Єдність через внутрішню комунікацію: досвід Farmak
22 Жов 2024, 16:30
PR

Єдність через внутрішню комунікацію: досвід Farmak

Із запуском стратегії Farmak 2.0. «Від локального до глобального успіху» ще у 2021 році компанія сфокусувалася на збільшенні світової присутності свого бренду та трансформації у міжнародний бізнес. І ці процеси поставили перед командою корпоративних комунікацій новий виклик: серйозні внутрішні та зовнішні зміни потребують пояснення та постійного інформування команди. І робити це потрібно стало та послідовно, але при цьому оперативно та якісно. І цей виклик було прийнято!

Завдання чітке, але непросте — зробити внутрішню комунікацію цікавою для різних цільових аудиторій, забезпечити оперативність та доступ до інформації для всіх співробітників. Тож, одразу було зрозуміло, що один універсальний інструмент внутрішніх комунікацій обрати буде важко. 

Ключові інструменти 

Основним майданчиком став Workplace — платформа для внутрішньої комунікації від Facebook, яка дозволяє організовувати ефективну комунікацію всередині команди. Серед найголовніших переваг — знайомий інтерфейс, аналогічний до Facebook, тож співробітникам не довелося витрачати додатковий час на те, щоб освоїти платформу.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Щоб зробити відвідування платформи не тільки зручним, але й цікавим, був створений спеціальний рубрикатор. Наприклад, у рубриці «Читаю сам — раджу вам» колеги діляться улюбленими книгами та обговорюють прочитане, а в розділі «Кращі ідеї від фармаківців» можна дізнатися про пропозиції співробітників, спрямовані на вдосконалення виробничих або бізнес-процесів у компанії.

Звичайно, тільки текстовими форматами все не обмежується: у Workplace проходять вікторини та конкурси, публікуються бліц-інтерв’ю на актуальні теми, привітання та відеозвернення. Workplace Farmak — місце, де можна поставити пряме запитання топ-менеджменту в рамках рубрики «Запитай директора» і отримати оперативну відповідь. Також можна поділитися проблемою та отримати швидкий фідбек у рубриці «Farmak на зв’язку».

Ще одним плюсом, завдяки якому команда зупинилася саме на Workplace, стала можливість створювати групи за інтересами чи проєктами. Там можна спілкуватися, обмінюватися файлами та спільно працювати над завданнями. Наприклад, в окремій групі наші колеги з Казахстану, Киргизстану та Узбекистану діляться власним досвідом щодо промоції продукції на їхніх ринках. А в спільноті «Підтримка захисників та ветеранів» співробітники не тільки організовують та підтримують збори, а й публікують корисну інформацію про взаємодію з ветеранами, організовуються для спільних волонтерських проєктів. 

А на початку повномасштабного вторгнення платформа стала ледь не єдиним безпечним місцем в онлайні, адже через кіберзагрози корпоративна пошта не працювала: тут збирали колег на фронт, допомагали виїжджати з окупованих міст, дзвонили, писали, підтримували зв’язок. 

Завдяки публікаціям у Workplace про відновлення роботи спочатку одного, а потім інших цехів у перші дні повномасштабної війни, наші співробітники не лише отримали поштовх до повернення в Київ з інших міст, але й відчули надію на краще, впевненість у Farmak. 

Ще один плюс платформи — інструменти для аналізу активності, завдяки яким команда завжди може виявити сильні та слабкі сторони внутрішніх комунікацій.

Іншим важливим інструментом є поштова розсилка. Правило просте: ділимося тільки гарячими новинами, не перенасичуємо ефір, виділяємо найголовніше. Такі листи виділяються на фоні інших корпоративною айдентикою, а кожна рубрика (Company News, HR News, IT News тощо) має своє стилістичне візуальне оформлення. Додатково по п’ятницях співробітники Farmak отримують дайджест з найактуальнішими та найважливішими новинами компанії.

Комунікація з командою ведеться не тільки в диджиталі, а й зі сторінок корпоративного журналу. Яскравий примірник корпоративного глянцю залюбки беруть додому, показують близьким. Ми бачимо запит: колеги самі пропонують теми для публікацій та залюбки дають інтерв’ю, коментарі. Для того, щоб почути всіх та підняти найактуальніші теми в кожному випуску, команда внутрішніх комунікацій збирає колег з інших департаментів на редакційну раду. Так обговорення майбутнього номеру перетворюється на повноцінний процес співтворення, до якого залучені всі.

Жива комунікація 

Окрему увагу у Farmak приділяють живій комунікації. Корпоративні заходи слугують не лише інструментом згуртування команди, але й платформою для обміну знаннями про продукцію, діяльність різних відділів та глибшого знайомства між співробітниками. 

Наприклад, кожен запуск нового продукту супроводжується святковою подією під назвою «Лелека». На ньому фахівці з розробки, виробництва, маркетингу, реєстрації презентують новий лікарський засіб, розповідаючи про рішення, які призвели до його включення у портфель, конкурентне поле в Україні та світі, цікаві характеристики та властивості, етапи розробки, випробувань та запуску. Символічна назва заходу обрана не випадково: для нашої команди поява нового препарату асоціюється із народженням малюка, якого, як говорили нам у дитинстві, приносить лелека☺. 

У рамках ініціативи «День відкритих дверей» відділи компанії показують залаштунки своєї роботи, розповідають про особливості роботи, досягнення, факапи та смішні ситуації. 

А у День фармацевта традиційно підбиваємо підсумки та відзначаємо найкращих членів команди. Звичайно, не всі корпоративні події пов’язані з професійною діяльністю, є і спільні святкування: «Таємний Санта», «День вишиванки», і соціально відповідальні ініціативи на кшталт Дня донора та благодійних ярмарків. Такі заходи зближують команду та допомагають краще зрозуміти один одного. 

Крім того, два рази на рік компанія підбиває підсумки своєї діяльності, де керівництво звітує про успіхи та досягнення компанії у виконанні корпоративної стратегії та ключових показників, ділиться інформацією про найближчі плани. На зустріч запрошуються всі співробітники, закордонні колеги підключаються з допомогою відеозв’язку. 

Всі ці інструменти разом створюють синергію та налагоджений механізм роботи внутрішніх комунікацій. І, що найголовніше, роблять корпоративну культуру важливою частиною життя кожного співробітника, а не просто гарно сформульованим слоганом компанії.

Ефективність 

Чи працюють всі ці інструменти та ініціативи? Однозначно так! 

Декілька фактів: від початку 2024 року у Workplace було опубліковано 1,2 тис. публікацій, які отримали 43 тис. реакцій від наших колег. Але найбільшу залученість команда проявила під час зборів для колег: у 2024 році завдяки Workplace нам вдалося закрити 17 зборів для співробітників-захисників на загальну суму понад 600 тис. грн. Ефективно працюють і офлайн-події: завдяки Дням донора у цьому році вдалося здати майже 35 літрів крові та її компонентів для медичних закладів, а під час благодійного ярмарку до Дня захисту дітей — зібрати кошти для допомоги спеціальній школі «Малятко».

Розкажіть друзям про новину