В Україні стартувала загальнонаціональна кампанія «Будь другом. Собі теж», спрямована на подолання стигми щодо ментального здоров’я чоловіків. Розробила кампанію комунікаційна агенція plusone social impact.
У суспільстві досі панує стереотип, що для чоловіка говорити про свої емоції та переживання — це прояв слабкості. Тримати удар, терпіти та стримувати емоції — часто чоловіків виховували саме в такій парадигмі. Така стигматизація з боку суспільства тисне і призводить до того, що питання ментального здоровʼя чоловіків залишається однією з найбільш замовчуваних тем.
Повномасштабна війна ще більше поглибила проблему. Бо якщо вважається, що чоловік апріорі не має права на слабкість, то під час війни — тим більше.
Проте саме зараз українські чоловіки стикаються з численними емоційними викликами: втратою близьких, розлукою з родинами, постійним стресом та іншими проблемами. І при цьому вони часто вважають, що ментальне здоровʼя не на часі, адже існують більш нагальні проблеми, а іншим може бути ще гірше.
Кампанія «Будь другом. Собі теж» пропонує подивитися на власне ментальне здоров’я під новим кутом. Інсайт полягає у тому, що часто чоловіки готові зробити для друзів значно більше, ніж для себе самих. Кампанія закликає задуматися: якщо люди готові допомогти друзям у важкій ситуації, чому ж не допомагають собі? Цю думку підсумовує заклик бути другом і собі самому.
Бути другом, собі теж — означає робити і для себе все те, що людина готова зробити для друга. Зважати на власні емоції та почуття і з розумінням ставитися до різних їх проявів. Не засуджувати потребу в допомозі та звикати піклуватися і про себе, бути своїм найкращим другом.
У межах кампанії запланована низка активностей. Зокрема, всередині вересня на залізничному вокзалі у Києві відкриється фотовиставка, що розповість історії підтримки та взаємодопомоги.