаються до різних методів, щоб виграти цю нерівну боротьбу. Один із таких інструментів — сторітелінг.
Маркетологиня Христина Дзюба розповіла, як створювати емоційні зв’язки з аудиторією та чому брендам і компаніям потрібен сторітелінг.
Що таке сторітелінг?
У сучасному маркетингу розповіді вже давно стали більше, ніж просто інструментом для просування продукту. Сторітелінг — це спосіб будувати емоційні зв’язки з аудиторією, залучати її у світ бренду чи блогу та створювати глибокі довготривалі взаємодії. Це не лише про сториз для Instagram, цей інструмент використовують всюди: у відеороликах, серіалах, статтях, презентаціях. Адже ключове завдання — тримати фокус уваги аудиторії від початку до кінця.
Як працює сторітелінг у маркетингу
В основі кожної успішної маркетингової стратегії лежить вміння розповісти історію, яка резонує з цільовою аудиторією. Вона може бути заснована на емоціях, реальних подіях чи вигаданих персонажах, але завжди несе важливі меседжі, що відгукуються у серцях людей.
Емоційне залучення
Люди запам’ятовують емоції, а не сухі цифри. Статистика говорить, що шанси запам’ятати факти, загорнуті в історію, вищі у 22 рази. Лише 5% слухачів Вищої школи бізнесу Стенфордського університету після виступів спікерів могли згадати статистику, а 63% — історії.
Сторітелінг дає змогу брендам викликати емоційні реакції у своєї аудиторії, роблячи їхню взаємодію із брендом більш особистою. Наприклад, як до Дня матері передав історію життя квітковий бренд Flora de Luxe, що нагадало аудиторії про це особливе свято.
Аутентичність та щирість
Ключ до довіри споживачів — розповідати історії, що відображають справжні цінності бренду. Завдяки щирості та відкритості побудувати звʼязок з аудиторією найлегше, адже всі втомилися від масок і образів. Наприклад, коли бренди діляться історією створення виробу та показують усі етапи від початку до кінця, не бояться розповідати про факапи й труднощі, що були в процесі.
Сюжетні лінії
У кожної історії є сюжет, і найкраще, коли в ньому можна легко розібратись. Для особистих блогів раджу мати дві основні сюжетні лінії, на яких будується інтерес до блогу. Наприклад, маркетинг та мода. Звичайно, можуть бути й додаткові, але вони не є фокусом на кожен день, а лише доповненням.
Для бізнесу також варто фокусуватися на цільовій аудиторії, бо інакше він працюватиме хаотично. Тому одним із важливих етапів перед побудовою сторітелінгу є розуміння для кого він і яку роль має виконати в житті людей та для бренду.
Основні техніки сторітелінгу в маркетингу
Історія споживача
Одна з найефективніших технік — показати, як ваш продукт або послуга розв’язує проблеми реальної людини. Це може бути історія клієнта, який досяг успіху або полегшив своє життя завдяки вашому товару. Така техніка не лише демонструє переваги вашого продукту, але й дозволяє потенційним клієнтам побачити себе в цих історіях.
Для б’юті-сфери, косметології, чи брендів косметики цей спосіб чудово підійде для розповіді історії клієнта, наприклад, про боротьбу з акне. Який шлях він пройшов, які були етапи та що допомогло. Завжди будуть люди, які мають схожу проблему, і їм такий формат відгукнеться.
Бренд як герой
Ще один спосіб побудувати історію — зробити ваш бренд героєм, який допомагає споживачам досягти мети або подолати виклик. Ця техніка добре працює, коли потрібно підкреслити унікальність і силу продукту.
Adidas побудував свою комунікацію навколо історій спортсменів і людей, що долають бар’єри. Кампанія «Impossible is Nothing» фокусується на реальних історіях про досягнення, подолання страхів і перешкод, де Adidas допомагає кожному досягти неможливого. Бренд стає символом рішучості та сили, що підтримує людей в їхній особистій боротьбі за успіх.
Історія засновника або компанії
Чому компанія виникла? Які труднощі стояли перед її засновниками? Такі історії дозволяють клієнтам відчути себе частиною чогось більшого, ніж просто товар чи послуга.
Ralph Lauren часто розповідає історії про свого засновника, який починав з продажу краваток і зумів створити цілу імперію. Їхній сторітелінг базується на американській мрії, де кожен може досягти успіху, якщо слідує за своєю метою. Також бренд любить показувати архівні кадри та часто використовує їх для презентації нових колекцій.
Маніфест
Маніфест — це не просто рекламний чи креативний ролик, а трансляція цінностей бренду чи компанії. Тут важливо правильно їх виділити та не перемудрити, а головне — не бути тим, ким ви не є. Бренд одягу може оспівувати силу та красу жінок, їхні досягнення та показувати, як він може в цьому допомогти.
Надзвичайно вдало показали свої цінності в ролику про сучасних українок Kachorovska та Etnodim у маніфесті до Дня вишиванки.
Чому емоційні зв’язки важливі?
Емоції — це один із найкращих способів створити тривалий зв’язок зі споживачем. Коли люди асоціюють бренд із позитивними або важливими для них емоціями, вони частіше повертаються до нього знову. Саме тому сторітелінг — це не просто інструмент продажу, а спосіб побудови довготривалих відносин.
Моя порада для бізнесу: завжди пам’ятайте, що історії, які ви розповідаєте, повинні бути правдивими й відображати цінності вашого бренду. Люди швидко відчувають, коли щось виглядає фальшиво. Автентичність — це ключ до успішного сторітелінгу. Незалежно від того, який підхід ви обираєте — історію клієнта, бренд як героя чи маніфест — важливо, щоб він резонував з аудиторією.
Для особистих блогів раджу досліджувати своє життя та робити його цікавим для себе та аудиторії. Так може з’явитись нове хобі, традиція чи звичка, і саме завдяки цьому ви зможете побудувати зв’язок з людьми, що обирають слідкувати за вашим блогом.