Якщо добряче собі помислити, то на питання «А які ж саме бізнес-івенти потрібні бізнесу?» відповідь буде очевидна — всі. Ну, їх же тому і вигадали, щоб певний івент вирішував певну бізнес-задачу.
Та і взагалі, якщо бізнес щось замовляє, то точно для того, щоб це «щось» приносило якусь користь. В іншому випадку всі мої знання економіста-міжнародника, виплекані Адамом Смітом, Маршаллом, Макконнеллом, Котлером та Траутом і купою інших поважних практиків та теоретиків, будуть суперечити самій суті економіки й маркетингу. Тому що, що б там не казали, бізнес — це завжди про прибуток, а івенти — це один з інструментів систем внутрішнього і зовнішнього маркетингу, який цьому бізнесу допомагає.
Одні формати заходів розв’язують задачі статусності, другі — мотивації, в інших — задачі реклами, ще в якихось — продажу. Важливо зазначити те, що івент — це лише один з інструментів, який працює завжди в комплекті з іншими.
Якщо ми використовуємо івент для командоутворення, то це означає, що слід і в компанії працювати з командою, і нести ці самі командні цінності в робочому режимі. Чи, якщо ви презентуєте крутий електричний пікап на сцені, то, безумовно, було б круто, щоб наступного дня гості могли б на ньому покататися, зробити тест-драйв і бажано, щоб під час поїздки в автомобілі не потріскалося скло. А, наприклад, чорна ікра на новорічному корпоративі буде дуже недоцільною, якщо заробіток співробітників нижчий за прожитковий мінімум.
Так чи інакше, основна перевага в заходах будь-якого формату це — час. Адже, як не крути, гості перебувають на заході точно більше ніж годину, а часто і всі 8 годин. І в кожного організатора є ціла купа часу, щоб передати гостям важливу для цього самого організатора інформацію, закріпити її у свідомості гостя чи навіть додати певну емоційну прикрасу.
І з кожним днем ця перевага івенту стає ціннішою і ціннішою. Адже швидкість передачі та обробки інформації, як і її об’єм, росте. На ролик в TikTok людина витрачає 6 секунд свого часу, а івенту присвятить 8 годин.
Тут ви можете заперечити, що людина може свайпати стрічку TikTok і на івенті. І стає зрозумілим для чого потрібні всі ці режисери, сценаристи, продюсери, артисти, спікери…. Всі вони працюють на і для уваги глядача.
Доцільно згадати таке поняття як економіка уваги (Attention economy). Ця економіка сьогодні стала ключовим фактором в будь-якому постіндустріальному світі, адже часу у всіх рівно стільки скільки відведено добою, а от інформації, якою нас “заливають”, стало просто в геометричній прогресії більше. Суть в тому, що цінність уваги стає все більшою, і все складніше стає привертати увагу та утримувати її. Тож чим краще ми розуміємо задачу, тим ефективнішою буде робота маркетингового інструмента — івента.
То який же івент буде доцільний вашому бізнесу? Який івент стане ефективним та призведе до прибутку в тому чи іншому еквіваленті?
- івент, у якому реальність співвідноситься із бажаннями;
- івент, який знаходиться в системі задач у тому чи іншому напрямку;
- івент, у якому ви ефективно використовуєте час гостя.
І, перефразовуючи класика скажу, — не бійтеся деталізовувати бріф.
Це пишний яр, а не сумне провалля.